خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: هر چه بیشتر به روز برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم شور و هیجان رقابت چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بیشتر شده است. هفته‌های گذشته در استان‌های مختلف کشور هفته‌های پر التهابی بود. سفرهای استانی کاندیداها و فعالیت ستادهای انتخاباتی یکی پس از دیگری به تیتر اخبار تبدیل‌شده […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: هر چه بیشتر به روز برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم شور و هیجان رقابت چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بیشتر شده است.

هفته‌های گذشته در استان‌های مختلف کشور هفته‌های پر التهابی بود. سفرهای استانی کاندیداها و فعالیت ستادهای انتخاباتی یکی پس از دیگری به تیتر اخبار تبدیل‌شده و فعالیت‌ها برای انتخابات در استان‌ها با مناظره‌ها، سخنرانی تبلیغاتی کاندیداها و حامیان شاخص آن‌ها اوج گرفت.

ماراتن تبلیغاتی نامزدهای انتخابات امشب تمام شد، روزهایی که از همان ثانیه‌های آغازین آن می‌شد رقابت تنگاتنگ نامزدهای انتخاباتی را حس کرد و کافی است در این روزها سری به خیابان‌ها، کوچه‌ها و فضای مجازی زد تا این شورونشاط انتخاباتی را در سراسر نقاط ایران از شهرهای بزرگ و کوچک گرفته تا روستاهایی دورافتاده احساس کرد.

اوج گیری شور انتخابات در شهرهای مختلف کشور/ آینده را رقم می زنیم

از دیگر سو سخنرانی‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی باعث شده مردم با برنامه‌های این نامزدها برای استان خودشان بیشتر آشنا شوند. در عین حال برخی از نامزدها سفرهای استانی را نیز به کمپین‌های تبلیغاتی خود اضافه کرده بودند تا از نزدیک مردم را در جریان اولویت‌های کاری خودشان قرار دهند.

سعید جلیلی در جمع مردم اصفهان با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند جهش صادرات است، گفت: تعامل با کشورهای دیگر راهگشاست و در اطراف ما ۱۵ کشور وجود دارد که هزار میلیارد دلار واردات دارند، اما سهم ما از این واردات به سایر کشورها چقدر است. بعد می‌گوئیم که وزارت خارجه موفق عمل کرده و دولت تعامل بودیم. دنیا ۲۰۰ کشور دارد که ما خود را نباید معطل ۳ کشور کنیم تا برای صادرات و رونق تولید خود منتظر توافق و تحریم بمانیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی هم در دیدار مردمی با جوانان مشهدی با تأکید بر اینکه تا داخل کشور و نظام‌های اداری را اصلاح نکنیم باید دستمان مقابل بیگانه دراز باشد، افزود: برای تکمیل انقلاب اسلامی، نیازمند انقلابی دیگر هستیم، انقلابی می‌خواهیم که جهاد اکبر است و برای تحقق این انقلاب، نیازمند توجه به فکر دنیا، بسیج نخبگان، هوشمند، بکارگیری جوانان پاکباخته، به رسمیت شناختن اقوام، مذاهب و نسل جدیدی از سیاستمداران هستیم.


در ادامه آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم


آذربایجان شرقی؛ حضور رئیسی در تبریز

مراسم امروز سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری در ورزشگاه تختی تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

هزاران نفر از مردم تبریز امروز در مراسم سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری در ورزشگاه تختی تبریز شرکت کردند. فیلم سخنرانی و ورود حجت الاسلام رئیسی را اینجا ببینید.


آذربایجان غربی؛ شناسایی و انهدام گروه‌های اخلالگر انتخابات در مرزهای آذربایجان غربی

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی هم با تاکید بر مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی عنوان کرد: رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید با حرفه‌ای گرایی، در چارچوب قانون، اطلاع‌رسانی صحیح و توجه به نیازهای مخاطبان زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند.


اصفهان؛ نبض شهر در آستانه انتخابات ۱۴۰۰/ برگزاری تریبون انتخاباتی بانوان

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

تنها یک روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده است و گویی نبض شهر به تندی می‌تپد؛ در هر کوچه و خیابانی که پای می‌گذاریم محفلی دوستانه ویا ستادی برپاست وطرفداران نامزدهای انتخاباتی با هم برای تبلیغ بهتر و مؤثرتر و به ویژه کمک به حضور حداکثری مردم در این ضیافت سیاسی به شور و مشورت نشسته‌اند.

