مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: در حال حاضر هیچ گونه کمبود دارو و واکسن‌ دامی در استان وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مصطفی زبردست عصر امروز در نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص کمبود واکسن و داروهای دامی بیان کرد: در لرستان دو مجموعه بایر افلاک ازنا و اکسیر بروجرد تولید و تامین داروهای دامی را انجام می‌دهند، کلیه مراحل تولید در این دو واحد تولیدی توسط دامپزشکی رصد می‌شود.

وی افزود: کیفیت محصولات تولید شده در  دو واحد بایر افلاک و اکسیر با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند و حتی شاهد صادرات به کشورهای همسایه هم هستیم.

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: در مجموع کمبودی به لحاظ تامین داروهای دامی در استان نداریم.

زبردست در خصوص تامین واکسن تب برفکی نیز توضیح داد: همانطورکه می‌دانید دارو و واکسن با هم متفاوت هستند‌ و ما بعضی واکسن‌ها را وارد می‌کنیم، اما با این وجود سال  گذشته ما توانستیم واکسن تب برفکی را بین جمعیت دام سنگین انجام دهیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: امسال نیز از ابتدای تیر ماه به مدت یک ماه طرح واکسیناسیون را بین دام سنگین با هدف خدمات رسانی رایگان و ایمن سازی در مقابل بیماری واگیردار تب برفکی اجرا خواهیم کرد.

زبردست گفت: در حال حاضر کمبود واکسن تب برفکی نداریم و واکسن به اندازه کافی توسط بخش دولتی و خصوصی تامین شده است و به موقع در اختیار تولید کنندگان و بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی اما در رابطه با گرانی داروهای دامی توضیح داد: با توجه به اینکه بخشی از مواد اولیه داروهایی که در استان و کشور تولید می‌‌شود وارداتی است و ارتباط مستقیم با تغییرات ارزی و ریالی دارند، امسال شاهد افزایش سی درصدی قیمت داروهای دامی نسبت به سال گذشته بودیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه نود درصد پرورش دام در استان سنتی است و  دامداران جزو قشر آسیب پذیر هستند، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بخشی از واکسن‌ها را به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار دهیم.

انتهای پیام/
 / / تامین دارو و واکسن/کمبود نداریم/ / گرامی داروهای دامی
 




Source link