به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی روز جمعه در سخنانی در شبکه افلاک لرستان با تاکید بر اینکه دولت ما برای استان لرستان یک سند اقدام و تحول تهیه کرده است اظهار داشت: این سند در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن، زیرساخت‌ها، ترانزیت و راه آهن است. وی با بیان اینکه خواهیم گفت که علاوه […]



به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی روز جمعه در سخنانی در شبکه افلاک لرستان با تاکید بر اینکه دولت ما برای استان لرستان یک سند اقدام و تحول تهیه کرده است اظهار داشت: این سند در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن، زیرساخت‌ها، ترانزیت و راه آهن است.

وی با بیان اینکه خواهیم گفت که علاوه بر اقدامات ملی برای لرستان مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، حقوق خانه داری برای خانم‌های دارای فرزند و…، این سند را برای لرستان امضا خواهیم کرد: این سند در اختیار مردم خواهد بود و از ما در رابطه با آن مطالبه و پیگیری خواهند کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: این سند میثاق بین دولت ما و مردم عزیز لرستان که همیشه در محرومیت بوده است خواهد بود، لرستان همیشه در رابطه با بیکاری در صدر جدول بوده است، ۳۰ درصد جامعه شهری و ۵۳ درصد از جامعه روستایی در محرومیت به سر می‌برند.

رضایی با اشاره به تصویب منطقه ویژه خرم آباد گفت: امیدواریم این منطقه در کنار منطقه ویژه بروجرد که البته راکد مانده، کمک جدی برای لرستان در راستای ایجاد اشتغال، درآمد و… داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جوانان لرستان را فعال خواهیم کرد، استان ظرفیت‌های اقتصادی و مناطق خوش آب و هوای خوبی دارد، ادامه داد: گردشگری طبیعی در لرستان کم سابقه است، گردشگری باستانی، تاریخی و فرهنگی نیز در این استان جای کار فراوانی دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آب بسیار عظیمی از سرچشمه‌های لرستان عبور می‌کند و به استان‌های جنوبی می‌رود و این در حالیست که خود لرستان با کمبود آب مواجه است گفت: این یک قصه واقعاً دردناک است، احداث سد بختیاری و… در این استان معطل باقی مانده است، صنایع تبدیلی در این استان مغفول باقی مانده است.

رضایی با اشاره به تولیدات حوزه کشاورزی لرستان گفت: الشتر، نورآباد، الیگودرز، دورود، ازنا، کوهدشت، پلدختر و شهرهای دیگر استان امکانات فراوانی وجود دارد اما به صورت خام و بدون بهره برداری باقی مانده است.



Source link