این روزهای پایانی، تبلیغات خیابانی شوراهای شهر و روستا نیز نمود بیشتری پیدا کرده است و از برگه‌های کوچک نامزدهای مستقل تا پلاکاردهای گروهی فضای انتخاباتی خاصی به نصف جهان بخشیده است.

در برخی پارک‌ها و محلات شهر، مردم به شکل خودجوش در فضای آزاد پاتوق‌های انتخاباتی برپا کرده‌اند و گرچه در برخی از این پاتوق‌ها هیچ بحث گروهی مطرح نمی‌شود و مردم تنها دو به دو یا چند نفری با هم صحبت می‌کنند اما برخی دیگر نیز در نقاط شاخص شهر مثل چهارباغ، گلستان شهدا و غیره طرفداران خاص هر روزه‌ای دارد. مشروح گزارش مهر را اینجا بخوانید.


اردببل؛ سیمای هزار چهره اردبیل در کارزار انتخابات

تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردبیل این روزها سیمای شهر را به اندازه‌ای تحت تأثیر قرار داده است که چهره یک رنگ شهر در روزهای عادی، وضعیتی نامناسب به خود گرفته است.

افرادی که قرار است بعد از انتخابات ۲۸ خرداد مدیریت شهری و اداره امور آن را در دست بگیرند و وظیفه اصلی آنان تنظیف و توسعه شهری به همراه آراستگی سیمای محلی باشد، حالا به این شکل به سیمای شهر صدمه وارد می‌کنند.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


البرز؛ امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی در روستاهای البرز

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در تمام مناطق روستایی البرز فراهم شده است.

محمدجواد آذری جهرمی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح مرکز خدمات ارتباطی بین‌المللی شهید محسن فخری‌زاده متذکر شد: از بعد سرور، سخت‌افزار و نرم‌افزار انتخابات نیز وزارت کشور با همکاری شورای نگهبان کار را پیش بردند و ما مساعدت و کمک می‌کنیم، البته وظیفه اصلی ما تهیه زیرساخت‌ها بود که در دور دست ترین روستاهای البرز امروز ارتباط اینترنت و شبکه ملی اطلاعات فراهم است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ایلام؛ اجتماع مردم ایلام در حمایت از سید ابراهیم رئیسی

اجتماع مردم ایلام در حمایت از سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

بقیه تصاویر را اینجا ببینید.


بوشهر؛ اقلام بهداشتی در همه شعب اخذ رأی استان بوشهر توزیع می‌شود

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

خسرو دهقانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از هر لحاظ برای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند و ایمن در روز جمعه ۲۸ خرداد آماده است.

وی ادامه داد: در برگزاری انتخابات تعداد ۲۵ هزار نفر به عنوان مجری، ناظر، بازرس، نیروی انتظامی و تدارکات شرکت خواهند کرد و تمامی اقلام لازم برای برگزاری انتخابات از جمله تعرفه‌های اخذ رأی و دستگاه‌های احراز هویت در اختیار شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر آن صندوق‌های الکترونیک نیز ویژه برگزاری انتخابات شورای شهر بوشهر در اختیار فرمانداری بوشهر قرار گفته است.


تهران؛ ۶۰۰ هزار پلیس در روز انتخابات وظیفه تأمین امنیت را برعهده دارند

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

معاون هماهنگ کننده فرمانده ناجا گفت: ۶۰۰ هزار نیروی پلیس در روز انتخابات وظیفه تأمین امنیت را برعهده دارند.

سردار محمد شرفی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم بسته‌های معیشتی از سوی کارکنان ناجا در غرب استان تهران انتخابات را یک رویداد سیاسی مهم در سطح کشور توصیف کرد و افزود: ان شاء الله مردم با آگاهی کامل، مشارکتی مطلوب در انتخابات خواهند داشت.


خراسان جنوبی؛ اتحاد و همدلی خود را در انتخابات ۲۸ خرداد ماه به نمایش بگذاریم

امام جمعه اهل سنت اسدیه با دعوت از مردم خراسان جنوبی و جامعه اهل سنت برای حضور حداکثری در انتخابات گفت: اتحاد و همدلی خود را در انتخابات ۲۸ خرداد ماه به نمایش بگذاریم.

مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه مردم خراسان جنوبی را به حضور با شکوه در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کرد.


خراسان رضوی؛ اجتماع حامیان سید ابراهیم رئیسی در مشهد

اجتماع حامیان سید ابراهیم رئیسی در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد. در این مراسم سردار سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سخنرانی کرد.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان این‌که جای مردم در حکمرانی کشور خالیست، گفت: عملکرد نامطلوب برخی کارگزاران سبب شده مردم مشکلات عدیده‌ای داشته باشند.


خراسان شمالی؛ آماری از انتخابات در خراسان شمالی / از تعداد رأی اولی‌ها تا شعب رأی

کمتر از ۴۸ ساعت به آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مانده و هنوز بخشی از مردم برای شرکت در انتخابات مردد هستند که در این شرایط تبلیغ چهره به چهره بهترین راه حل است.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

خراسان شمالی که همواره مشارکتی بیش از میانگین کشور را در انتخابات به ثبت رسانده اینک بیش از هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رأی و ۲۵ هزار عامل اجرایی را آماده برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ کرده است.

مشروح این گزارش را از اینجا بخوانید.


خوزستان؛ همه عاشق ایران هستیم

مردم اهواز اعلام کردند که روز جمعه به منظور تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال آینده حضور گسترده در انتخابات خواهند داشت.

مردم اهواز اعلام کردند «همه عاشق ایران هستیم» و روز جمعه برای انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری پای صندوق‌های رأی حضور خواهند یافت.


زنجان؛ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و بیم تکرار اشتباهات گذشته

رقابت‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر در حالی روزهای پرهیجان خود را سپری می‌کند که بسیاری از نامزهای انتخابات بدون داشتن طرح و برنامه خاص وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

با وجودی که نقش شوراهای اسلامی در بهبود اوضاع مدیریت شهری غیر قابل انکار است با این وجود اغلب حساسیتی در انتخاب‌هایمان نداریم و افرادی را انتخاب می‌کنیم که هیچ تجربه و تخصصی در حیطه اداره شهر ندارند و تنها افراد مشهور و اعضای دسته یا حزب و جناح خاص هستند، بنابراین چه خوب و چه بد همیشه تصمیمات ما بوده که نتایج را رقم زده است. گزارش مهر را اینجا بخوانید.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند


سمنان؛ استان سمنان آماده انتخابات / روایت آمارهایی که سخن می‌گویند

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

مردم استان سمنان آماده می‌شوند تا در روز ۲۸ خرداد ماه پای ۷۸۹ شعبه اخذ رأی در هشت شهرستان حضور یابند و رئیس جمهور و اعضای پارلمان محلی را برگزینند.

استان سمنان برای برگزاری انتخابات پرشور با حضور آحاد مردم آماده است این را آمارها و ارقام ارائه شده از سوی ستاد انتخابات استان سمنان نیز تأیید می‌کند، ستادی که حتی روز گذشته تعرفه‌های رأی‌گیری انتخابات را نیز از تهران دریافت و از صبح سه شنبه به مرور آنها را سوار بر کامیون‌های مهر و موم شده به نقاط مختلف استان اعزام کرده است.

یکی از جنبه‌های قابل اعتنا در هر انتخابات اعداد، آمار و ارقام و همچنین کیفیت و کمیت برگزاری است این دوره اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، با ادوار مختلف انتخابات در ایران اسلامی و استان سمنان تفاوت‌هایی دارد زیرا تعداد شعب افزوده شده‌اند تا مردم بتوانند بدون ایستادن در صف رأی بدهند همچنین در دوره کنونی شاهد افزایش صندوق‌های سیار نیز بوده‌ایم. مشروح گزارش را از اینجا بخوانید.


سیستان و بلوچستان؛ مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه ساز حل مشکلات کشور است

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت حداکثری مردم زمینه را برای حل مشکلات کشور و توسعه استان فراهم می‌کند.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در آستانه برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از مردم استان سیستان و بلوچستان تقاضا می‌کنم با مشارکت حداکثری خود پای صندوق‌های رأی زمینه را برای حل مشکلات موجود فراهم کنند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، رأی ندادن راهکار حل مشکلات نیست، افزود: بر اساس مضامین قرآنی سرنوشت هر قومی توسط خود آن قوم تغییر می‌کند.


فارس؛ آخرین ساعات تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ در شیراز

آخرین ساعت تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر چهره شهر شیراز را تا حدی دگرگون کرده است.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

بقیه تصاویر را اینجا ببینید.


قزوین؛ دعوت مادر شهید شیری از مردم برای حضور در انتخابات

مادر شهید مدافع حرم ذکریا شیری در پیامی به زبان ترکی از مردم دعوت کرد تا با حضور در انتخابات نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند. ویدئوی مهر را اینجا ببیند.


قم؛ خبرگان مطالبه‌گر باشد / در انتخابات پاسخ بانیان وضع موجود را بدهیم

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

داوطلب انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری یکی از بازوهای مهم نظام و رهبری است و بر اساس جمع بندی خود باید از دستگاه‌ها و سازمان‌ها مطالبه‌گری کند.

حجت‌الاسلام احمد دانش زاده (مؤمن) فرزند آیت الله محمد مؤمن قمی (ره)، از فقهای فقید شورای نگهبان، هم اکنون عضو مجمع فقهی مشورتی شورای نگهبان و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، و در حال حاضر داوطلب انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از استان تهران است.

حجت الاسلام دانش زاده مؤمن در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار مهر با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری می‌گوید: «مجلس خبرگان رهبری علاوه بر وظیفه خطیر معرفی، انتخاب و مراقبت بر حفظ شرایط رهبر انقلاب، دارای وظیفه اشراف بر حرکت کلی انقلاب و نظام اسلامی است. مجلس خبرگان رهبری در حقیقت یکی از بازوهای مهم نظام و رهبری انقلاب در مسیر پیش رو در اجرای اهداف و آرمان‌ها است».

به اعتقاد حجت الاسلام دانش زاده مؤمن، «فلسفه فراخواندن مسئولین مختلف اجرایی و وزرا به اجلاسیه‌های مجلس خبرگان رهبری، به این دلیل است که بایستی در زمینه توقف‌ها و یا احیاناً پسرفت‌های امورات اجرایی از آنان مطالبه‌گری شود همچنین گزارش‌هایی از وضعیت فعلی کارکرد نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از مسئولین آنان اخذ شده تا اشراف بیشتری بر عملکرد آنان ایجاد شود و زمینه مطالبه گری بهتر و دقیق‌تر فراهم گردد»


کردستان؛ دعوت شورای افتای اهل سنت کردستان برای مشارکت حداکثری در انتخابات

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

اعضای شورای افتای اهل سنت کردستان طی بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده مردم مرزدار کردستان در انتخابات ۲۸ خرداد شده و بر هوشیاری آحاد جامعه در مقابل توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان تأکید کردند. مشروح این بیانیه را اینجا بینید.


کرمان؛ انتخابات جلوه‌ای از مکتب شهید سلیمانی است

امام جمعه و استاندار کرمان طی پیامی گفتند: شرکت در انتخابات علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت، تجدید میثاق با آرمانهای شهدا به ویژه سردار دل‌ها بوده و جلوه‌ای از مکتب شهید سلیمانی است.

در متن این بیانیه آمده است: این‌جانبان از مردم شریف و بصیر استان کرمان دعوت می‌نمائیم تا با حضور پرشور در کنار یکدیگر در شعب اخذ رأی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر حماسه‌ای ماندگار که مایه عزت ایران اسلامی است خلق گردد.

ان شاءالله با وحدت کلمه و مشارکت مسئولانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گام‌های محکمی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته شود.»

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند


کرمانشاه؛ فهرست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب شورای شهر کرمانشاه مشخص شد

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

خرین نشست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب در کرمانشاه بعد از ظهر امروز تشکیل و لیست نهایی این ائتلاف برای انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه اعلام شد.

این لیست که با بررسی نامزدهای مختلف جمع‌بندی و نهایی شد، به معرفی هشت نفر از نامزدها با عنوان «فهرست نهایی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب شورای شهر کرمانشاه» منتج شد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.


