نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان حق‌دارند که در رأس کشور قرار بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان حق‌دارند که در رأس کشور قرار بگیرند.

به گزارش قلم لر، فریده اولاد قباد در اردوی تابستانه حزب مردم‌سالاری که به میزبانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: ۲۴۲ حزب فعال در کشور داریم که ۱۸مورد آن توسط بانوان اداره می‌شود.

وی بابیان اینکه اولین بانویی که در این عرصه فعالیتش را آغاز کرد، اعظم طالقانی و سپس زهرا مصطفوی بود، خاطرنشان کرد: این بانوان توانستند حضور فعالی در عرصه احزاب داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی، زنان اثرگذاری در کشور داریم، افزود:حق زنان است که در رأس کشور قرار بگیرند.

اولاد قباد گفت: در فراکسیون زنان مجلس با دو رویکرد قانون‌گذاری و اصلاح فعالیت داریم و تفاهم‌نامه‌ای را برای حضور زنان در عرصه کلان کشور منعقد کرده‌ایم.

وی افزود: اگر دولت و نمایندگان را نقد می‌کنیم باید سازنده باشد نه به شکل تخریب! لذا نقد باید در گفتگان و تعامل سازنده حل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبه زنان در رابطه با معرفی وزیر زن بود که طرح آن امضا کردیم و ۱۷ امضا از فراکسیون زنان جمع‌آوری شد اما محقق نشد!

اولاد قباد خاطرنشان کرد: نیازمند به این گفتمان داریم که نقد سازنده به دولت داشته باشیم.

وی بیان داشت: اگر در این پیچ تاریخی حساس، می‌خواهیم عبور کنیم هم حاکمیت و هم دولت با همبستگی و با بهره‌گیری از شخصیت‌های اثرگذار که منشأ خیر و اثر بودند استفاده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور زنان را در انتخابات لرستان به رسمیت بشناسیم که بتوانند در این عرصه فعالیت داشته باشند.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

اولاد قباد گفت: باوجوداینکه نماینده تهران هستم اما دغدغه لرستان رادارم چراکه لرستان به دلیل کم‌توجهی مسؤولین مورد بی‌مهری‌هایی قرارگرفته و از ظرفیت‌های استان خوب استفاده‌نشده است.

خبر و عکس: مصطفی باقری

  • نویسنده : مصطفی باقری