خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- اسماً محمودی: ۱۰ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا باقیمانده است و تکاپوی کاندیداها برای حضور در این رویداد مهم بیش از گذشته شده است، انتخابات پیش رو نخستین انتخابات در دوران گام دوم انقلاب است و انتظار می‌رود گامی محکم در راستای تحکیم اقتدار کشور […]


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- اسماً محمودی: ۱۰ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا باقیمانده است و تکاپوی کاندیداها برای حضور در این رویداد مهم بیش از گذشته شده است، انتخابات پیش رو نخستین انتخابات در دوران گام دوم انقلاب است و انتظار می‌رود گامی محکم در راستای تحکیم اقتدار کشور برداشته شود.

تب‌وتاب انتخابات در استان‌ها هرروز بیشتر می‌شود و حالا ستادهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در استان‌ها شکل گرفته‌اند اما کارزار و تنور داغ تبلیغات را به روزهای پایانی زمان قانونی تبلیغات موکول کرده‌اند. سفرهای تبلیغاتی سخنران‌های حامی داوطلبان در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که ستادها سعی دارند پس از مناظره‌های داوطلبان در صداوسیما تبلیغات محیطی را افزایش دهند بااین‌وجود تنور تبلیغ و گمانه‌زنی‌های انتخاباتی در فضای مجازی داغ‌تر از همیشه در حال پیگیری است.

برگزاری مناظره‌ها نیز بحث پیرامون برگزاری انتخابات را بیش از گذشته در گفت‌وشنودهای مردم به‌خصوص در خانواده‌ها رونق داده است و حالا مردم با توجه به خروجی‌های این مناظره‌ها در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب گزینه موردنظرشان هستند.

اما نکته‌هایی که در فضای مجازی و گپ‌های عمومی مطرح می‌شود عدم ارائه برنامه توسط داوطلبان در زمینهٔ چگونگی مهار کرونا و اجرای طرح واکسیناسیون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است از سوی دیگر هیچ برنامه‌ای برای کنترل خشک‌سالی هم داده نشده و همه‌چیز به مباحث کلی حول‌وحوش مسائل اقتصادی می‌گذرد که در این خصوص هم کلی‌گویی می‌شود.

در فضای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا نیز با نزدیک شدن به مدت یک‌هفته‌ای برگزاری تبلیغات لیست‌ها و ائتلاف‌ها بیش از گذشته در حال روشن شدن هستند و نامزدها سعی دارند در فضای مجازی و جلسات مختلف با مردم با رعایت نکات فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر خود را به مردم معرفی کنند.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

آخرین اظهارات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی در ساختمان سیمای رسانه ملی، گفت: از اولویت‌های دولت مسئله معیشت مردم است و دغدغه مردم نسبت به سفره‌شان باید کاهش پیدا کند. وی با بیان اینکه باید هزینه‌های سبد خانواده از جمله هزینه‌هایی مثل سلامت، مسکن و کالاهای اساسی کاهش پیدا کند، افزود: هزینه مربوط به کالاهای اساسی را باید با خودکفایی کم کنیم به نحوی که باید وابستگی این کالاها را به ارز و دلار قطع کنیم.

سعید جلیلی در حاشیه نشست مشترک کارگروه‌های دولت سایه که در مجموعه سرچشمه برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های دولت در سایه، گفت: ما اگر در دولت سایه برنامه‌ای نوشتیم، مبتنی بر برنامه‌ها بوده است و سعی کردیم برنامه ما یک برنامه واقعی و مبتنی بر واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور باشد. خوشحالیم که در دیدن ظرفیت‌ها و واقعیت‌ها به این نتیجه رسیدیم که کشور می‌تواند در چهار سال آینده یک جهش داشته باشد.

با حضور علیرضا زاکانی سامانه دولت یار رونمایی شد. وی در این مراسم گفت: دولت ما اساس کار خود را بر مبنای مشارکت مردم گذاشته است. ما با مدل مشارکت مردم بر محور نخبگان طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای عرصه‌های مختلف آماده کرده‌ایم و اگر مردم در صحنه باشند ناامیدی معنا ندارد و مشکلات حل شدنی است.

کاندیداها همچنین امروز در مناظره‌ای به سوالات حوزه فرهنگی پاسخ دادند که مشروح آن را اینجا می‌خوانید.


در زیر آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم


آذربایجان شرقی؛ پیش‌بینی حدود ۳۶۰۰ شعبه اخذ رأی

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز سه شنبه با اشاره به اینکه اقدامات لازم در همه عرصه‌های اجرایی، نظارت و حفاظت انتخابات انجام شده است، گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد، بالغ بر سه میلیون نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن هستند که ۷۰ هزار نفر از آنها رأی‌اولی هستند.

پورمحمدی از پیش‌بینی حدود ۳۶۰۰ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: در این انتخابات به خاطر ملاحظات بهداشتی سعی کردیم تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رأی را افزایش دهیم و حتی‌الامکان شعبه‌ها را در فضای باز مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار نفر برگزاری انتخابات را در استان برعهده خواهند داشت، افزود: خوشبختانه بخش قابل توجهی از عوامل اجرایی و نظارت انتخابات، تجربه حضور در انتخابات‌های گذشته را دارند، اما با توجه به تغییر برخی قوانین و مقررات، آموزش‌های لازم به همه عوامل ارائه شده است.


آذربایجان غربی؛ طرح تواصی اجرا می‌شود

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اجرای طرح تواصی انتخابات ۱۴۰۰ ویژه امامان شهر و روستا و پایگاه‌های اجتماعی استان خبر داد.


اصفهان؛ جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها پای صندوق‌های رأی

رأی اولی‌های اردستان که امسال جشن تکلیف سیاسی خود را در پای صندوق‌های رأی برگزار می‌کنند، در کنار دیگر مردم عقیده دارند که انتخاب اصلح تنها چاره رفع مشکلات کشور است.

کمتر از ۲۰ روز تا نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها در قرن جدید باقی مانده است؛ همه بر این اعتقادیم که وظیفه ما این است که با ایجاد رقابت سالم انتخاباتی در میان مردم، شرایط را برای یک شورآفرینی دوباره با مشارکت بالا فراهم کنیم.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

مردم شهرستان اردستان نیز همچون دیگر نقاط کشور رویداد همیشه یار انقلاب و نظام بوده‌اند و با حضور پرشور خود در انتخابات نشان خواهند داد که همچنان پای نظام، انقلاب و ولایت فقیه می‌مانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم با حضور خود در انتخابات درواقع به مبانی اسلام و شریعتی رأی داده‌اند که حاصل خون شهیدان بوده است. متن گزارش را اینجا ببینید.


البرز؛ مردم با حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت‌ساز شوند

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

رئیس شورای وحدت استان البرز گفت: مردم با حضور حداکثری در انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت خود ایفا می‌کنند. حجت الاسلام محمدجواد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف رئیس جمهور بازگرداندن امید به کشور است و این امر تنها با انتخاباتی پرشور و انتخاب فرد اصلح محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: به طور قطع رئیس جمهور اصلحی که دارای پشتوانه قوی مردمی باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات هشت سال گذشته را به راحتی حل کند، بنابراین نباید از مشارکت حداکثری در انتخابات غافل بود.

رئیس شورای وحدت استان البرز تصریح کرد: ملت ایران همواره ثابت کرده که در سخت‌ترین شرایط مدافع جمهوری اسلامی است و به امید خداوند این امر بار دیگر در انتخابات پیش رو ثابت خواهد شد.


بوشهر؛ ۸۹ درصد داوطلبان شوراهای شهر در استان بوشهر تأیید صلاحیت شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ۸۹ درصد از کل داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان بوشهر تائید صلاحیت شدند. محمد تقی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز پنجشنبه ۲۰ خرداد تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستای استان بوشهر آغاز می‌شود و تا ساعت هفت صبح ۲۷ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اعلام اسامی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری بیان کرد: در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۶۴ داوطلب استان بوشهر تأیید و ۹ نفر رد صلاحیت شدند.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند اضافه کرد: ۵۳ درصد از این افراد مرد و ۴۷ درصد زن هستند.

وی با اشاره به وجود ۹ هزار و ۳۷۹ مرد و ۹ هزار و ۵۹ زن رأی اولی در استان بوشهر افزود: شهرستان بوشهر با مجموع ۱۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر بیشترین و شهرستان دیلم با ۲۴ هزار و ۱۰۷ نفر کمترین آمار رأی دهندگان را دارند.


تهران؛ انصراف ۲۲ داوطلب میاندوره‌ای مجلس از ۵ حوزه انتخابیه استان تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از انصراف ۲۲ داوطلب و تقاضای انتقال ۸ داوطلب میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

شکرالله حسن بیگی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تهران اظهار داشت: برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به سبب فوت مرحوم فاطمه رهبر به علت بیماری کرونا یک کرسی خالی داریم؛ از این رو در ۲۸ خردادماه انتخابات میاندوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برگزار می‌شود.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

وی ادامه داد: برای این یک کرسی ۵۹۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۵۶۰ نفر توسط هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شدند و ۲۲ نفر هم صلاحیت آنها تأیید نشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: در مرحله بعد پرونده‌ها به هیئت نظارت تحویل داده شد که هیئت نظارت نیز ۱۸۹ نفر را تأیید کردند و ۲۵۸ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱۳ نفر هم صلاحیتشان احراز نشد.


خراسان جنوبی؛ حضور مردم در انتخابات موجب کاهش مشکلات می‌شود

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

نماینده مردم بیرجند در مجلس هم انسجام نامزدهای جبهه انقلاب را از محورهای انتخابات پیش رو دانست و گفت: در انتخابات پیش رو بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی بسیار تمرکز شده است و باید از این بستر استفاده شود.

حسین خسروی‌اسفزار، انتخابات را از مهم‌ترین مسائل پیش رو دانست و اظهار داشت: اولین محور در مقوله انتخابات اهمیت انتخابات است که باید برای مردم تبیین شود چراکه اگر اهمیت انتخابات از جهات مختلف برای مردم تبیین نشود مخاطب دنبال آن نخواهد رفت.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس انسجام نامزدهای جبهه انقلاب را از دیگر محورهای انتخابات پیش رو دانست و تصریح کرد: اگر همه نامزدهای جبهه انقلاب به یک انسجام برای دفاع از یک نامزد برسند این مهم می‌تواند به نفع همه به خصوص کشور باشد.


خراسان رضوی؛ عدالت محوری و مبارزه با فساد در دستور کار داوطلبان باشد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات شد و گفت: این حضور می‌تواند پشتوانه‌ای برای مبارزه با فساد باشد.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

احسان اردکانی اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری از سلایق و گروه‌های سیاسی مختلف کاندیدا وجود دارد از این رو گرایش‌های مختلف می‌توانند در روز ۲۸ خردادماه با حضور در پای صندوق‌های رأی از بین این هفت نفر شخص مورد نظر خود را انتخاب کنند. متن این گفتگو را اینجا بخوانید.


خراسان شمالی؛ رأی می‌دهیم چون امید داریم / رأی ندادن اعتراض به وضع موجود نیست

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

مدت زیادی تا انتخابات نمانده و در این زمان فعالان فرهنگی خراسان شمالی ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات، عدم حضور در پای صندوق رأی را اعتراض به وضع موجود تلقی نمی‌کنند. ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم باعث ایجاد نارضایتی‌های فراوانی در بین مردم شد به طوری که مسائلی مانند کاهش ارزش پول ملی، تورم بی سابقه و کمبود کالاهای اساسی داد بسیاری از مردم را درآورد.

این ناکارآمدی باعث شد دشمن به واسطه غول رسانه‌ای خود بر موضوع عدم مشارکت در انتخابات بدمد؛ موضوعی که دود آن صرفاً به چشم مردم خواهد رفت و دشمنان را بیش از پیش شاد می‌کند.

اکنون کمتر از دو هفته دیگر به روز رأی‌گیری باقی مانده و طبق نظرسنجی‌ها هر روز میزان تمایل مردم به شرکت در انتخابات بیشتر می‌شود اما در این بین همچنان سوالاتی وجود دارد؛ چرا اصولاً باید در انتخابات شرکت داشت و چرا گفته می‌شود مشارکت پایین نظام را دچار مشکل خواهد کرد؟ به چه علت گفته می‌شود عدم حضور شرایط را برای رفع مشکلات سخت‌تر می‌کند؟ آیا رأی ندادن انتقاد به وضع موجود است و یا فرصتی برای ایجاد توطئه‌های جدید؟

به سراغ فعالان رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی رفتیم تا با آن‌ها در خصوص مشارکت مردم در انتخابات گفتگو کنیم. متن گزارش را اینجا بخوانید.


خوزستان؛ توزیع تعرفه‌های رأی‌گیری در بین شهرستان‌های خوزستان آغاز شد

رئیس ستاد انتخابات خوزستان از آغاز توزیع تعرفه‌های رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در بین شهرستان‌های این استان خبر داد.

رضا نجاتی در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان مشارکت دارند، اظهار کرد: آموزش عوامل اجرایی انتخابات انجام شده و جلسات هفتگی ستاد انتخابات و بازدیدهای شهرستانی نیز به طور مرتب صورت می‌گیرد.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین گفت: برای انتخابات پیش رو، ۱۰ درصد بیشتر از دوره گذشته تعرفه در نظر گرفته شده که این تعرفه‌ها از روز سه‌شنبه بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود. متن خبر را اینجا ببینید.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان هم گفت: سه ورزشگاه در اهواز برای سخنرانی و تجمع طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری اختصاص یافت.


سمنان؛ فضای انتخاباتی استان سمنان / رضایی استارت قوی زد، رئیسی صدرنشین ماند

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

فضای مجازی این روزها به صحنه بحث و تبادل نظر بین طرفداران و اعضای ستادهای مردمی نامزدهای شورای شهر و انتخابات هستند فضایی که فعلاً در آن رئیسی از همه پیشی گرفته است.

با توجه به اینکه هنوز زمان رسمی تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا در سطح استان سمنان فرا نرسیده، فعلاً فضای غالب در سطح جامعه بیشتر حول محور انتخابات ریاست جمهوری می‌چرخد و تقریباً روزی نیست که وارد فضای مجازی نشوید و در یکی دو گروه مجازی نامزدهای انتخاباتی عضو نشده باشید.

رصد فضای مجازی و شهرهای استان سمنان که این روزها میزبان ستادهای مردمی هواداران نامزدها هستند نشان می‌دهند که همچنان آیت الله رئیسی در صدر تبلیغات فضای مجازی و حقیقی قرار دارد و تقریباً جلوتر از بقیه نامزدها موفق شده شهرهای استان سمنان و فضای مجازی را به تسخیر خود در بیاورد حال آنکه دیگر نامزدها چندان فعالیتی در فضای حقیقی ندارند و تنها گروه‌های هواداری همتی، مهر علیزاده و زاکانی در فضای مجازی شروع به کار کرده است. متن گزارش را اینجا بخوانید.


