مدیرکل تعاون روستایی لرستان از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا در استان خبر داد و گفت: متاسفانه به علت خشکسالی ۶۵ درصد کاهش خرید خواهیم داشت.


نادر زهره‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد به آغاز طرح خرید تضمینی گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان استان اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و برابر با ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت طرح با اداره کل غله و بازرگانی است و شبکه تعاون روستایی مباشرت آن را برعهده دارد، اضافه کرد: در حال حاضر خرید تضمینی این دو نهاده از مناطق گرمسیر و شهرهای جنوبی استان آغاز شده است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان از خرید ۵ هزار تن گندم در این مناطق خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود ۲۵۰۰ تن آن به کارخانجات آرد و سیلوها حمل شده است.

زهره‌ای بیان کرد: با توجه به اینکه حمل گندم و کلزای تولیدی تا محل فروش برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد، تعاون روستایی با تشکیل کمیسیون‌هایی در سطح روستاها اقدام به تجمیع و سپس حمل آنها می‌کند.

وی به خرید ۲۰۰ تن کلزا و حمل آن به کارخانجات روغن کشی نیز اشاره کرد و در ادامه گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی طی سال جاری ۶۰ درصد کاهش تولید داریم که منجر به پایین آمدن ۶۵ درصدی خرید تضمینی خواهد شد.

زهره‌ای با یادآوری اینکه سال گذشته ۷۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشته‌ایم، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی امسال کاهش خرید را خواهیم داشت و در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۰ هزار تن خریداری می‌شود.

به گفته ‌مدیرکل تعاون روستایی لرستان هم‌اکنون هر کیلو گندم به قیمت ۵۰۰۰ تومان و کلزا ۱۱۰۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

انتهای پیام/




Source link