به گزارش خبرنگار مهر، هادی ملکشاهی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها تا پایان روز سی و یکم خرداد ماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی فعالیت‌های شغلی خود را در یک ساله گذشته به صورت الکترونیکی ارائه دهند. برخورداری از مشوق‌های قانونی منوط به […]



به گزارش خبرنگار مهر، هادی ملکشاهی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها تا پایان روز سی و یکم خرداد ماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی فعالیت‌های شغلی خود را در یک ساله گذشته به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

برخورداری از مشوق‌های قانونی منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه است

وی بیان داشت: اشخاص حقیقی می‌بایست اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ خود را تا پایان خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir ارسال و نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی در تیرماه سال جاری تاکید کرد: برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی و بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هر گونه تسهیلات دیگر برای اشخاص حقیقی و حقوقی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.

ملکشاهی یادآور شد: به منظور تکریم مودیان و کاهش ترددهای غیرضروری، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای مودیان استان در درگاه فوق الذکر راه اندازی شده است، لذا ضروری است مودیان محترم از هر گونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

چه کسانی از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بهره مند می‌شوند؟

مدیرکل امور مالیاتی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شروط بهره مندی از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم پرداخت و اظهار داشت: تمامی صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها حداکثر مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است، مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم جهت تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۹ می‌شوند.

ملکشاهی یادآور شد: مشمولان این تبصره، تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل موجود در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی ntr.tax.gov.ir می‌توانند از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف شوند.

وی خاطرنشان کرد: این دستور العمل صرفاً برای مشاغل گروه‌های دوم و سوم که میزان مجموع فروش کالا و خدمات آنها حداکثر تا مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، موضوعیت داشته و لذا مشاغلی که اولین سال فعالیت آنها عملکرد ۹۹ باشد مشمول دستورالعمل نبوده و بایستی اظهارنامه خود را تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان درخصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن برای مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ گفت: صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا ۳ میلیون تومان بدون افزایش عملکرد نسبت به سال ۹۸ مالیات مقطوع ۹۹ خود را پرداخت می‌کنند، در خصوص صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی سال ۹۸ آنها از ۳ تا ۶ میلیون تومان بوده است برای سال ۹۹ افزایش ۴ درصدی اعمال می‌شود، صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی آنها از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان بوده است با نرخ ۸ درصد افزایش مالیات ۹۹ خود را پرداخت می‌کنند و صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی ۹۸ آنها از ۱۲ میلیون تومان بیشتر بوده شامل ۱۲ درصد افزایش مالیات می‌شوند.

امکان تقسیط مالیات مقطوع صاحبان مشاغل

ملکشاهی افزود: مودیانی که امکان پرداخت کامل و یک جا مالیات مقطوع خود را ندارند می‌توانند تا ۵ ماه به صورت مساوی این مالیات را تقسیط کنند و اگر به هر دلیلی نتوانند اقساط خود را پرداخت کنند صرفاً جرایم ماده ۱۹۰ به آنها تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: در مورد برخی مودیان هم مالیات ۹۸ قطعی نشده است، این دسته از افراد اگر تمایل داشته باشند می‌توانند بر مبنای مالیات تشخیصی توافق تبصره ماده ۱۰۰ را بپذیرند.

سال گذشته بیش از ۷۶.۵ درصد مودیان لرستانی از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با تاکید بر اینکه توافق تبصره ماده ۱۰۰ به نفع مودیان حوزه مشاغل است و می‌توانند با استفاده از آن مالیات مقطوعی پرداخت کنند و نگرانی ندارند که مالیات بیشتری برای آنها در نظر گرفته شود و از سوی دیگر به راحتی می‌توانند با تقسیط ۵ ماهه بدون کمترین فشار اقتصادی پرداخت داشته باشند، گفت: سال گذشته مودیان عزیز ما مشارکت بسیار خوبی در این توافق داشتند و بیش از ۷۶.۵ درصد مودیان ما از این توافق استفاده کردند و استقبال خوبی کردند.

ملکشاهی با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته قطعاً امسال هم مشارکت بالایی را در بهره مندی از تبصره ماده ۱۰۰ شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: کسانی که دوست ندارند این توافق را انجام دهند و یا شامل آن نمی‌شوند، وظیفه دارند تا پایان خردادماه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ خود را تکمیل و ارائه دهند.



Source link