به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای هیئت نظارت، شورای تأمین و ستاد انتخابات شهرستان‌های دورود و ازنا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه شورای تأمین از ارکان مهم نظم و امنیت انتخابات است اظهار داشت: وظایف شهروندی در […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای هیئت نظارت، شورای تأمین و ستاد انتخابات شهرستان‌های دورود و ازنا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه شورای تأمین از ارکان مهم نظم و امنیت انتخابات است اظهار داشت: وظایف شهروندی در بحث انتخابات کاملاً تعریف شده است و مردم با حقوق قانونی خود آشنا هستند.

مردم علیرغم تمامی مشکلات پایبند به نظام هستند

وی با بیان اینکه آشنایی مردم با مطالبات خود، برگزاری انتخابات را تسهیل خواهد کرد افزود: بنیان نظام انقلاب اسلامی ایران بر مبنای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایه گذاری شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه تمامی تلاش‌های استکبار جهانی برای نفوذ در این مملکت از ابتدا تا کنون بی نتیجه مانده است بیان داشت: در انتخابات برگزار شده طی دوران بیش از چهل ساله انقلاب، تلاش‌های دشمنان نظام برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با پاسخ دندان شکن مردم روبرو شده است.

ثمینی با بیان اینکه مردم علیرغم تمامی مشکلات پایبند به نظام بوده و قدر امنیت پایدار کشور در منطقه را به خوبی می‌دانند ادامه داد: تمام تبلیغات دشمنان بر بی اثر جلوه دادن رأی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه متمرکز شده که به لطف خدا و با هوشیاری مردم این خدعه نیز بی اثر خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتخابات موجب تقویت حاکمیت، پشتیبانی از امنیت و اقتدار نظام بوده و هر فرد در هر جایگاهی مکلف به حمایت از انتخابات است.

۳ اصل مهم در برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه از ظرفیت فضای مجازی، رادیو و تلویزیون و تمامی ابزار موجود در راستای ترغیب مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده شود گفت: لرستان از جمله استان‌هایی است که همواره حضور پررنگ در انتخابات داشته و در ادوار گذشته به طور متوسط مشارکت بالای ۶۷ درصدی در این استان به ثبت رسیده است.

ثمینی با تاکید بر اینکه مشارکت بالا در انتخابات از هوشمندی و هوشیاری مردم این استان برای تعیین سرنوشت خود و تبعیت از ولایت فقیه حکایت دارد افزود: باید با انسجام، هم‌افزایی و وحدت در زمینه دعوت مردم و ترغیب آنها برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه قانونمندی، سلامت و بی طرفی سه اصل مهم در برگزاری انتخابات است و باید تمامی عوامل اجرایی در رعایت آنها اهتمام کنند ادامه داد: مردم و مسئولین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و برگزاری یک انتخابات سالم از هر جهت را از خود به یادگار گذاشتند.

پیش بینی ملزومات و تجهیزات در شعب اخذ رأی

رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان داشت: بستر برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با راهبرد بی طرفانه و در کمال قانونمندی و سلامت فراهم آمده است.

وی با تاکید بر اینکه با تمهیدات اندیشیده شده هیچ مشکل امنیتی در زمینه برگزاری انتخابات خرداد ماه در لرستان وجود ندارد عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود چینش ملزومات و تجهیزات در شعب اخذ رأی به گونه‌ای باشد که مردم ابتدا تعرفه ریاست جمهوری و سپس شوراهای اسلامی شهر و روستا را برای تسهیل در انجام کار دریافت کنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: امیدواریم در ۲۸ خرداد ماه شاهد حضور پرشور مردم در شعب اخذ رأی و برگزاری انتخاباتی هوشمندانه باشیم.



Source link