سیستان و بلوچستان؛ نامزدها برنامه عملیاتی ارائه کنند / شیعه و سنی آماده حضور در انتخابات

مردم استان سیستان و بلوچستان همواره اعتماد و امیدواری خود به حکومت جمهوری اسلامی را در طول تاریخ پر افتخار انقلاب نشان داده‌اند و در برهه‌های حساس تصمیم گیری و مشارکت حضور مؤثر و همه جانبه‌ای داشته‌اند که یکی از بسترهای این مشارکت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری در طول این سال‌ها بوده که مشارکت مردم این استان همواره مثال زدنی بوده است.

این روزها و با نزدیک شدن به ایام انتخابات ۱۴۰۰ نیز بار دیگر مردم مرزدار و غیور سیستان و بلوچستان منتظر خلق حماسه‌ای تاریخی و وحدت آفرین هستند. البته با وجود مشکلاتی که مردم در سراسر ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به تبع آن این استان نیز با مشکلات فراوانی روبرو است اما این دلیل بر آن نشده تا مردمان این دیار دست از نظام و انقلاب و تعیین سرنوشت خود بردارند و بر عکس با وحدت و همدلی شیعه و سنی در کنار هم منتظر هستند تا در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با انتخاب درست خود فردی اصلح را انتخاب و سرنوشت خود و کشور را بسازند. متن گزارش این را اینجا ببینید.


فارس؛ مناظره انتخابات در فارس را داغ کرد / گمانه زنی‌های مجازی ادامه دارد

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

گزارش‌های میدانی خبرنگاران مهر در کلانشهر شیراز و شهرستان‌های استان فارس حاکی از آن است که تب‌وتاب تبلیغات کاندیدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری پس از انجام مناظرات بیشتر شده است و طبق دیده‌های میدانی، ستادهای آیت الله رئیسی در فضای حقیقی نمود بیشتری دارد.

در بستر مجازی نیز گروه‌های زیادی در پیام رسان‌های مختلف با بازنشر سخنرانی و بازدیدهای نامزدهای ریاست جمهوری از طریق لایو با هواداران مطالب کاندیدهای مورد نظر خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود.

پس از برگزاری مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری، مردم این استان با بررسی تحلیل‌ها در پی انتخاب فرد اصلح برای سکان‌داری قوه مجریه هستند. متن گزارش مهر را اینجا بخوانید.


قزوین؛ ویژه برنامه انتخاباتی «آرمان شهر» در شبکه قزوین

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین با ویژه برنامه گفتگو محور «آرمان شهر» به استقبال انتخابات پیش رو شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌رود.

علی رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پخش ویژه برنامه انتخاباتی آرمان شهر در شبکه قزوین اظهار کرد: این ویژه برنامه با هدف ایجاد آگاهی، همراهی با مردم و ایجاد حال و هوای انتخابات در بین اقشار مختلف، تبیین آثار حضور مردم در تعیین سرنوشت خود، ترغیب و تشویق آنها برای شرکت پرشور در انتخابات و همچنین نگاهی به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از صدا و سیمای قزوین پخش می‌شود. متن این خبر را اینجا مطالعه کنید.


قم؛ سخنان منسوب به آیت الله اراکی تکذیب شد



مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

روابط عمومی دفتر آیت الله محسن اراکی در پی انتشار برخی سخنان منتسب به ایشان در بسترهای مجازی، بیانیه‌ای در تکذیب این سخنان صادر کرد.


کرمان؛ رئیس جمهور باید فسادستیز باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رئیس جمهور باید فسادستیز باشد و با انواع آن مبارزه کند زیرا اگر فساد و مبارزه با آن در کانون‌های اصلی خود مهار نشود روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

احمدعلی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با انتخاب رئیس جمهور اصلح، اظهار کرد: نتیجه انتخابات باید تحول واقعی یعنی بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردمی باشد که هشت سال سفره‌های آنها خالی و حقشان پایمال شده است. تحول در کشور صورت نمی‌گیرد مگر با انتخاب فرد خدامحور، ولایتمدار، برنامه محور، اخلاقمدار و پای کار نه نامزدهای نمایشی و قدرت طلب.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شاخصه‌های نامزد اصلح و شایسته برای ریاست جمهوری تنها کسی که دارای حداکثر این خصوصیات و کارنامه درخشان عملی هست، آیت الله رئیسی است، گفت: اگر مردم انتخابی اصلح و شایسته داشته باشند معیشت مردم و اقتصاد کشور به سامان می‌رسد و جانی دوباره می‌گیرد. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید.