کهگیلویه و بویراحمد؛ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها رتبه اول مشارکت در انتخابات را دارند

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

احد جمالی رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: میانگین مشارکت بیش از ۷۵ درصد در تمامی انتخابات‌های گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی بیان داشت: به لحاظ مشارکت در تمامی انتخابات‌های شورای اسلامی شهر و روستا نیز استان در رتبه اول کشور قرار دارد.

جمالی افزود: در این دوره از انتخابات ۵۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و در ۱۲ انتخابات برگزار شده ریاست جمهوری، میانگین حضور ۷۵ درصد، در پنج دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۸۲ درصد و در یازده دوره مجلس شورای اسلامی ۸۳ درصد و در یازده دوره مجلس شورای اسلامی مردم استان ۸۳ درصد شرکت کردند.


گلستان؛ بسیج گلستانی‎‌ها برای مشارکت حداکثری / گروه‌ها واحزاب به خط شدند

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

احزاب، گروه‌ها، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی گلستان بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرده و آن را زمینه‌ساز تحقق توسعه و عدالت اجتماعی دانستند. دو روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا فرصت باقی مانده است؛ روزی که مردم در این رخداد سیاسی بزرگ شرکت کرده تا در خلق حماسه‌ای باشکوه شرکت کنند.

همه اقشار، گروه‌ها، اصناف و طیف‌های مختلف سیاسی گلستان با صدور اطلاعیه و فراخوان‌های گوناگون مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.

معتمدان، ریش سفیدان طوایف و قبایل مختلف گلستان، روحانیون، علما و ائمه جمعه و جماعت شیعه و سنی، دانشجویان و طلاب و دیگر اقشار گلستان با حضور بیانیه‌هایی در فضای مجازی و با نصب بنر مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کردند.

آنها در پیام‌های خود تأکید کردند که مشارکت سبب خنثی کردن توطئه دشمنان و کمک به توسعه بیش از پیش کشور شده و می‌تواند با روی کار آمدن دولت کارآمد و انقلابی مشکلات اقتصادی را حل کند. مشروح گزارش را از اینجا بخوانید.


گیلان؛ حضور حداکثری مردم در انتخابات پروژه نفوذ دشمن را خنثی می‌کند

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

آیت‌الله رضا رمضانی چهارشنبه در وبینار «حضور آگاهانه» که به همت دانشگاه علمی کاربردی منطقه دو (گیلان، مازندران و گلستان) برگزار شد با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های بصیرتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: آگاهی بخشی در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات، امری ضروری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای فقط به دنبال تحریم انتخابات هستند و می‌گویند به دلیل رد صلاحیت رأی نمی‌دهیم و سفارش به عدم شرکت در انتخابات می‌کنند، اظهار کرد: اینگونه سخنان، گفته یک معتقد و دلسوز نظام اسلامی نیست؛ مهم این است که هر ایرانی به عنوان یک شهروند مؤثر، از حق اجتماعی خود استفاده کرده و در انتخابات شرکت کند.


لرستان؛ آخرین خبرها از انتخابات در لرستان / پیش‌بینی ۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

رئیس ستاد انتخابات لرستان آخرین خبرها از انتخابات در این استان را تشریح کرد و گفت: ۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک در چهار شهرستان به تمامی امکانات مجهز شده‌اند.

محمود ثمینی امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری لرستان گفت: بسیار ضرورت دارد در فرصت باقی مانده تا انتخابات با بهره‌گیری از امکانات، تلاش خود را بر افزایش مشارکت مردمی در پای صندوق‌های اخذ رأی متمرکز کنیم.

وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام تمام انرژی خود را برای دلسرد کردن مردم از انتخابات گذاشته‌اند، وظیفه داریم با حساسیت دو چندان برای مشارکت حداکثری و حضور مردم در انتخابات تلاش کنیم.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: تمامی زیرساخت‌ها و بسترها به لحاظ اجرایی، فنی، عملیاتی و امنیتی با تلاش و همکاری همه جانبه دست‌اندرکاران امر برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، بی طرفانه و قانونمند در ۲۸ خرداد ماه به خوبی فراهم شده است.


