به دنبال انتشار عکس‌ها، فیلم‌ها و یادداشت‌های برخی کنشگران رسانه‌ای استان درباره خشکاندن برخی درختان کهن‌سال چنار خیابان مطهری خرم‌آباد که از جاذبه‌های گردشگری و سرمایه‌های طبیعی شهر هستند روز پنجشنبه، 27 مرادماه، مجید دریکوند، نائب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که خود دکترای محیط‌زیست دارد همراه با نیروها و عوامل شهرداری خرم‌آباد از خیابان مطهری بازدید کرد و با حضور در محل مورد نظر رسانه‌ها، از مالک ساختمان در حال ساخت تعهدات کتبی اخذ شد و اینکه مالک موظف شد از درختان نگه‌داری کند. همچنین اخطار کتبی قانونی لازم به مالک داده شد.

اگرچه اقدام نائب رئیس محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که پیگیر میدانی پاسخگویی به مطالبات رسانه‌ها و شهروندان بوده است قابل تقدیر است اما ضرورت دارد شهرداری، گشت‌هایی پایدار برای رصد کردن خیابان‌ها به‌ویژه خیابان‌های اصلی شهر که ساخت و ساز در آن‌ها در حال انجام است داشته باشد.
زیرا برخی مالکان ساختمان‌های در حال ساخت برای اینکه سازه‌‌ی تازه‌ی آنها دیده شوند اقدام به خشکاندن عمدی درختان کهن‌سالی می‌کنند که برخی از این درختان بیش از ۷۰ سال عمر دارند و از سرمایه‌های ارزشمند طبیعی شهر خرم‌آباد محسوب می‌شوند.
همچنین مجازات‌ها با همکاری دادستان محترم مرکز استان بایستی از بازدارندگی کافی بهره‌مند باشند و اگر درختی خشکانده و نابود می‌شود بی‌درنگ درخت جایگزین کاشته شود.
بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر خرم‌آباد دارای درختانی هستند که به‌ویژه در فصل گرما به خنک شدن محیط پیاده‌رو و خیابان کمک می‌کنند و از عناصر زیبایی و هویت‌ زیست‌محیطی و گردشگری شهر خرم‌آباد محسوب می‌شوند.
اگر قرار شود با هر ساخت و سازی، درختان موجود در پیاده‌رو نابود شوند یکی از عناصر مهم منابع طبیعی و زیست‌محیطی درون شهری خرم‌آباد از بین خواهد رفت!
بدین‌روی، ضمن سپاسگزاری از نائب رئیس محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به خاطر اینکه بی‌درنگ و شخصاً در محل مورد نظر حضور یافت اما نیاز است یک مکانیزم پایدار و پیوسته توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری برای بازدیدهای منظم از وضعیت درختان خیابان‌ها به‌ویژه خیابان‌های اصلی شهر، تعریف و اجرایی شود.
ناگفته پیداست درختان کهن‌سال و زیبای چنار خیابان‌های شهر خرم‌آباد از عناصر شناسنامه‌ای شهر محسوب می‌شوند که همه رسالت داریم در هر جایگاهی هستیم نسبت به حفاظت و صیانت از آن‌ها، حساسیت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و شهروندی داشته باشیم.

همچنین ببینید :
تمدید مهلت ثبت‌‎نام دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان