خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور امروز در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ در لرستان نیز آغاز شده است، تبلیغات انتخاباتی نامزدها با توجه به شیوع بیماری کرونا با شرایط متفاوت‌تری انجام می‌شود به طوری که بازار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تبلیغات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور امروز در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ در لرستان نیز آغاز شده است، تبلیغات انتخاباتی نامزدها با توجه به شیوع بیماری کرونا با شرایط متفاوت‌تری انجام می‌شود به طوری که بازار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سوی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا داغ شده است.

رقابت «نامزدها» در میدان مجازی

آنچه قابل‌ملاحظه و توجه است، گرم بودن بازار فعالیت کانال‌ها و گروه‌های مجازی نامزدهای انتخابات شوراها است، هرکدام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی اقدام به راه‌اندازی گروه‌های مجازی برای خود کرده‌اند و هواداران آنها نیز در اقشار مختلف با راه اندازی کمپین‌ها و گروه‌های مختلف حمایت خود را از نامزدها اعلام می‌کنند.

آغاز تبلیغات رسمی انتخابات شوراها/رقابت«کاندیداها» در میدان مجازی

برخی مجامع ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز با تهیه لیست‌هایی نامزدهای مورد تأیید و حمایت خود را به مردم معرفی کرده‌اند تا به این طریق انتخاب افراد اصلح و تأیید شده تسهیل شود.

البته همچنان پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی به مانند سال‌های گذشته روی دیوارهای شهر و پشت شیشه مغازه‌ها خودنمایی می‌کند تا بر شور رقابت‌ها افزوده شود و مردم راحت تر بتوانند با کاندیداها آشنا شوند.

طایفه گرایی همچنان پای ثابت انتخابات در لرستان

بازار رقابت‌های انتخاباتی به صفحات اینستاگرامی نیز رسیده است و شاهد برگزاری جلسات معرفی نامزدها در قالب برنامه‌های لایو اینستاگرامی هستیم.

آغاز تبلیغات رسمی انتخابات شوراها/رقابت«کاندیداها» در میدان مجازی

اما رقابت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان به تبعیت از مؤلفه‌های طایفه گرایی هنوز هم مثل گذشته در جلسات خانگی و مراجعات آنها به درب منزل فامیل و اقوام برای جمع آوری آرا، به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد که علی رغم توصیه‌های متعدد کارشناسان مبنی بر انتخاب بر اساس مولفه‌هایی همچون کارآمدی، تخصص و…؛ هنوز هم جمع آوری آرای قومی و طایفه‌ای پای ثابت انتخابات در لرستان است.

رقابت ۱۱۷۱ نامزد انتخاباتی شوراهای شهر

باقر پور حسینی دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در لرستان در رابطه با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اظهار داشت: در شهرهای لرستان هزار و ۱۷۱ نامزد انتخاباتی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: در روستاها نیز هفت هزار و ۷۶۳ نفر با هم به رقابت می‌پردازند.

آغاز تبلیغات رسمی انتخابات شوراها/رقابت«کاندیداها» در میدان مجازی

اهمیت حضور مردم در انتخابات بیشتر تبیین شود

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان در این رابطه به مهر اظهار داشت: در آستانه واقعه مهم برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد هستیم، حضور مردم تعیین کننده است، هر مقدار مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد به همین تناسب پشتوانه منتخب و نظام تقویت می‌شود.

وی عنوان کرد: دشمنان نظام در طول ۴۲ سال با تحریم‌های ظالمانه تلاش کرده‌اند که مردم را نسبت به نظام دلسرد و نا امید کنند اما به لطف خداوند تاکنون نتوانسته اندر

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه با توجه به تلاش دشمنان نظام در خارج از مرزها و وجود مشکلات اقتصادی و تورم در جامعه علی رغم تلاش دولت در رفع مشکلات، باید اهمیت حضور مردم در انتخابات بیشتر تبیین شود گفت: حضور و مشارکت بالای مردم، مشارکت در امنیت، دموکراسی و مشارکت در تمام ارکان تصمیم گیری و به خصوص در قوه مجریه و پارلمان‌های محلی و شوراهای شهری و روستایی است.

آغاز تبلیغات رسمی انتخابات شوراها/رقابت«کاندیداها» در میدان مجازی

ثمینی بیان داشت: لازم است اصحاب رسانه، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و همه عزیزان در جهت تبیین و اطلاع رسانی این موضوع تلاش کنند تا شاهد مشارکت بالای مردم در ۲۸ خرداد باشیم.

مهلت یک هفته‌ای برای تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها

وی تاکید کرد: با توجه به آخرین اطلاعات و آمار ستاد انتخابات استان لرستان، ۱۸۷۱ شعبه اخذ رأی آماده فرآیند برگزاری انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه تدابیر امنیتی و انتظامی لازم برای برگزاری انتخاباتی آرام، امن، قانونمند و بی طرفانه و به منظور مشارکت بالای مردم فراهم شده است گفت: در خصوص قانع کردن افکار عمومی برای چرایی حضور در انتخابات و اهمیت حضور مردم در فرصت باقی مانده باید تلاش شود.

ثمینی تصریح کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام صلاحیت توسط شورای نگهبان عملاً آغاز شده و شروع فعالیت تبلیغاتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک هفته از ۷ صبح روز بیستم خرداد آغاز خواهد شد.

آغاز تبلیغات رسمی انتخابات شوراها/رقابت«کاندیداها» در میدان مجازی

وی افزود: در روز انتخابات فرآیند رأی گیری از ۷ صبح ۲۸ خرداد آغاز و تا ساعت ۲۴ همان روز انجام به تناسب استقبال مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد هم در شعبات شهرهای پر استقبال و پر ازدحام قابل تمدید خواهد بود.

لرستان آماده برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰ است

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این رابطه به مهر گفت: لرستان آماده برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰ است.

وی افزود: مجموعه اقدامات صورت گرفته تا کنون حکایت از آمادگی استان برای برگزاری انتخابات دارد و با تمهیدات اندیشیده شده انتخابات خرداد ماه نسبت به ادوار گذشته با تسهیل بیشتری همراه خواهد بود.

آغاز تبلیغات رسمی انتخابات شوراها/رقابت«کاندیداها» در میدان مجازی

استاندار لرستان تاکید کرد: به واسطه شرایط کرونایی اقدامات لازم در زمینه‌ی افزایش تعداد شعب اخذ رأی و تسهیلگری در روش رأی گیری صورت گرفته و هم استانی‌های عزیز می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی حاضر شوند.

خادمی با اشاره به اهمیت فراهم سازی همه شرایط برای مشارکت مردم استان در تصمیم گیری سیاسی خود، گفت: تمامی امکانات در استان برای برگزاری انتخاباتی سالم مهیا شده و از همه ظرفیت‌ها برای رفاه هم استانی‌ها و حضور پرشور آنها در روز انتخابات استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه همگی مسئولیت ویژه در سلامت انتخابات دارند، یادآور شد: تمامی عوامل اجرایی در روز برگزاری انتخابات باید تلاش خود را بر اجرای قانون در شعب اخذ رأی متمرکز کنند و با پیشگیری از بروز هرگونه تخلف، استان را در زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و بی طرفانه یاری کنند.

تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۳۳ شهر و هزار و ۵۰۰ روستای لرستان به مدت یک هفته انجام می‌شود.



Source link