سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باید بسترهای شادی قانونی و شرعی جوانان لرستانی را در هفته ازدواج فراهم شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باید بسترهای شادی قانونی و شرعی جوانان لرستانی را در هفته ازدواج فراهم شود.

به گزارش قلم لر، قاسم ولی زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: در بزرگداشت هفته ازدواج وظایف دستگاه‌ها مشخص و برای هرچه بهتر برگزاری آن باید تلاش شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: برنامه‌های پیشنهادشده همچنین فعالیت مضاعف دستگاه‌ها باید بر اساس مصوبه بوده تا بتوان خدمات را به‌خوبی انجام دهند.

ولی زاده جامعه هدف در برگزاری هفته ازدواج را بحث پیشگیری جوانان در طبقات مختلف عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد مثبت داشته‌اند، در سال ۹۵ تعداد بالایی در صف انتظار بودند و با تلاش خود اکنون به کمترین میزان در صف رسیده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: میانگین دریافت‌کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور ۴۴.۱ درصد می‌باشد که این میانگین در لرستان ۴۴.۹ درصد می‌باشد.

ولی زاده گفت: امسال سقف دریافت وام ازدواج افزایش پیداکرده و قطعاً دریافت‌کنندگان بیشتر خواهند بود.

وی افزود: برنامه‌های هفته ازدواج باعث شادی و نشاط اجتماعی می‌شود و باید برای اجرای آن تلاش کرد همچنین مشارکت‌های اجتماعی مردم نیاز است و ما باید بسترهای را فراهم کنیم تا بتوانند از شادی‌های قانونی و شرعی استفاده کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: در هفته ازدواج برنامه محله شاد هر شب در یک محله باهدف آشنایی باسنت و آداب برگزار شود.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

ولی زاده ادامه داد: نقطه اوج آسیب اجتماعی لحظه فراغت جوان و خروج از خانه است که در صورت عدم برنامه‌ریزی موفق به آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا می‌کند.

وی گفت: ۱۸ دستگاه از اعتبارات اجتماعی در ۲ سال گذشته بهره‌مند شدند و خوشبختانه در این حوزه عملکرد موفقی داشته و می‌توان به‌عنوان الگوی ملی موردتوجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم‌نهاد هم موردتوجه قرار می‌گیرند چراکه سمن‌های فعال در لرستان در حوزه سیل مشارکت چشمگیری داشته‌اند.

۱۲ تا ۱۸ مرداد به‌عنوان هفته ازدواج نام‌گذاری شده است.

  • نویسنده : زینب فیضی