خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: در روزهای منتهی به جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، تب انتخابات با شور و حرارت ویژه همه استان‌های کشور را در برگرفته است. به موازات تبلیغات گسترده نامزدها، این هفته ائمه جمعه نیز بخش عمده صحبت‌های خود را به توصیه‌های ویژه به نامزدها و مردم اختصاص دادند و ضمن دعوت نامزدها […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: در روزهای منتهی به جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، تب انتخابات با شور و حرارت ویژه همه استان‌های کشور را در برگرفته است.

به موازات تبلیغات گسترده نامزدها، این هفته ائمه جمعه نیز بخش عمده صحبت‌های خود را به توصیه‌های ویژه به نامزدها و مردم اختصاص دادند و ضمن دعوت نامزدها به شفافیت و ارائه دقیق برنامه‌های کارشناسی شده و عملی، مردم را به دقت در انتخاب فرد اصلح دعوت کردند.

خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان‌ها بر مدار انتخابات و معیارهای انتخاب صحیح شکل‌گرفته بود. «انتخاب اصلح» کلیدواژه‌ای بود که ائمه جمعه سراسر کشور بیشتر بر آن تأکید کردند و از مردم خواستند با بینش سیاسی قدم در عرصه انتخابات بگذارند.

همچنین داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری همچنان در برنامه‌های مختلف در حال ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود هستند. جزئیات گفتگوهای تلویزیونی نامزدها با شبکه‌های استانی را اینجا می‌توانید بخوانید.

آخرین اظهارنظرهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ایجاد اشتغال هم برای رفع بیکاری و هم برای ارتقای ظرفیت‌های کشور است، گفت: در این راستا تمام دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع مأموریت پیدا کنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مسئولان باید با مردم صادقانه رفتار کنند، گفت: اینکه کسی شب بخوابد و صبح یک تصمیمی بگیرد مردم را نگران می‌کند و اعتماد را کاهش می‌دهد.

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی درباره نگاه دولت او به مذاکرات وین، گفت: دولت ما به همه تعهدات بین‌المللی پایبند خواهد بود. برجام یک تعهد بین‌المللی است و آمریکایی‌ها آن را زیر پا گذاشتند. ما به آن پایبند خواهیم بود. مهم این است که آمریکایی‌ها وادار بشوند که به تعهدات خود عمل کنند.

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کسانی که شعار می‌دهند، زنده باد مخالف من، دروغ می‌گویند، گفت: ما در این راستا عمل می‌کنیم و از حق مخالفان خود در مقابل ظلم، دفاع خواهیم کرد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم در رادیو فرهنگ با بیان اینکه دریچه نگاه «دولت سلام» به خانواده است، گفت: از زاویه خانواده به برنامه و بودجه، سیاست و سیاست خارجی نگاه می‌کنیم.

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با شبکه جام جم با بیان اینکه دولت باید کمتر در اقتصاد دخالت کند، گفت: قیمت‌های دستوری و بخشنامه‌های یک شبه کارهایی است که بی‌ثباتی در اقتصاد را به وجود می‌آورد.


در ادامه آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم


آذربایجان شرقی؛ نامزدها از تخریب یکدیگر خودداری کنند

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

امام جمعه تبریز گفت: وقتی مردم ببینند کاندیداها و طرفداران آنها با اخلاق تبلیغ می‌کنند، نسبت به شرکت در انتخابات تشویق خواهند شد. نامزدها باید از اختلاف افکنی، نفاق ورزی، تهمت و دروغ دوری کنند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما مشارکت حداقلی را راهبرد خود در تخریب و تضعیف نظام اسلامی می‌دانند و از هیچ تلاشی در کاهش مشارکت مضایقه نمی‌کنند.

آل هاشم ابراز داشت: کاندیدها نباید در زمین طراحی شده دشمنان بازی کنند و افراد انقلابی با اخلاق و متانت به فرافکنی‌ها پاسخ دهند. متن کامل را اینجا بخوانید.


آذربایجان غربی؛ داوطلبان از بیان مسائل قومیتی پرهیز کنند

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در ارومیه هم اظهار کرد: در تمامی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و شهری سعی کنید کارهای خود را در راستای جلب رضای خداوند متعال انجام بدهید؛ یقیناً کسانی که در راه کسب رضای خداوند کار می‌کنند پیروز هستند. وی تأکید کرد: نامزدهای شورای شهر از مباحث قومیتی، مذهبی و تفرقه افکنی پرهیز کنند. متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به ثبت نام ۱۲ هزار و ۶۹۸ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی استان، گفت: از این تعداد یک هزار و ۵۷۷ نامزد در بخش شوراهای شهر و مابقی روستا است.

مصطفوی با اشاره به تعداد ۲۷۹۵ شعبه اخذ رأی در سطح آذربایجان‌غربی، یادآور شد: تعداد یک هزار و ۲۱۰ شعبه شهری و یک هزار و ۵۸۵ شعبه روستایی در نظر گرفته شده است.


اردبیل؛ جمهوریت نظام تنها با پشتیبانی ملت از دولت اتفاق می‌افتد

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اقتدار، عزت و اعتلای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران ماحصل برگزاری انتخاباتی مردمی است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی به قیاس انتخابات در کشور و سایر کشورها اشاره و اضافه کرد: این را مقایسه کنید با بعضی از کشورها که نه تنها انتخابات بلکه حتی قانون اساسی هم ندارند؛ به طوری که در عربستان، وهابی‌ها، قانون اساسی را شرک می‌دانند و خاندان حاکم را خاندان برگزیده خداوند می‌دانند و می‌گویند در برابر انتخاب خداوند، ملت حق انتخاب ندارد. بعضی از کشورها هم انتخابات دارند، اما همیشه یک نفر انتخاب می‌شود. آن‌ها قانون اساسی را تغییر داده و خود را رئیس مادام العمر کرده‌اند. این اهانت به یک ملت است. متن کامل را اینجا بخوانید.


اصفهان؛ جنگ قدرت در بنرهای انتخاباتی شوراها

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

تبلیغات در این یک هفته باقی مانده تا انتخابات به اوج خود رسیده و فضای شهری اصفهان حجم عظیم و عجیبی از بنر و پوسترهای رنگارنگ داوطلبان شورای شهر و ریاست جمهوری را در خود جای داده است که حتی درختان و تیربرق‌ها از پوسترهای تبلیغاتی در امان نبوده و یک دل‌زدگی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

از سویی دیگر نحوه تبلیغات و شعارهای انتخاباتی استفاده شده در سطح شهر مانند «مافیا با رأی شهروندان از شهر اخراج می‌شود» و «با رأی ندادن شهروندان به شهر بازمی‌گردد» با انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی روبرو شده که گویی در شورای شهر و شهرداری جنگ قدرت آغاز شده است. جمله اول به انتخاب قرارگاه انتخاباتی گاوم دوم در بنرها قرار داده شده و جمله دوم توسط لیست شورای هماهنگی اصلاحات انتخاب شده است.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.


ایلام؛ اجتماع حامیان رئیسی در ایلام

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

رئیس ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه تقویت اندیشه پاکدستی از برنامه‌های مهم رئیسی است، گفت: عدالت خواهی و مبارزه با فساد از نیازهای اصلی کشور است.

حبیب الله امیری اظهار کرد: کشورمان دارای ثروت‌های زیادی است، به نسبت جمعیت کشور می‌توان با این ثروت‌های خدادادی عظیم کارهای بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه نفت و گاز، کشاورزی، معدن و… از جمله ظرفیت‌های عظیم کشور برای اشتغال و توسعه کشور است، افزود: به طور مثال با یک بشکه نفت می‌توان، ۲۰۰ نوع محصول دیگر تولید و به کشورهای همسایه صادر کرد.


تهران؛ همه فاکتورها برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان تهران فراهم است

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

استاندار تهران گفت: همه فاکتورها جهت برگزاری انتخابات باشکوه در استان تهران فراهم است.

محسنی بندپی در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران بیان داشت: تاکنون ۲۲ جلسه امنیتی و ۱۶ جلسه عوامل نظامی و انتظامی برگزار شده که در این جلسات موارد پیشگیری و بازدارندگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


بوشهر؛ نشست با رؤسای ستادهای مردمی آیت الله رئیسی

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

رستم قاسمی وزیر سابق نفت عصر جمعه در نشست با رؤسای ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در استان بوشهر اظهار داشت: انسجام مناسبی در یک هفته مانده به انجام انتخابات برای آیت الله رئیسی ایجاد شده که نیازمند تقویت است.

وی افزود: با آغاز فضای تبلیغات رسمی انتخابات ریاست جمهوری شاهد برپایی ستادهای آیت الله رئیسی در سطح کشور به شکل خودجوش و مردمی بودیم که به دنبال پیروزی کاندیدای اصلح جبهه انقلاب که آیت الله رئیسی است تلاش می‌کنند.


خراسان شمالی؛ رعایت اخلاق در انتخابات باعث ایجاد وحدت می‌شود

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

امام جمعه بجنورد افزود: فضای انتخابات رقابت است و طرفداران شخص مد نظر خود را تبلیغ می‌کنند که این اگر با نیت رضای خداوند باشد قطعاً ثواب دارد. حجت الاسلام نوری رعایت اخلاق را لازمه تبلیغ دانست و گفت: اگر اخلاق انتخاباتی رعایت نشود، ثواب ما تبدیل به گناه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ایجاد کدورت، انشقاق، اختلاف و کینه را نتیجه بی اخلاقی در انتخاب دانست و تصریح کرد: ملاک رأی مردم و قانون است و این مسئله باید محور وحدت نیز قرار بگیرد.


خوزستان؛ مبارزه با فساد خواست اصلی مردم است

رئیس ستاد مرکزی گفتمان مبارزه با فساد آیت الله رئیسی در کشور گفت: فساد در هشت سال گذشته در بخش‌های مهم کشور ایجاد شده و برای کارآمدی نظام نیاز به مبارزه جدی و بی‌امان با فساد داریم. داود داودی پور در نشست با اعضای شورای مرکزی در اهواز، عنوان کرد: با بیان اینکه ریشه عمده مشکلات خوزستان فساد است، گفت: برای توسعه خوزستان منابع مالی و انسانی کافی داریم ولی فساد اجازه تنفس به خوزستان نمی‌دهد.

وی افزود: حضور مردم خوزستان در همایش آیت‌الله رئیسی نمایشی از وحدت و هم‌افزایی اقوام و گروه‌ها و طوایف مختلف بود که یک سرمایه معنوی ارزشمندی است.

«رضا نجاتی» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان هم با بیان اینکه انتخابات در کشور ایران بر اصل قانون مداری، سلامت، امنیت، حضور حداکثری استوار است، افزود: قانون ملاک کار ماست و قانون باید به درستی رعایت شود و اگر قانون درست رعایت شود حتماً سلامت انتخابات به وجود می‌آید و سلامت انتخابات که تضمین شد بی‌شک رقابت سالم به وجود می‌آید.


زنجان؛ رقابت ۴ هزار و ۸۵۰ نامرد شوراهای شهر و روستا

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

سعید صفری در گفتگو با خبرنگار مهر به برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان تاکید کرد و ابراز داشت: تمام تمهیدات امنیتی، انتظامی و اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم در استان پیش بینی شده است.

مدیرکل بازرسی استانداری زنجان از رقابت ۴ هزار و ۸۵۰ نامزد شوراهای شهر و روستا در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: نامزدها از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه فعالیت انتخاباتی خود را آغاز و تا هشت صبح ۲۷ خرداد ماه فعالیت انتخاباتی تمام می‌شود.


سمنان؛ انتخابات مورد رصد دشمنان است

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه امروز انتخابات مورد رصد دشمنان است، گفت: باید هوشیار بود و زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم آورد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه دشمن می‌داند انتخابات ایران مهم است و برای همین مردم را تحریک به عدم حضور می‌کند، ابراز داشت: دشمن انتخابات ما را به خوبی رصد می‌کند و لذا باید مراقب توطئه‌های دشمنان بود.


سیستان و بلوچستان؛ ایجاد ۶۰ شعبه اخذ رأی در نیمروز

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

محمد علی قهرمانی فرماندار نیمروز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان نیمروز و شهر ادیمی ۶۰ شعبه انتخاباتی و ۱۲۰ صندوق رأی برای انتخابات آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای این منطقه فاصله زیادی از هم دارند، افزود: تعداد ۱۰۰ صندوق سیار هم برای جمع آوری آرای مردم ساکن در این مناطق اختصاص یافته است.


فارس؛ نقش مهم فرهیختگان در انتخابات

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به نقش مهم فرهیختگان در انتخابات، گفت: تمامی ارکان کشور ازجمله نامزدهای انتخاباتی باید در کنار هم به جنگ ناکارآمدی و فقر بروند.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز متذکر شد: بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی که بر عهده افراد است نباید مناظره‌ها تنها یک بعدی باشد و تنها به موضوع اقتصاد یا فرهنگ و سیاست پرداخت بلکه باید تمامی ابعاد جامعه در مناظرات مطرح شود بلکه همانگونه که در گام دوم انتخابات مطرح شده است باید تمامی معضلات اجتماعی بر اساس معیارهای اسلامی بررسی و اجرایی شود. متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.


قزوین؛ تنور داغ انتخابات در قزوین

در آستانه انتخابات ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری در استان قزوین در تلاش هستند تا با معرفی گزینه خود در روزهای منتهی به ۲۸ خرداد آرای بیشتری کسب کنند.

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

ستادهای آیت الله رئیسی و دکتر جلیلی که از مدتی پیش ساختارهای خود را فراهم کرده بودند این روزها جزو فعال‌ترین ستادها محسوب می‌شوند و با نگاهی ساده به سطح شهر قزوین می‌توان مشاهده کرد بیشترین میزان تبلیغات مربوط به این دو نامزد است.

همچنین ستاد محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز این روزها شکل بهتری به خود گرفته و فعال‌تر از قبل کار خود را ادامه می‌دهد. این در حالی است که ستاد تبلیغاتی همتی نیز تازه کار خود را آغاز کرده و گویا عمده فعالیت خود را محدود به هفته نهایی تبلیغات کرده است.

اما از ستاد قاضی زاده هنوز فعالیت چشمگیری مشاهده نمی‌شود و گویا هواداران این کاندیدا تبلیغات در بستر فضای مجازی و همچنین رسانه ملی را برای معرفی نامزد خود بهترین راه می‌دانند. گزارش کامل را اینجا بخوانید.


قم؛ انتخابات عرصه نقش‌آفرینی بانوان

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اولین همایش نهضت پیشرفت بانوان تمدن‌ساز استان قم با اشاره به انتظار جامعه از بانوان در انتخابات گفت: انتخابات عرصه نقش آفرینی بانوان است. وی با بیان اینکه بانوان می‌توانند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند، بیان داشت: توصیه دیگران به رعایت حق به بهترین وجه، به بانوان بر می‌گردد. اگر اهل تواصی نباشیم خسارت بزرگ دامن جامعه ما را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی خطاب به بانوان فرهیخته گفت: الان نوبت نقش آفرینی شماست. نقش‌های جامعه پردازی و تمدن پردازی با پرچمداری شما مورد انتظار است اما امروز باید توجه داشته باشید که زنجیره تواصی قطع نشود.


کردستان؛ مشارکت گسترده در انتخابات تضمین کننده دولت مقتدر است

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج اظهار کرد: ۲۸ خرداد انتخاباتی سرنوشت ساز و بسیار مهم در گام دوم انقلاب پیش رو داریم. وی افزود: مشارکت گسترده مردمی موجب تقویت روحیه مدیران و خدمت گذاران در جامعه می‌شود و تضمین کننده دولتی مقتدر خواهد بود.

امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های این هفته با تاکید بر مسئولیت پذیری مدیران و مسئولان اظهار کرد: مسئولان وامدار مردم و امانت دار انقلاب هستند و از آنها انتظار می‌رود که با وجدان کاری به خدمت همه جانبه بپردازند.


کرمانشاه؛ تجمع فعالان فضای مجازی حامی آیت الله رئیسی

جمع فعالان فضای مجازی حامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کرمانشاه برگزار شد. فیلم این مراسم را اینجا ببینید.

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

امام جمعه کرمانشاه هم با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد و افزایش اقتدار ملی در برابر دشمنان انقلاب گفت: مردم کرمانشاه در ۲۸ خرداد بار دیگر نقشه دشمنان را خنثی می‌کنند. آیت الله مصطفی علما، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی بی نظیر هستند و مسئولان باید موجبات رفاه و رفع گرفتاری‌های معیشتی آنها را فراهم کنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند من قائل به حداکثری هستم زیرا انقلاب ما متکی و زنده به حضور مردم است، هر جا مردم حضور حداکثری داشتند، هیچ مانعی جلو دار انقلاب اسلامی نبوده است. متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.


گلستان؛ برگزاری تریبون آزاد انتخاباتی در گرگان

برنامه تریبون آزاد ویژه انتخابات ۱۴۰۰ روز پنجشنبه به کمک بسیج دانشجویی گرگان در مناطق پر رفت و آمد این شهر برپا شد.

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در گلستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تلاش ستاد در گام اول، تلاش برای مشارکت حداکثری بوده و در ادامه انتخاب فرد اصلح ملاک است. محمد اسدالله پور عنوان کرد: مردم در سال‌های گذشته شرایط سختی را گذرانده و از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند و گاهی سخنانی از آنها شنیده می‌شود که دل آدمی را به درد می‌آورد.

اسدالله پور گفت: آقای جلیلی فقط تلاش خود را بابت اداره کشور نخواهند گذاشت بلکه تلاش ایشان جهت جهش ایران اسلامی است تا ایران در سال‌های آینده به جایگاه واقعی خود در سطح بین‌المللی برسد.

محمد حمیدی، فرماندار گرگان نیز اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شده و در هر ٢۶٣ شعب اخذ رأی با حساسیت ویژه توسط تیم‌های نظارت بهداشت پیگیری می‌شود.

فرماندار گرگان افزود: شعب اخذ رأی در ساعات اولیه صبح روز برگزاری انتخابات ضد عفونی و گندزدایی می‌شود.


گیلان؛ نگاهی به فضای انتخابات شوراها در انزلی

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

این روزها کرسی‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا چشم انتظار افرادی است تا بر آن تکیه بزنند. بی تردید روند تبلیغات در ششمین دوره انتخابات شوراها با توجه به همه گیری بیماری مهلک کرونا چون دوره‌های گذشته نیست.

بی تردید شرایط موجود بخش اعظم تبلیغات انتخابات شوراها را به فضای مجازی منتقل کرد. است در این میان مردم انزلی نیز چون دیگر شهرهای گیلان و ایران بر اساس همین تبلیغات و شناختی که از نامزدها کسب خواهند کرد، افراد منتخب خویش را روانه پارلمان شهری می‌کنند.

گروه‌های هوادار به تدریج شکل می‌گیرند و عکس‌ها و کلیپ‌ها انتشار می‌یابند. نامزدها چون ادوار گذشته انتقادات خود را نسبت به چالش‌های موجود ابراز می‌کنند و با توجه به حساسیت‌های مردم نسبت به موضوعات مختلف شهری وعده‌هایی را مطرح می‌کنند. وعده‌هایی که سالهاست مطرح می‌شود و تا کنون نیز به نتیجه نرسیده است. مشروح گزارش را اینجا ببینید.

امام جمعه رشت هم با اشاره به اینکه دشمن از هر بهانه‌ای برای حمله به نهادها و ارزش‌های انقلابی استفاده می‌کند، گفت: ترساندن مردم از روی کار آمدن دولت انقلابی ترفند دشمن است. آیت رسول الله فلاحتی، ترساندن مردم از روی کار آمدن دولت انقلابی را از ترفندهای دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات دانست و تصریح کرد: دشمن درصدد برجسته سازی تحریم‌ها، اعمال فشار و تحریف است و با القای مهندسی انتخابات به دنبال کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رأی هستند. متن کامل را اینجا بخوانید.


لرستان؛ پیش بینی ۴۱۷ شعبه اخذ رأی در خرم آباد

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

فرماندار مرکز لرستان گفت: در سطح شهرستان خرم آباد ۴۱۷ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که ۱۹۴ در حوزه شهری و ۲۲۳ حوزه روستایی در نظر گرفته شده است. جعفر طولابی افزود: از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند که این میزان نسبت به دوره گذشته برای تسهیل در کار مردم ۱۵ درصد افزایش داشته است.

طولابی عنوان کرد: برای اولین بار در خرم‌آباد برای برخی از اماکن اخذ رأی دو شعبه مستقر کردیم که یک شعبه ویژه خواهران و دیگری برای برادران است تا مردم به راحتی بتوانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رأی بیاندازند.

سرهنگ عباس دولتشاهی فرمانده انتظامی خرم‌آباد هم ضمن توصیه به نامزدها و هواداران آنها گفت: رعایت قانون و اخلاق مداری در ایام تبلیغات انتخابات می‌بایست مد نظر قرار گیرد و پلیس هم به عنوان متولی تأمین نظم و امنیت با اتخاذ تمهیدات لازم سعی در برگزاری انتخاباتی امن، سالم، توأم با آرامش است.


مازندران؛ اعلام لیست نامزدهای شورای وحدت در ساری

علی صابری دبیر جبهه پیروان رهبری و سخنگوی شورای وحدت انقلاب اسلامی در مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور اظهار داشت: در حوزه نامزدهای شورای شهر در استان جمع بندی لازم صورت و ۳۰ تا ۳۵ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۹ نامزد برای حمایت تأیید شدند.

وی محسن محمدی تاکامی، حسن کریمی چلمایی، سید حبیب الله ساداتی، مهدی نوریان، عباس بادله، محمدرضا روحی، کرامت رجبی، زین العابدین نوکنده، و سید حسین موسوی ۹ نامزد مورد حمایت شورای انقلاب هستند.

آیت الله لائینی امام جمعه ساری هم با اشاره به بداخلاقی برخی کاندیداها، گفت: تبلیغات باید سالم باشد و قوت‌های نظام بازگو شود و به رغم خواست دشمنان باید حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم.


مرکزی؛ فهرست شورای وحدت برای انتخابات شورای شهر اراک اعلام شد

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

اسامی ۱۱ نامزد مورد حمایت شورای وحدت استان مرکزی برای انتخابات شورای شهر اراک اعلام شد.

سخنگوی شورای وحدت استان مرکزی اعلام کرد: اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت استان مرکزی بر اساس حروف الفبا به این شرح است: هدی احمدلو، مرتضی احمدی نظم آبادی، داود ادیب پویا، اشرف بهادری، امیر حسنی، محمد سرایی، محسن سهرابی حسن قربانی، سید رضا قریشی، علی جعفر محصولی و محسن نجاتی.


هرمزگان؛ شور انتخاباتی در بندرعباس

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

با اعلام اسامی تأیید شدگان نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، حال و هوای شهر و فضای مجازی در هرمزگان وارد فاز جدیدی از فضای انتخاباتی شد. از شب گذشته نصب پوسترها بر روی درختان و تابلوهای شهری و راهنمایی و رانندگی آغاز شد. صبح هنگام زمانی که مردم از خانه بیرون زدند با پوسترهای انتخاباتی کاندیداها بر روی درختان و هر جایی که تصور کنید روبرو شدند.

شاید اولین قدم بی قانونی و بی توجهی به حقوق شهروندی از کاندیداهای شورای شهر در تبلیغات محیطی آغاز شد. در این بین بنرهای بزرگ تبلیغاتی حجت الاسلام رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری بیشتر از سایر کاندیداها در شهر به چشم می‌خورد. از سوی دیگر در سایر نقاط شهر به ندرت بنرهای محسن رضایی و جلیلی دیده می‌شود اما از ۴ کاندیدای دیگر ریاست جمهوری در فضای شهری خبری نیست. متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.


همدان؛ نشست گروه‌های مطالبه گر با اعضای شورای شهر همدان

در نشست پرسش و پاسخ گروه‌های مطالبه گر همدان با اعضای شورای شهر، نرگس نورالله زاده، رضوان سلماسی و اکبر کاووسی از اعضای شورای فعلی شهر همدان به سوالات و مطالبات گروه‌های تخصصی مطالبه گری همدان پاسخ دادند. فیلم این نشست را اینجا ببینید.


یزد؛ پرهیز از دادن شعارهای پوچ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم گفت: نامزدهای انتخاباتی از شعارهای پوچ برای گرفتن رأی مردم خودداری کنند و با مطالعه اقدام به ارائه برنامه‌های خود کنند.‌

تب‌وتاب تبلیغات از شوراها تا ریاست جمهوری/ استان‌ها انتخاباتی شد

آیت الله محمد ناصری تصریح کرد: در مسئله انتخابات هم اگر ولی فقیه زمان، تاکید به شرکت در انتخابات داشت، باید به تکلیف خود عمل کنیم همچنانکه ولی فقیه همواره به وجوب و لزوم رأی دادن و حرکت در مسیر حفظ خون شهدا تاکید کردند.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید رأی بدهیم، اجتماع خود و عزت کشور را حفظ کنیم و اجازه ندهیم خون شهدا و زحماتی که برای این انقلاب و نظام کشیده شده، هدر برود. متن کامل را اینجا بخوانید.


برای پیگیری آخرین اخبار انتخاباتی و مشروح اظهارات داوطلبان صفحه انتخابات مهر را دنبال کنید.



Source link