مازندران؛ تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان شوراها در مازندران سلیقه‌ای نبود

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

کیوان مرادیان عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اعضای هیئت اجرایی و نظارت در انتخابات شوراها حق دخالت و دخل وتصرف ندارند، با اشاره به استعفای برخی اعضای هیئت نظارت شوراها، یکی از دلایل آن را اعتراض به تائید صلاحیت برخی افراد توسط شورای عالی هیئت نظارت بوده است.

وی با اظهار اینکه بیشتر به اتفاق صورت گرفته درباره تأیید صلاحیت برخی افراد معترض بودیم، ارائه جزئیات بیشتر را موکول به بعد از انتخابات کرد.

وی توجه به استعلام مراکز ذیصلاح را از جمله شاخص‌ها در تأیید یا رد صلاحیت‌ها بیان کرد و گفت: سعی کردیم سلیقه‌ای و تبعیضی عمل نکنیم.


مرکزی؛ ۲ شعبه اخذ رأی در اراک میزبان جشن رأی اولی‌ها هستند

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی گفت: شعب اخذ رأی دبیرستان سهام الملک بیات و دبیرستان امام علی (ع) شهر اراک میزبان جشن رأی اولی‌ها هستند.

میلاد مرادی در گفتگو با مهر اظهار کرد: دانش آموزان اکثراً قبل از سن رأی هستند و به همین دلیل نقش آنان در این بازه سنی جدی گرفته نمی‌شود به همین دلیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با راه اندازی پویش ایرانیوم سعی در پررنگ‌تر کردن مسئله انتخابات فارغ از حواشی آن در ذهن جامعه مخاطب خود کرده است و در تلاش است تا جامعه نیز نقش ویژه ای برای دانش آموزان که نسل آینده این کشور هستند قائل شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی گفت: در ادامه برنامه‌های انتخاباتی این تشکل همزمان با برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خردادماه جشن رأی اولی‌ها را در ۲ شعبه اخذ رأی در شهر اراک (دبیرستان سهام الملک بیات برای دختران و دبیرستان علی ابن ابیطالب برای پسران) در نظر گرفته شده است.


هرمزگان؛ مشارکت حداکثری در انتخابات قدرت چانه‌زنی را افزایش می‌دهد

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مردم به این موضوع توجه کنند که مشارکت حداکثری آنها در انتخابات قدرت چانه زنی مسئولان در مرکز کشور را بالا می‌برد.

حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه، حضور پرشور مردم در انتخابات، قدرت چانه زنی مسئولان در مجلس بالا می‌برد، اظهار کرد: هر چقدر شاهد حضور پُر شور مردم این منطقه در انتخابات باشیم یقیناً قدرت چانه‌زنی هم برای ما مسئولان در تمام حوزه‌ها و رفع مشکلات افزایش می‌یابد و ضریب امنیت توسعه در شهرستانها بالا می‌برد.

رئیسی شرایط انتخاب فرد اصلح در روز ۲۸ خرداد برای مردم آسان عنوان کرد و افزود: عملکرد دولت فعلی، وضعیت معیشت مردم چنان رقم زده که شرایط انتخاب رئیس جمهور را راحت کرده است.

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند


یزد؛ حرکت دسته جمعی مردم یزد از مساجد و حسینیه‌ها به سمت شعب اخذ رأی

تدارک انتخابات پرشور در سراسر کشور/ رأی اولی‌ها به‌صف شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: روز جمعه ۲۸ خرداد ماه، مردم یزد در گروه‌های مختلف از مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان به صورت دسته جمعی به سمت شعب اخذ رأی حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حضور در انتخابات وظیفه دینی و ملی همه ماست، اظهار داشت: انتخاب دقیق و آگاهانه نیز بسیار حائز اهمیت است بر این اساس با توکل به خدا و توسل به حضرت ولیعصر (عج) در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌های سراسر استان یزد، روز جمعه ۲۸ خرداد ماه از ساعت ۶ صبح، مراسم قرائت دعای ندبه و توسل به حضرت ولیعصر (عج) برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این مراسم پس از پایان دعا، به صورت دسته جمعی به نزدیکترین شعبه اخذ رأی برای ریختن آرای خود به صندوق مراجعه می‌کنند.


برای پیگیری آخرین اخبار انتخاباتی و مشروح اظهارات داوطلبان صفحه انتخابات مهر را دنبال کنید.



Source link