ھمتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: لرستان را که به عروس زاگرس معروف است مرکز گردشگری زاگرس خواھم کرد و برای تحقق این موضوع ایجاد مراکز گردشگری و ھتل را در دستور کار قرار خواھم داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عبدالناصر همتی در برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه متاسفانه راھبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها نداریم، عنوان کرد: اگر بخواھیم استان‌ھا توسعه پیدا کنند باید در راھبرد کلان ویژگی استان‌ها را مورد توجه قرار بدھیم و بر همین تساس برنامه من این است که هر سه ماه یک بار با نخبگان و افرادی که تعیین کننده هستند جلساتی برگزار کرده و به تدریج روند توسعه استان‌ها را مورد توجه قرار بدهیم.

وی تاکید کرد: مردم و نخبگان در ھر استانی باید تعیین کننده باشند و ما نباید اجازه دھیم یک سری از از مرکز استان‌ها را اداره کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمھوری در بخش دیگری از صحبت ھای خود و خطاب به مردم لرستان گفت: اولا من افتخار می کنم که اگر شما به من رای بدھید بھ مردم عزیز لر خدمت کنم، لرها واقعا باعث افتخار کشور ھستند خدمت و مقاومتی کھ این قوم در جنگ تحمیلی داشتند قابل تقدیر است و باید مورد تجلیل قرار بگیرد.

کاندیدای ریاست جمھوری افزود: من فکر می کنم اقداماتی که برای لرستان و منطقھ زاگرس انجام شده در حد عظمت و شخصیت شما نیست، زیرا قوم لر به دلیل حق بزرگی که به گردن ایران داریند مستحق بیشترین خدمات هستند.

وی با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌هایی که با بیکاری بالایی مواجھ است و این قابل تحمل نیست، تصریح کرد: ما حتما به دهک یک تا سه یعنی اقشار آسیب پذیر ماھی یک میلیون تومان پرداخت می کنیم کھ برای زندگی روزمره دچار مشکل نشوند.

ھمتی ادامھ داد: پرداخت یک میلیون تومان بھ خانوارھای دھک یک تا سھ را از طریق ھدفمندی یارانھ پرداخت می کنم، نھ با چاپ اسکناس کھ تورم و مشکل اقتصادی را برای کشور ایجاد کند. 

نامزد انتخابات ریاست جمھوری جاذبھ گردشگری را یکی از ظرفیت‌ھای لرستان عنوان کرد و گفت: لرستان از پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، بنابراین فراھم کردن زیرساخت ھای مورد نظر گردشگری می تواند اشتغال و توسعھ اقتصادی استان را بھ دنبال داشتھ باشد.

وی با بیان اینکھ استانداران باید فراھم کردن زیرساخت‌ھای گردشگری را مورد توجھ قراردھند، خاطرنشان کرد: لرستان را کھ بھ عروس زاگرس معروف است مرکز گردشگری زاگرس خواھم کرد و برای تحقق این موضوع ایجاد مراکز گردشگری و ھتل را در دستور کار قرار خواھم داد.

کاندیدای ریاست جمھوری بھ فرسودگی جاده ھای استان بھ ویژه الیگودرز اشاره کرد و افزود: این موضوع قابل قبول نیست بنابراین بھسازی جاده ھای استان جزو اولویت ھای من در صورت پیروزی در انتخابات است.

ھمتی گفت: با توجھ بھ اینکھ کارخانجات تعطیل و نیمھ تعطیل زیادی در استان وجود دارد، بنابراین بھ طور جدی از طریق سیستم بانکی برای احیا و راه اندازی این واحدھا اقدام خواھم کرد.

کاندیدای ریاست جمھوری خطاب بھ مردم لرستان گفت: انتخابات پیش رو بسیار مھم است ما باید تحریم ھا را برداریم و ضوابط ، مقررات و لوایح مورد نظر FATF را تصویب کنیم تا بر اساس آن با تمام بانک ھای بین المللی ارتباط برقرار کنیم و بتوانیم بھ راحتی مبادلھ کنیم.

وی ادامه داد: ھزینه مبادلات واردات و صادرات کشور سالانه بیست درصد یعنی ۱۶ ھزار میلیارد دلار کھ ھفت برابر یارانھ ی است که پرداخت می‌شود.

ھمتی تاکیدکرد: ما می توانیم کشور را وارد چرخھ توسعه اقتصادی کنیم لازمھ این کار ھم این است که قھر با صندوق کنار گذاشته شود، اجازه ندھید این مسیری کھ کشور را بھ این روز انداخته ادامه پیدا کند.

وی با بیان این مطلب کھ من قول می‌دھم کھ دیدگاه جھانی را نسبت بھ ایران اصلاح و با اصلاحات اقتصادی توسعھ اقتصادی را بھ صندوق‌ھای رای خواھید آفرید. ارمغان بیاورم، گفت: اجازه نمی دھم معیشت مردم تحت تاثیر فشار بین المللی قرار گرفتھ و ان شائ الله حماسھ بزرگ را پای صندوق های رای خواهید آفرید.

انتھای پیام/




Source link