به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رزم روز جمعه در مراسم خون صلح در روستای «شهنه» شهرستان سلسله در سخنانی ضمن عرض تسلیت ارتحال امام (ره) اظهار داشت: با عنایت الهی امروز خلف صالح امام راحل یعنی مقام معظم رهبری، امام گونه این نظام را رهبری، هدایت و سکان داری کردند و الحمدلله نظام اسلامی را […]


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رزم روز جمعه در مراسم خون صلح در روستای «شهنه» شهرستان سلسله در سخنانی ضمن عرض تسلیت ارتحال امام (ره) اظهار داشت: با عنایت الهی امروز خلف صالح امام راحل یعنی مقام معظم رهبری، امام گونه این نظام را رهبری، هدایت و سکان داری کردند و الحمدلله نظام اسلامی را امروز به اوج استقلال و اقتدار رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه البته با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم مسئولان خدوم و دلسوزان نظام و دولت آینده به این مشکلات مردم توجه جدی داشته باشند و بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی و مسئله بیکاری جوانان را حل کنند، تصریح کرد: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و مسئولان باید به دنبال جلب رضایت مردم باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، سنت دیرینه صلح و سازش یا خون صلح را مراسم ارزشمند مردم عشایر به ویژه عشایر غرب کشور دانست و گفت: اینگونه مراسم‌ها ریشه در اعماق جان و دل مردم عشایر و ریشه در مذهب و ملیت مردم ما دارد.

رزم با اشاره به اینکه این مراسم مورد تأیید آموزه‌های دینی است و آیات متعددی در اهمیت صلح و سازش وارد شده است، خاطرنشان کرد: امروز با حضور شما بزرگان عزیز شاهد مراسم صلح و سازش و انس و اخوت هستیم، نتیجه این مراسم انسجام و اتحاد در بین مردم خواهد بود.

نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم

وی با تشریح سه موضوع اهمیت صلح و سازش، مروت و مردانگی اولیای دم و زحماتی که معتمدین و بزرگان برای صلح می کِشند؛ افزود: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند «العفو تاج المکارم»، گذشت، تاج مکارم اخلاق است.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: احکام متعددی روزانه دادگاه‌ها صادر می‌کنند، قراردادهای مختلفی منعقد می‌شود، اما صلح و رضایت و بخشش سرور همه احکام است.

رزم با بیان اینکه کسی که قدرت دارد گذشت می‌کند و می بخشد، تصریح کرد: خداوند بهترین بخشنده است، گناهان متعددی را بشر مرتکب می‌شود اما خداوند قادر گناهکار را می بخشد، خداوند بهترین رحم کننده است.

وی با تاکید بر اینکه شما همه مؤمنان عزیز برادر یکدیگر هستید، خداوند دستور می‌دهد به دنبال صلح و سازش بین یکدیگر بروید؛ افزود: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند «گذشت زکات قدرت است».

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه کسانی که گذشت می‌کنند قطعاً صاحب اجر و مزد و پاداش ارزشمندی در دنیای اخروی هستند، اظهار داشت: ترویج صلح و سازش از سیاست‌های محوری قوه قضائیه است، امیدواریم بتوانیم این سیاست را در کنار دیگر سیاست‌ها همچون تکریم ارباب رجوع، مبارزه با مفاسد اقتصادی، رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و بیش از ۳۰ مورد سیاست قضائی پیگیری کنیم.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: از دغدغه‌های رهبری موضوع انتخابات است و در سخنرانی‌ها و بیانات ایشان بیشتر تاکید بر حضور گسترده و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی است، باید در سرنوشت خود دخالت کنیم و مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: به فرد اصلح و کارآمد و مدیر که می‌تواند مشکلات را رفع کند رأی بدهیم و امانت را به اهلش بسپاریم.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات باعث تقویت منافع ملی ما در جهان می‌شود، گفت: مهمترین مجرای حاکمیت مردم سالاری انتخابات است و ما باید با شرکت در انتخابات باعث سربلندی کشور و یاس و ناامیدی دشمن شویم.



Source link