کرمانشاه؛ اسامی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی کرمانشاه

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه اسامی نامزدهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه را منتشر کرد.


کهگیلویه و بویراحمد؛ شعب اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ درصد افزایش یافت

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد شعب اخذ رأی در استان به دلیل شرایط کرونا و برای سلامت و راحتی مردم، ۱۵ درصد افزایش یافته است. حسین کلانتری افزود: یکهزار و ۴۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان پیش بینی شده است.

کلانتری تصریح کرد: از مجموع چهار هزار و ۵۵۶ نفر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی روستاها، ۱۱۳ نفر انصراف دادند و ۱۳۶ نفر رد صلاحیت شده و جمعاً ۹۷ درصد احراز صلاحیت شده‌اند. اطلاعات بیشتر در خصوص این خبر را اینجا مطالعه کنید.


گلستان؛ تاکید ائمه جمعه گلستان بر مشارکت حداکثری

۲۸ خرداد ماه، موعد حضور گسترده مردم در یک حماسه بزرگ سیاسی است؛ حماسه‌ای که با آرای تک تک مردم این سرزمین از مذاهب و اقوام مختلف به منصه ظهور خواهد رسید.

دعوت به حضور برای ایجاد ایران قوی وظیفه همگانی است اما در این بین علما و ائمه جمعه با توجه به جایگاه سیاسی و دینی، مسئولیت بیشتری دارند تا مردم را برای خلق حماسه دیگر به حضور در انتخابات دعوت کنند.

گلستان، رنگین اقوام که همواره در زمره استان‌های با مشارکت بالا بوده، آماده ثبت حماسه دیگر است و ائمه جمعه این استان از همه اقوام و مذاهب ساکن در این استان خواسته‌اند تا برای حمایت از این خاک و نظام در میدان عمل حاضر شوند. متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.


گیلان؛ نقش رسانه در شایسته گزینی / شاخصه‌های انتخاب اصلح تبیین شود

مدیر کل ارشاد گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه و فضای مجازی در گزینش و انتخاب اصلح از سوی مردم، گفت: باید شاخصه‌ها در این زمینه تبیین و تشریح شود. فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیک شدن به برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی و اجتماعی در کشور، اظهار کرد: ۲۸ خرداد ماه امسال بار دیگر ملت ایران به ویژه گیلانیان همیشه در صحنه پای صندوق‌های رأی حاضر و با حماسه‌ای دیگر به دشمنان نشان می‌دهند که همچنان پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و امام راحل ایستاده‌اند.

مدیر کل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه رسانه در رفتار انتخاباتی نیز تأثیرگذار است، افزود: با توجه به اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی رسانه جز جدایی ناپذیر زندگی افراد شده لذا در بخش‌های مختلف به ویژه در زمان انتخابات می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی استفاده کرد. متن کامل این خبر را اینجا ببینید.


لرستان؛ افتتاح قرارگاه مرکزی ستاد انتخاباتی رئیسی در پلدختر

امام جمعه موقت خرم‌آباد تاکید کرد: حضور حداکثری در انتخابات وظیفه‌ای همگانی است.

