سردار یحیی الهی، فرمانده پلیس استان لرستان در مسجد بعثت خرم‌آباد حضور یافت و به پرسش‌ها، دیدگاه‌ها و انتقادات جمعی از شهروندان و معتمدان محلات خرم‌آباد پاسخ داد.
سردار مردمی
سردار الهی در این نشست مردم‌محور که با حضور رؤسای کلانتری‌های سطح شهر خرم‌آباد و فرمانده پلیس شهرستان خرم‌آباد (سرهنگ قاسمی) همراه بود از مردم خواست که انتقادات و پیشنهادات خود درباره‌ی عملکرد پلیس را بیان کردند.
معتمدان محلات مختلف خرم‌آباد نیز هر کدام دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و انتقادات خود را درباره عملکرد پلیس بیان کردند.
سردار الهی، فرمانده پلیس استان لرستان به رؤسای کلانتری‌ها دستور داد همواره برنامه‌های منظم دیدارهای مردمی در مساجد محلات با شهروندان ساکن محلات داشته باشند و بر اساس مطالبات مردم، هم پاسخگویی پلیس را تقویت کنند و هم به برنامه‌ریزی بپردازند.
وی تصریح کرد که امنیت یک تولید اجتماعی و در تقویت آن شاخص‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش دارند.
برای مثال، سردار الهی توضیح داد برای اینکه تیراندازی‌ها در برخی عروسی‌ها متوقف شود علاوه بر اقدامات پلیس که به جای خود، انجام شده و می‌شود بایستی کار فرهنگی هم انجام داد و تیراندازی در عروسی‌ها را از ارزش به ضدارزش تبدیل کرد.
به همین علت، برخی معضلات و مشکلات با کارهای ساختاری فرهنگی کاهش می‌یابند.
یا مثلاً هرچقدر فقر و بیکاری و مشکلات اقتصادی بیشتر وجود داشته باشد طبیعی است که سرقت هم رشد خواهد یافت.
بدین‌روی امنیت، یک مقوله‌ی چندبعدی و چندوجهی است که البته پلیس همواره باید به وظایف ذاتی خود عمل کند و از انتقادات و پیشنهادات سازنده هم استقبال می‌کند.
از جمله مطالبات برخی معتمدان محلات این بود که قوه قضاییه، از مجازات‌های بازدارنده‌ی کافی برای مجازات مجرمان شرور، مواد مخدر، اراذل و اوباش استفاده کند.
همچنین برخی شهروندان گفتند که سرقت در آرامستان اصلی شهر خرم‌آباد افزایش یافته است و سایه‌بان‌های فلزی برخی مزارها به سرقت رفته است و نیاز است سازمان آرامستان شهرداری خرم‌آباد اقدامات حفاظتی پیشگیرانه را با همکاری پلیس انجام بدهد.
سردار الهی، فرمانده پلیس استان لرستان ضمن استقبال از مطالبات مردمی، قول مساعد داد اقدامات پلیس تقویت شود.
گفتنی است این نشست، عصر روز شنبه، هفتم اسفندماه در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد.
همچنین ببینید :
تمدید مهلت ثبت‌‎نام دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان
  • منبع خبر : یافته