مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نوعروس تحت حمایت این نهاد کمک‌هزینه ازدواج ۵۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نوعروس تحت حمایت این نهاد کمک‌هزینه ازدواج ۵۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

به گزارش قلم لر، جاسم محمدی فارسانی با اشاره به ترویج ازدواج آسان و پایدار و کمک به توانمندسازی خانوارها از طریق پرداخت تسهیلات و آموزش گفت: به زوج‌های جوان تحت حمایت کمک‌هزینه بلاعوض جهیزیه، وام قرض‌الحسنه و اشتغال پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج به جوانان و خانوارهای تحت حمایت گفت: باهدف ترغیب ازدواج آسان و پایدار برای زوجین دوره‌های آموزش مشاوره فردی و گروهی خانواده، مهارت‌های زندگی و راهکارهایی باهدف خوداتکایی و توانمند سازی فکری درزمینه اشتغال و گسترش فرهنگ کارآفرینی برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد به نحوه دریافت خدمات جهیزیه و تسهیلات مرتبط با نوعروسان اشاره کرد و گفت: دریافت‌کنندگان این خدمت شامل فرزندان دختر و پسر خانواده‌های تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار ازدواج مجدد و دختران نیازمند غیر تحت پوشش نیازمند بعد از بررسی مددکاری می باشد.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به یک هزار و ۲۰۰ نوعروس و دامادهای تحت حمایت پرداخت‌شده افزود: از این مبلغ پانصد میلیون تومان توسط خیران اهدا و مابقی از محل هدفمندی یارانه و اعتبارات دولتی تأمین‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه یک هزار ۴۷۳ نوعروس استان در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج هستند و اعتبار موردنیاز شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد افزود: خیران و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد یا شماره‌گیری #۰۶۶*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

یک هزار و ۲۰۰ نوعروس کمیته امداد هدیه ازدواج دریافت کردند