مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو کشتار غیر مجاز دام است، گفت: شهروندان به ویژه در فصول گرم از کشتار غیر مجاز دام امتناع کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مصطفی زبردست در نشست مجازی با اصحاب رسانه با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو معمولا هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما آغاز می‌شود، عنوان کرد: افزایش زاد و ولد حشرات به خصوص کنه احتمال شیوع و انتقال تب کریمه کنگو را در بهار و تابستان باعث می‌شود.

وی افزود: تب کریمه کنگو جزو بیماری‌هایی که تاکنون واکسن آن در هیچ کجای دنیا ساخته نشده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو هیچ علائم بالینی ندارد، گفت: یعنی اگر دامی مبتلا بشود هیچ تغییری در رفتار دام مشاهده نمی‌شود و همین امر باعث انتقال بیماری به افرادی که با دام هستند می‌شود.

زبردست افزود: انتقال بیماری به انسان کشنده است و بعد از بروز علایم احتمال بهبود کم است، البته خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی ناشی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو کشتار غیر مجاز دام است، تاکید کرد:  شهروندان به ویژه در فصول گرم از کشتار غیر مجاز دام امتناع کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: گوشت حتما ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود، زیرا این کار باعث از بین رفتن بیماری تب کریمه کنگو می‌شود.

زبردست در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه اقدامات آموزشی را به پرسنل و دامداران در خصوص مبارزه با حشرات و کنه‌ها انجام داده‌ایم ، عنوان کرد: ترکیبات سمی را خریداری کرده‌ایم اما نیاز است استانداری هم برای خدمات در حجم بالاتری همکاری بیشتری داشته باشد. 

انتهای پیام/




Source link