معاون استاندار لرستان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در سطح استان را اینگونه اعلام کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان تعداد ۱۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در روز انتخابات فعالیت خواهند داشت.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمود ثمینی عصر امروز در جلسه شورای اداری لرستان گفت: بسیار ضرورت دارد در فرصت باقی مانده تا انتخابات با بهره‌گیری از امکانات، تلاش خود را بر افزایش مشارکت مردمی در پای صندوق‌های اخذ رأی متمرکز کنیم.

دست اندرکاران در کمال بی طرفی انتخابات را برگزار کنند

وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام تمام انرژی خود را برای دلسرد کردن مردم از انتخابات گذاشته‌اند، وظیفه داریم با حساسیت دو چندان برای مشارکت حداکثری و حضور مردم در انتخابات تلاش کنیم.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: تمامی زیرساخت‌ها و بسترها به لحاظ اجرایی، فنی، عملیاتی و امنیتی با تلاش و همکاری همه جانبه دست‌اندرکاران امر برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، بی طرفانه و قانونمند در ۲۸ خرداد ماه به خوبی فراهم شده است.

ثمینی تاکید کرد: ناظرین، مجریان و تمامی دست اندرکاران در کمال بی طرفی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان برگزار کنند.

۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک در چهار شهرستان

وی افزود: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی گیری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده ۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک در چهار شهرستان به تمامی امکانات مجهز شده‌اند.

ثمینی تصریح کرد: طبق قانون انتخابات پایان مهلت تبلیغات کاندیداها تا ساعت ۷ بامداد پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه خواهد بود و از ساعت ۷ به بعد هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی در سطح استان انجام نمی‌شود.

وی بیان داشت: به منظور رعایت مباحث بهداشتی، نکاتی در قالب دستورالعمل به فرمانداران ابلاغ شده که علاوه بر اعمال آنها باید نسبت به مستندسازی و اطلاع‌رسانی در صدا و سیما و فضای مجازی اقدام صورت پذیرد.

رقابت هزار و ۱۳۱ نفر در انتخابات شهرها و هفت هزار و ۸۲۶ نفر در روستاها

رئیس ستاد انتخابات لرستان، ضدعفونی کردن محل اخذ رأی، علامت گذاری در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه دادن به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی را در محل اخذ رأی از جمله اقداماتی عنوان کرد که در روز انتخابات باید اجرایی شوند.

ثمینی افزود: به منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اثر انگشت در برگ تعرفه رأی با استفاده از جوهر استامپ در روز انتخابات کاملاً حذف شده و در هیچکدام از شعب اخذ رأی حق استفاده از استامپ برای این موضوع وجود ندارد.

وی از آخرین آمار احصا شده توسط سامانه‌ها خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۳۱ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهری در استان با هم به رقابت خواهند پرداخت و تعداد ۷۸۲۶ نفر نیز در شوراهای روستایی کاندید هستند.

پیش‌بینی هزار و ۸۷۱ شعبه اخذ رأی

وی همچنین تعداد شعب اخذ رأی در سطح استان را اینگونه اعلام کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان تعداد ۱۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در روز انتخابات فعالیت خواهند داشت.

معاون استاندار لرستان آمار ابلاغ شده از افرادی که در استان واجد شرایط رأی دادن هستند را ۱۵۰۱۹۶۴ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۳۳۸۲۵ نفر نیز رأی اولی هستند.

ثمینی نکته حائز اهمیت و مورد انتظار از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را رعایت و پایبندی به قانون پس از اعلام نتایج انتخابات دانست که در صورت هرگونه اعتراض به نتایج اعلام شده صرفاً باید از طریق مجاری قانونی اعتراض خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/




Source link