به گزارش خبرگزاری مهر، قدرت الله مرادیان در حاشیه نشست خبری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تنها صندوقی است که از کمک ۷۰ درصدی دولت برخوردار است، بیمه شده فقط ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند […]



به گزارش خبرگزاری مهر، قدرت الله مرادیان در حاشیه نشست خبری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تنها صندوقی است که از کمک ۷۰ درصدی دولت برخوردار است، بیمه شده فقط ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند و از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برخوردار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در استان لرستان بیش از ۷۷ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند و ۳۲۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به شرایط عضویت در این صندوق گفت: تمامی زنان و مردان که حداقل دارای ۱۸ سال تمام و حداکثر ۵۰ سال در زمان ثبت نام هستند، ساکنین مناطق روستایی، عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن کلان شهرها، کارگران فصلی، دهیاران پاره وقت، فرش بافان و ۲۳۰ رشته صنایع دستی و گردشگری، دانش آموختگان بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای بسیج سازندگی و پایگاه‌های بسیج روستایی، اعضای تعاون بسیج و به طور کلی تمامی کسانی که فاقد بیمه اجتماعی هستند و شرایط این صندوق را دارند می‌توانند از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

مرادیان بیان داشت: از لحاظ تعداد، شهرستان خرم آباد با ۱۹ هزار خانوار بیمه شده بیشترین و شهرستان پلدختر با ۱۵۰۰ خانوار کمترین تعداد بیمه شده را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی که در سال ۹۹ برای این صندوق افتاد طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران بود که به طور یکسان مشمول همه آنها مطابق دریافتی سال ۹۹ صورت گرفت گفت: برخورداری فرزندان بیمه شدگان از بورسیه تحصیلی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان‌ها، بانک‌های اعطاکننده تسهیلات مشاغل روستایی و ارگان‌های دولتی است از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان گفت: صندوق بیمه استان با تمرکز بر شهرهای کمتر شمول شده بیمه، جذب جوانان و خانم‌های خانه دار برنامه ریزی کرده که در امسال بتواند جوانان و زنان متأهل فاقد بیمه را جذب این صندوق کند.

مرادیان افزود: در سال ۹۹ استان لرستان با جذب ۲۸ درصد بیشتر از سهمیه تکلیفی اختصاص داده شده جز استان‌های فرا برتر کشور است و در رتبه سبز کشوری قرار گرفت.



Source link