مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۸۳ درصد اعضای خانه مطبوعات استان در انتخابات هیات مدیره این خانه شرکت داشتند که این رقم به معنای پویایی جامعه رسانه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۸۳ درصد اعضای خانه مطبوعات استان در انتخابات هیات مدیره این خانه شرکت داشتند که این رقم به معنای پویایی جامعه رسانه ای است.

احمد حسین فتایی در دیدار با هیات مدیره منتخب خانه مطبوعات لرستان به نقش ویژه این خانه در توسعه استان تاکید کرد و افزود: حضور پررنگ اعضای مجمع در این انتخابات بیانگر از پویایی اصحاب رسانه استان و دغدغه‌مندی آنان در جهت بهبود فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی استان است.

وی تصریح کرد: تیم تازه‌ هیات مدیره علاوه بر سلامت نفس، صداقت و سواد رسانه ای، ترکیبی از جوانی و تجربه است که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و کمبودهای این حوزه باشد.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و درخواستی که صورت گرفت، انتخابات خانه مطبوعات لرستان، پیش از موعد مقرر در اسفند ماه سال جاری،روز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه اساسنامه  و قوانین مرتبط در این انتخابات رعایت شده گفت:‌ منتخبان باید رقابتی را  که در انتخابات داشته اند کنار گذاشته و رفاقتی توام با وحدت، همکاری، هم‌افزایی و همدلی را جایگزین آن کنند.

فتایی افزود: خانه مطبوعات یک ظرفیت بزرگ است که از یک سو حامی فعالان عرصه رسانه استان در زمینه‌های مختلف از جمله بیمه و تسهیلات خواهد بود و از سوی دیگر به توسعه و ایجاد وحدت و همدلی در استان کمک شایانی خواهد کرد.

فتایی تاکید کرد: اعضای جدید باید ضمن مشخص کردن ترکیب هیات مدیره، در خصوص ثبت قانونی خانه اقدام و با تدوین یک برنامه منظم، زمینه تعالی و توسعه فضای رسانه ای و مطبوعاتی استان را بیش از گذشته فراهم  کنند.

انتخابات اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان روز سه شنبه به صورت الکترونیکی برگزار و نفرات جدید عضو این تشکل مشخص شدند.

به گزارش ایرنا محدثه باباعلی مقدم و ابوطالب طرهانی نژاد در بخش مدیران مسئول، سیداحمد موسوی، صغری س‍پهوند و محمدناصر بهاری به عنوان نماینده خبرنگاران و حسن ایزدی به عنوان نماینده خبرگزاری ها به عنوان اعضای جدید خانه مطبوعات لرستان انتخاب شدند.

همچنین اکبر بابایی به نمایندگی از روزنامه های سراسری، و ‍پیام عالیخانی  و علی حسینی به عنوان بازرس اعضای جدید خانه مطبوعات لرستان هستند.

هر ساله روز خبرنگار از حدود ۴۰۰ نفر در لرستان تجلیل می شود در حالیکه حدود ۲۰۰ نفر عضو سامانه خانه مطبوعات بود و توانستند در این انتخابات شرکت کنند.