متکدیان معتاد و دارای مشکلات جسمانی باید در مراکز خاص ساماندهی شوند.

‍ متکدیان معتاد و دارای مشکلات جسمانی ساماندهی شوند

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم آباد گفت: متکدیان معتاد و دارای مشکلات جسمانی باید در مراکز خاص ساماندهی شوند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خرم آباد، محمود آشناگر در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: از ابتدای فعالیت مرکز ساماندهی متکدیان شهرستان تا کنون بالغ بر یکهزار ورودی ثبت شده که البته بسیاری از این موارد تکراری است و برخی افراد به دفعات دستگیر و به مرکز تحویل داده شده اند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ نفر متکدی معتاد سالمند و دارای مشکلات جسمانی و قطع عضو در سطح شهرستان حضور دارند که باید راهکارهای قانونی برای ساماندهی آنان لحاظ شده و دستگاه های متولی اقدام لازم را بعمل آورند.

معاون فرماندار خرم آباد تصریح کرد: فرهنگ سازی در خصوص چگونگی مواجه و برخورد با متکدیان یک امر ضروری و مهم است، که شهرداری خرم آباد می تواند در این خصوص از ظرفیت سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی به خوبی استفاده کند.

آشناگر در پایان خاطر نشان ساخت: متاسفانه خانواده ی بسیاری از افراد متکدی و دارای مشکلات خاص،حتی پس از بهبود نیز، پذیرای آنها نیستند و همین امر موجب رها شدن آنان در سطح شهر و بازگشت دوباره آنها به شرایط قبل می شود.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