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

حجت الاسلام قاسم متقی نیا در مراسم افتتاح قرارگاه مرکزی ستاد انتخاباتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پارک جانبازان پلدختر اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بر پایه قانون، یکسری شاخص‌ها و به دور از مصلحت سنجی، هفت نفر از نامزدهای ریاست جمهوری را تأیید صلاحیت کرد و مردم می‌توانند با تکیه بر عقلانیت، تفکر، اندیشه و به دور از احساسات، در صحنه انتخابات بین آنها، فرد اصلح را انتخاب کنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: ملاک برای رسیدن به نتیجه در راستای ایجاد تحول و بهبود وضع موجود جامعه، انتخاب بر اساس مقایسه عملکرد سال‌های اخیر نامزدها و بازنگری برنامه‌های آنها است. متن خبر را اینجا بخوانید.


مازندران؛ دولتی از جنس حاج قاسم سلیمانی نیاز است

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بصیرتی روحانیان بابل با محوریت انتخابات با بیان اینکه روحانیت باید راهبری کند و خطری که اسلام و انقلاب را تهدید می‌کند بشناسد. افزود: برخی از مطالبات مردمی عوض شد و این مرحله از انتخابات اگر بتواند منشأ یک تحول اساسی در قوه مجریه شود باعث ثابت قدمی انقلاب خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه روحانیت مبلغ و تبیین گر دین است، افزود: دین اسلام صامت نیست و سخنگو دارد لذا خود پیامبر (ص) و اهل بیت تا به امروز و در زمان غیبت، روحانیت سخنگوی دین هستند. متن خبر را اینجا ببینید.


هرمزگان؛ انتخابات شورای شهر و روستا در هرمزگان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

استاندار هرمزگان گفت: انتخابات شورای شهر بندرعباس الکترونیکی برگزار می‌شود. فریدون همتی در نشستی با خبرنگاران در خصوص اهمیت فرآیند برگزاری انتخابات اینگونه اذعان داشت: با توجه به اینکه در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا هستیم و همانگونه که همه ی ما می‌دانیم انتخابات یکی از اموری است که دارای مزیت‌های فراوانی است و مردم مثل همیشه تلاش کرده‌اند تا با مجاهدت و پاسداری این اصل و اهمیت آن را با حضور در انتخابات بتوانند انقلابی دیگر را تداعی کنند. متن این خبر رو اینجا مطالعه کنید.


همدان؛ داوطلبان انتخابات شورای شهر برنامه‌های خود را شفاف کنند

رعایت شفافیت و اولویت قرار دادن این اصل در اندیشه دینی و حکمرانی اسلامی یک اصل اساسی است، شفافیت مسئولین در بخش‌های مختلف امروز به یکی از دغدغه‌های جدی مردم در مسائل مختلف جامعه تبدیل شده است.

انتخابات شورای شهر و شفافیت در لیست‌ها و نامزدهای نمایندگی این شورا یکی از بخش‌های مهمی است که رعایت چالش شفافیت در آن می‌تواند به راهگشایی در امور ختم شود. حجت‌الاسلام محمد عسگری رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در استان همدان و دبیر مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور این اولویت مهم را تبیین کرده است.


یزد؛ ۷۳۳ هزار نفر در یزد واجد شرایط رأی دادن هستند

مناظره‌ها در مرکز توجه مردم/آغاز سفرهای انتخاباتی و تکاپوی ستادها

محمدعلی شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در انتخابات پیش رو، ۷۳۳ هزار و ۷۷۱ نفر واجد شرایط رأی دادن شناخته شده‌اند. وی عنوان کرد: از این تعداد ۳۷۶ هزار و ۸۴ نفر آقا و ۳۵۷ هزار و ۶۳۷ نفر خانم هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، مجموع آمار رأی اولی‌های استان یزد را ۱۹ هزار و ۸۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار ۹ هزار و ۹۹۹ نفر از رأی اولی‌ها پسر و ۹ هزار و ۸۶۷ نفر دختر هستند که برای نخستین بار برگه رأی خود را به صندوق‌های رأی می‌اندازند.


برای پیگیری آخرین اخبار انتخاباتی و مشروح اظهارات داوطلبان صفحه انتخابات مهر را دنبال کنید.



Source link