نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: استان پایلوت در بحث اقتصاد مقاومتی تعیین شد اما آثارش در زندگی مردم مشاهده نشد، پس معلوم می‌شود که یک جای کار اشکال داشته است.

به گزارش فارس در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان اظهار کرد: همه افراد و از جمله خودم را به رعایت تقوای الهی، خویشتن‌داری و تسلط بر خواهش‌های نفسانی دعوت می‌کنم.

وی بیان کرد: امیدواریم که خداوند تبارک و تعالی به ما صفت برجسته تقوا با مجاهدتی که به عمل می‌آوریم را عنایت فرماید.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد با بیان اینکه عملی که رنگ تقوا داشته باشد ناچیز نیست و صرف نظر از کمیت آن، باارزش است، افزود: خداوند عملی که رنگ تقوا داشته باشد را می‌پذیرد پس معلوم می‌شود اکسیر تقوا و پرهیزگاری به هر چیزی بخورد آن را ارزش‌مند می‌کند.

شاهرخی به شیوع بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در این روزها شاهد از دست دادن عزیزان خود هستیم که اندوه‌بار و تاسف‌آور است و باید تلاش کنیم تا زنجیره آن با همیاری، تلاش و همکاری همه قطع شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که تعداد درمان‌ها افزایش و آمار ابتلاها کاهش یابد و با گسترش واکسیناسیون به نقطه مطلوبی برسیم بنابراین لازم است فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اصول بهداشتی رعایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه تا حدممکن نباید در اجتماعات غیرضروری حاضر شویم، اضافه کرد: کاری نکنیم که امت اسلامی تضعیف شود چراکه فعلی حرام است و اگر عمدی یا سهوی با بی‌مبالاتی منجر به شیوع این ویروس شویم نهایتا تضعیف امت اسلامی را در پی دارد.

شاهرخی با تقدیر از حضور نمازگزاران در نمازجمعه، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: این حضور پرشور مانند زمان ۸ سال دفاع مقدس در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

وی در ادامه به رویدادهای این هفته اشاره کرد و با اعلام سالگرد ارتحال آیت‌الله مرعشی نجفی، شیخ طوسی و علامه حلی به سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر نیز پرداخت و گفت: این افراد و شخصیت‌های بزرگ، پرچم‌دار کرامت و شرافت بودند و با تدریس، تالیف کتب و احداث کتابخانه‌های کم‌نظیر در حفظ و نگهداری میراث‌های گرانقدر اسلامی کوشیدند به‌طوری‌که آثار و پژوهش‌های آنان مورد استفاده طلاب، دانشجویان و حتی مراجع تقلید قرار می‌گیرند.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد به سالگرد شهادت خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران، شهیدان رجایی و باهنر نیز اشاره کرد و افزود: منافقین با این کار خود موج عظیمی از نفرت را نسبت به خود در بین مردم به وجود آوردند چراکه دولت این دو بزرگوار، حاکمیتی برخاسته از برقراری عدالت اجتماعی بو و خود را وقف مردم کردند؛ به بیانی دیگر از همان آغاز، فعالیت‌های‌شان به شکل نبوی و علوی بود.

وی عنوان کرد: کسانی‌که در جایگاه خدمت به مردم و یا در حال ورود هستند باید همان سیره علوی و نبوی را دنبال کنند به گونه‌ای که برآیند اعمال‌شان باعث ایجاد رضایت بین مردم شود و این‌گونه نباشد که ملت برای پایان دوره خدمت‌شان روزشماری کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه رضایت خداوند خشنودی مردم را در پی دارد، افزود: در دول مختلف مقام معظم رهبری، دولت‌ها را به انقلابی‌گری، تاکید بر استقرار عدالت اجتماعی، دوری از شتاب‌زدگی و حاشیه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی رهنمود می‌فرمودند و اکنون که بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بخشی از مطالبات ایشان بر زمین مانده است.

همچنین ببینید :
تمدید مهلت ثبت‌‎نام دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان

وی با یادآوری اینکه ملت و مقام معظم رهبری متوجه عملکرد دولت سیزدهم هستند و دولت‌مردان از هم‌اکنون در آزمون خطیری قرار دارند، اضافه کرد: برای این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با روی کار آمدن هر دولت به طور معمول تغییراتی در سطوح و لایه‌های بالا و پایین رخ می‌دهد و اگر در راستای تبدیل به احسن باشد منجر به رشد و توسعه استان خواهد شد و نفع مردم را نیز به همراه دارد اما چنانچه انتسابات در استان نتواند ایجاد تحول کند عقب‌ماندگی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به طور نمونه در دولت گذشته لرستان به عنوان استان پایلوت در بحث اقتصاد مقاومتی تعیین شد یعنی موفقیت‌های آن در سایر استان‌های دیگر اجرایی شود اما آنچه از اقتصاد مقاومتی در استان خودمان دیدیم، آثارش در زندگی مردم مشاهده نشد پس معلوم می‌شود که یک جای کار اشکال داشته است.

شاهرخی بیان کرد: اگر در این تغییر و جابجایی‌ها تمرکز بر تعهد و تخصص، دانش و تجربه، توانایی و دانایی، جهادی و انقلابی کار کردن، پاک‌دستی و فسادستیزی و کار شبانه‌روزی با برنامه باشد قطار توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسیر خودش و رو به جلو حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این شرایط رعایت نشده و روابط بر ضوابط حاکم شود ملت و انقلاب متضرر خواهند شد؛ هم‌اکنون نقطه قوت ما روحیه مطالبه‌گری است که بین جوانان مومن و پای کار اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه استان شکل گرفته است.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد تاکید کرد: مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی باید بر پایه رعایت اصول اخلاقی، به دور از پرخاش‌گری، تلخ زبانی و ترش‌رویی باشد. به یاری خداوند این مطالبه‌گری با این اوصاف و توصیفات خواهد توانست رنگ و رنج عدم توسعه‌یافتگی را از این استان بزداید.

وی خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: باید علائق و سلایق شخصی را کنار گذاشته و به کلان استان توجه کنند و به تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب فضای کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی و… توجه کنند چراکه تمام این‌ها در سایه با هم بودن محقق خواهند شد.

شاهرخی در ادامه گفت: اگر کسانی بخواهند در هر سمتی باشند به تعیض ناروا و جذب نیروی خارج از ضابطه مانند موارد گذشته، مبادرت ورزند از طریق قانون با آنان برخورد خواهد شد و ظرفیت‌هایی برای برخورد با این موارد وجود دارد.

وی اظهار کرد: افرادی نیز که بخواهند کار خود را با قوت و ضابطه انجام دهند نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: نمایندگان این روزهای حساس وظیفه مهمی بر دوش دارند که چند روز است اما سرنوشت استان را تا چند سال تعیین می‌کند بنابراین با توجه به سوگندی که یاد کرده‌اند در راستای سربلندی و سرافرازی اسلام و محرومیت‌زدایی استان بکوشند.

انتهای پیام/

 

Source link