دکتر حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسمی که با استقبال خبرنگاران روبه‌رو شد به مناسبت روز خبرنگار، از اصحاب رسانه‌ی استان لرستان، تجلیل کرد.

خبرنگاران لرستان

این مراسم، عصر روز سه‌شنبه، ۱۸ مردادماه با برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان و استقبال خبرنگاران لرستان، در ساختمان این اتاق (خرم‌آباد) با حضور اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان برگزار شد.
دکتر حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس اتاق بازرگانی استان لرستان در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، فرارسیدن ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را به خبرنگاران استان لرستان، شادباش گفت.
وی اعلام کرد که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان، آماده است در برگزاری انواع کارگاه‌های آموزشی حوزه کاری خبرنگاری، نهایت همیاری را داشته باشد و در این زمینه، یاریگر اصحاب رسانه باشد.
دکتر حسین سلاح‌ورزی، درباره موضوع اقتصاد رسانه هم توضیح داد که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان، متناسب با شرایط استان، آمادگی دارد به رسانه‌های استان با تکیه بر ساز و کارهای قانونی همچون شکل‌گیری صندوق‌های مالی درون صنفی، یاری برساند.
وی مطالبه‌گری و نقادی عمیق و علمی را از جمله موضوعات مهم در فعالیت رسانه‌ای دانست و از رسانه‌های استان به‌خاطر مطالبه‌گری برای رفع کمبودهای استانی، سپاسگزاری کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از اصطلاح پنجره فرصت، سخن گفت.
به این معنی که در مقطع کنونی، اینکه مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان و عمده مدیران استان، بومی هستند می‌تواند به عنوان یک فرصت برای ارتقای اثرگذار شاخص‌های توسعه‌یافتگی استان لرستان، محسوب شود.
دکتر حسین سلاح‌ورزی، وضعیت مطلوب بودجه‌ای را اینگونه توصیف کرد که هر سال مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به توسعه‌ی استان لرستان اختصاص یابد که از سوی هیچ دولتی، شدنی نیست؛ بنابراین باید کوشش کرد بسترهای جذب سرمایه‌گذاری را در استان، تقویت و نهادینه کرد.
او از برنامه‌ای سخن گفت که اتاق بازرگانی،‌صنایع، معادن و کشاورزی درنظر دارد اجرا کند که براساس آن دستگاه‌های اجرایی استان، پروژه‌های خود را که نیازمند سرمایه‌گذاری هستند برای جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه خواهند کرد تا سرمایه‌گذاران به کمک دولت بیایند تا پروژه‌ها هرچه سریعتر به تکمیل نهایی برسند.
دکتر سلاح‌ورزی، وضعیت استان را از نظر شاخص‌هایی همچون رشد اقتصادی، درآمد سرانه، بیکاری و … مناسب ندانست و بر روی دو متغیر تکیه کرد:
الف ـ بهره‌گیری از پنجره‌ی فرصت به معنی بومی‌بودن اکثر مدیران استان در مقطع زمانی فعلی به عنوان یک مزیت و استفاده از آن در جهت ارتقای شاخص‌های پیشرفت استان.
ب ـ تلاش همه‌جانبه برای جذب و ارتقای سرمایه‌گذاری در استان.

همچنین ببینید :
تمدید مهلت ثبت‌‎نام دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان

خبرنگاران لرستان

خبرنگاران لرستان

 

  • نویسنده : شهرام شرفی/ قلم لر