استاندار لرستان گفت: تحول اساسی در الگوی کشت‌ موجب انقلاب در کشاورزی خواهد شد.

الگوی کشت

فرهاد زیویار گفت: افزایش کشت پاییزه و استفاده از آب‌های سطحی و آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی و همچنین ممنوعیت اجاره دادن زمین‌های کشاورزی به مهاجران‌ می‌تواند موجب صرفه جویی مصرف آب کشاورزی شود.

وی تصریح کرد: با اجرای درست طرح‌ الگوی کشت و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانیم به چشم انداز مورد نظر نزدیک‌تر شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز در این جلسه با تاکید بر این که سال جاری در استان مشکلات متعددی در زمینه تامین آب آشامیدنی داشتیم، بیان کرد: لرستان جز کم بارش‌ترین استان‌ها در سال جاری بود، با این وجود با کمترین مشکل فصل تابستان را پشت سر گذاشتیم.

حمیدرضا کرم‌وند افزود: با تاکید وزیر نیرو و استاندار لرستان به صورت اضطراری و بسیار سریع مشکل آبرسانی به شهر‌های بروجرد و خرم‌آباد حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت سد معشوره به عنوان مطالبه اصلی مردم لرستان می تواند مشکل آب لرستان را برطرف کند.

بهروز مراد پور،  مدیر کل هواشناسی لرستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به تغییر اقلیم در سراسر دنیا، شاهد تغییر ماهیت بارش‌ها به صورت رگباری هستیم و قطعاً زمستان امسال شاهد بارش‌های رگباری در فصل بارش خواهیم بود و احتمال وقوع سیل وجود دارد.

داریوش حسن نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان هم با بیان این که ذخیره آب سدها استان نسبت به مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است؛ تغییر الگوی کشت، انسداد چاه‌های غیرمجاز و برخورد با بهره برداران غیرمجاز را مهمترین راه کارهای اصلی برای احیاء منابع آبی استان دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این جلسه با اشاره این که دولت سیزدهم مصمم است الگوی کشت را طبق اصول اجرا کند، افزود: در طرح های جهاد کشاورزی مشوق‌هایی هدفمند برای کشاورزان تدوین شده است تا کشاورزان به سمت الگوی کشت حرکت کنند.

همچنین ببینید :
تمدید مهلت ثبت‌‎نام دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان