امام‌جمعه خرم‌آباد، ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: پس از ۱۵ خرداد مبارزات شکل دینی و مردمی پیدا کرد و در نهایت به ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی و اشاره به ماسبت‌های هفته‌پیش‌رو، اظهار کرد: در هفته آینده شهادت امام جعفر صادق(ع) احیاگر مذهب جعفری و سی‌ودومین سالگرد رحلت شاگرد مکتب این امام همام، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جهاد علمی و مبارزاتی امان صادق را مطالعه و بررسی می‌کنیم، می‌بینیم تاریخ‌سازی امام راحل برگرفته و روگرفتی از جدش حضرت امام صادق(ع) است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امام صادق(ع) با تدریس، تبیین و تبلیغ محفل علم و دانش را توسعه دادند، افزود: فعالیت‌های علمی و فرهنگی طی ۳۴ سال امامت قبل و بعد از ایشان بی‌نظیر است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه تشکیلاتی امام صادق علیه خلفای عباسی، بیان داشت: در این دوران معارف الهی برای ساقط کردن حکومت بنی‌امیه توسعه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: امام راحل نیز با تاسی از راه و روش امام صادق(ع) مبارزه با طاغوت را آغاز و ادامه دادند، امام امت به عنوان یک مدرس و استاد عالی‌رتبه و مرجع تقلید دارای کرسی تدریس، تبیین و تبلیغ، محیط اجتماعی و سیاسی سال‌های ۴۲ و قبل آن را رصد می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: پس از ۱۵ خرداد مبارزات شکل دینی و مردمی پیدا کرد و در نهایت به ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

شاهرخی با تاکید بر محافظت از انقلاب اسلامی همچون مردمک چشم، گفت: وظیفه داریم در مقاطع حساس سهم خود را ایفا کنیم و با حضور حداکثری پای صندوق‌های رهبر کلام ولی امر مسلمین را عمل کنیم.

انتهای پیام/




Source link