امام جمعه پل‌دختر گفت:شخصیت تحول‌خواه و تحول آفرین امام خمینی (ره) الهام بخش حق طلبان جهان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر ، حجت الاسلام سید محسن موسوی روز پنج‌شنبه در مراسم گرامی‌داشت سالگرد ارتحال امام راحل در مسجد امیرالمومنین (ع) در شهر پل‌دختر اظهار کرد: امام خمینی (ره) از اولیاالله و مرجع تقلید بود که روح تازه‌ای به اسلام دمید و عارف به تمام معنا با ایمان به خدا  و عمل صالح بودکه شخصیت والای او الگویی به تمام معنا است.

وی با تسلیت سالروز رحلت جان‌سوز معمار کبیر انقلاب و گرامی‌داشت شهدای ۱۵ خرداد، افزود: مراجع تقلید مبنای درس‌های حوزوی خود را نظرات امام راحل قرار می‌دهند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: مطالعه و آگاهی از زوایای شخصیتی امام که در جهاداکبر تا مرز عصمت پیش می‌رود نیاز امروز جامعه است که باید تبیین و بازگو شود.

وی افزود: مطالعه شخصیت ، عرفان ، اخلاق و مشی سیاسی امام ، نوع نگاه انسان را تغییر می‌دهد و این نوع نگاه تا فراسوی مرزها می‌رود که ولی امرمسلمین جهان از آن این گونه تعبیر می‌کند که این انقلاب بی نام خمینی درهیچ جای جهان شناخته نیست.

موسوی یادآورشد: امام خمینی (ره) از آغاز مبارزات تا پایان حیات طیبه و مبارکش به مانند یک فرمانده بی نظیر شجاعانه در میدان حضور داشت و هراسی به دل راه نداد و مردم ایران را از خمودگی به سمت تحول و مطالبه گری تغییر داد و این حرکتی بسار مهم بود که برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی افزود: امام راحل به مردم ایمان و پیوندی عمیق  و پیمانی دو سویه داشت و شخصیت امام از دیدگاه دانشمندان خارجی به افسانه ، آرزو و رمان می‌زند، در حالی‌که  امام مصداق کامل واقعییت و علییت بود.

امام جمعه پل‌دختر گفت:امام در طول زندگی حتی خارج از کشور در نجف و نوفل لوشاتو در گرماو سرما سایه به سایه زندگی مردم حرکت می‌کرد و حتی وصیت نامه سیاسی ، عرفانی و الهی امام راحل کتابی است که خطاب به تمام احزاب ،گروه‌ها و مردم می‌باشد.

وی افزود:آرامش روحی یکی دیگر از ویژگی شخصیتی امام راحل بود که هیچ‌گاه با برنامه‌ها و مسائل و سیاست‌های کشور احساسی و هیجانی و عاطفی برخورد نکرد و عین واقعیت بود و در وصیت نامه‌اش می‌نویسد با دلی آرام ، قلبی مطئمن ، روحی شاد و ضمیری امیدوار دنیا را ترک می‌کنم و دل این آرامش را باید در قرآن پیدا کرد.

موسوی یادآور شد: تمام حرکات ، رفتار و سکنات امام خمینی (ره) بر اساس ذکر خدا و پای‌بندی اساسی به دین بود  چرا که اخلاق را ذبح سیاست نکرد و همیشه اخلاق مرتبه اول و اولویت امام و فارغ التحصیل مکتب امام صادق (ع) بود.

وی افزود:شخصیت و سیره امام راحل الگویی تمام نما برای همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه پل‌دختر به انتخابات پیش‌رو به عنوان یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در کشور اشاره کرد و گفت: امام راحل به عنوان مرجع تقلید شرکت در انتخابات را امری واجب می‌دانند که هر مقلدی باید مطیع باشد.

وی افزود: خلف صالح امام راحل می‌فرمایند حضور چشم‌گیر مردم در انتخابات دشمنان را ناکام و نا امید می‌کند.

موسوی یادآورشد: نامزدهای انتخاباتی باید سیره و روش امام در سیاست را مطالعه کنند که این همه چیز را کامل می کند چرا که اما م تحول خواه و تحول آفرین بود و امروز جامعه ما نیاز به تحول دارد و رییس جمهور بایدتغییر ایجاد کند و کشور را از وضعیت خمودگی خارج کند.

وی افزود: رییس جمهور باید به تاسی از امام راحل با درک عمیق از وضعیت مردم ، مومن ، همراه و هم‌درد مردم و با آنها پیوند داشته و به اصول وارزش‌ها و اخلاقیات پای‌بند باشد و اخلاق ناب اسلامی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

امام جمعه پلدختر گفت: یک‌سری بد اخلاقی‌ها در دوره‌های گذشته انتخابات صورت گرفته که قابل قبول نیست و کسی که بخواهد با بد اخلاقی در انتخابات خود را بالا بکشد مردود که اخلاق حرف اول را می‌زند.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این است که برنامه‌های خود را ارایه و شئونات و اخلاق اسلامی را رعایت کنند که مردم خواهان این مسئله هستند.

انتهای پیام/




Source link