قاسم ولیزاده‌ که از چهره‌های اصلاح‌طلب استان لرستان و در حال حاضر سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان است در سخنانش که صبح روز پنجشنبه، 10 مردادماه در برنامه افتتاح اردوی تابستانی حزب مردم‌ْسالاری کشور به میزبانی خرم‌آباد بیان کرد...

قاسم ولیزاده‌ که از چهره‌های اصلاح‌طلب استان لرستان و در حال حاضر سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان است در سخنانش که صبح روز پنجشنبه، ۱۰ مردادماه در برنامه افتتاح اردوی تابستانی حزب مردم‌ْسالاری کشور به میزبانی خرم‌آباد بیان کرد توضیح داد که اینگونه نیست که فکر کنیم همه اختیارات و همه موانع فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه و به ویژه حوزه‌های انتصابات، صرفاً و فقط در حوزه اختیارات کاری مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان است و باید ارزیابی کنیم چقدر از موانع، از نوع ساختاری و فراتر از استان است.

وی گریزی هم به سهم دولت از قدرت سیاسی زد و تصریح کرد دولت به معنی قوه مجریه، اینگونه نیست که همه کاره در همه موضوعات باشد و باید انتقادات از دولت براین اساس باشد که سهم دولت و دایره اختیارات دولت چقدر است و در کجاهاست؟

سرپرست معاونت سیاسی استاندار لرستان توضیح داد که واقعیت آن است که بخشی از حاکمیت، نوع نگاهی به فعالیت احزاب دارد که ممکن است با نوع نگاه ما به فعالیت حزبی و احزاب تفاوت داشته باشد.

وی از این گفت که گاهی برخی قوانین بالادستی نیز، ایراداتی دارند که باید اصلاح شوند.

این چهره اصلاح‌طلب در جمع دبیران احزاب اصلاح‌طلب گفت که وضعیت‌هایی پیش می‌آید که حامیان رنج می‌برند تا یک کاندیدا پیروز بشود و بعد از پیروزی وضعیتی ایجاد می‌شود که انگار آنها رنج بی‌حاصل کشیده‌اند و من هم این موضوع را قبول دارم ولی اینگونه هم نیست که فکر کنیم همه مشکلات مرتبط با صرفاً اختیارات مدیریت ارشد اجرایی استان است زیرا گاهی برخی موانع از نوع بالادستی و ساختاری و فراتر از اختیارات استاندار است.

قاسم ولیزاده به گذشته بازگشت و تلنگر زد که از سال ۸۸ تا ۹۲ وضعیت فعالیتهای اصلاح‌طلبانه از نوع «کُمای سیاسی» بود و از سال ۹۲ به این سو بود که دوباره فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه کلید خورد و این خودش یک دستاورد مهم سیاسی برای حمایت از فعالیتهای حزبی بوده است.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

او اشاره کرد که استان لرستان هفتمین استانی بوده است که دارای خانه احزاب شده است و این نشان می‌دهد از دستاوردهای سال ۹۲ به این سو آن بوده است که فعالیت حزبی در کشور تقویت شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد اگرچه برخی انتقادات و گلایه‌ها از طرف برخی دوستان دبیر حزب در این برنامه شد که استاندار به حرف این دوستان ممکن است گوش ندهد ولی شک نکنید که همه نظرات و انتقادات به ایشان منتقل می‌شوند.

وی از این نکته هم گفت که گاهی برخی چالشهایی که در کشور ایجاد می‌شوند توسط دولت ایجاد نمی‌شوند ولی دولت مجبور است بار آنها را بردوش بکشد.

دبیر حزب مردم‌سالاری استان لرستان مصطفی سگوندی است.

این حزب، عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکلهای اصلاح‌طلب استان لرستان است.

دبیر شورا، رحمان بابایی و رئیس دوره‌ای این شورا در حال حاضر، حسین باقری است.

دبیران احزاب و تشکلهای اصلاح‌طلب استان لرستان در این برنامه شرکت کردند و سیدمهدی موسوی نیز به نمایندگی از شورای هماهنگی احزاب و تشکلهای اصلاح‌طلب استان لرستان سخنرانی کرد.

دبیران حزب مردم‌ْسالاری کشور از استانهای کشور در این اردو شرکت کردند و دبیرکل حزب مردم‌سالاری کشور، مصطفی کواکبیان نیز حضور داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس، فریده اولادقباد که اهل لرستان است هم از جمله مهمانان اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری کشور به میزبانی خرم‌آباد بود.

  • نویسنده : شهرام شرفی / صاحب‌قلم لرستان