به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ویسکرمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به موضوع حق آبه لرستان اظهار داشت: حق آبه استان یک بحث تاریخی و خیلی جدی است. برای استیضاح وزیر نیرو پای کار نیامدند وی با اشاره به طرح سوال از وزیر نیرو در این رابطه عنوان کرد: مجمع نمایندگان […]



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ویسکرمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به موضوع حق آبه لرستان اظهار داشت: حق آبه استان یک بحث تاریخی و خیلی جدی است.

برای استیضاح وزیر نیرو پای کار نیامدند

وی با اشاره به طرح سوال از وزیر نیرو در این رابطه عنوان کرد: مجمع نمایندگان را متأسفانه خوب نتوانستیم در این رابطه همراه کنیم، الان سند سازگاری با کم آبی از سوی استانداری تهیه شده و می‌دانیم در استان چقدر آب و در چه حیطه‌ای می‌خواهیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این سند به صورت کتابچه تهیه شده، برای بحث استیضاح وزیر نیرو متأسفانه دوستان خیلی جدی پای کار نیامدند و در این راستا طرح سوال از وزیر نیرو را در دستور کار خود قرار دادم.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه بعد از چند نوبت، وزیر نیرو قرار است که چهارشنبه هفته آینده به مجلس بیاید گفت: آنچه که از دست من بر می‌آید این است که با کمک استانداری و تهیه سند سازگاری با کم آبی استان وزیر نیرو را بیاوریم، در این رابطه ما قانع نمی‌شویم و وزیر نیرو باید به صحن مجلس بیاید.

وی افزود: این وزیر شاید بگذرد اما از وزیر بعدی حتماً عبور نخواهیم کرد و باید به طور حتم این قصه را ما به نتیجه‌ای برسانیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد افزایش حجم مخزن سد «معشوره»، افزایش اعتبارات سدها و… عنوان کرد: اما این بودجه‌های قطره چکانی مشکل ما را حل نمی‌کند.

ضعف مدیریت شهری در خرم‌آباد

ویسکرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز ۴۰۰ میلیارد تومانی برای مدیریت روان آب‌های سطحی شهر خرم آباد گفت: این امر بر عهده شهرداری است، ما جلسات متعددی را با شهرداری داشته ایم و امیدواریم در بودجه جدید بررسی کنیم که آیا می‌شود اعتبار لازم برای این امر اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه لیستی از مشکلات شهر خرم آباد تهیه شده است ادامه داد: تلاش داریم که خارج از جنجال‌های اجتماعی کمک کنیم که کار در این رابطه پیش برود، شهر خرم آباد متأسفانه درآمدی ندارد، مردم به خاطر شرایط اقتصادی و قانون گریزی عوارض زیادی به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و مقدار زیادی هم ما ضعف مدیریت شهری داریم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با بصیرت دادن به مردم، دوری از بازی‌های طایفه‌ای شورای شهر قوی داشته باشیم و بتوانیم مشکلات را در شهر کمتر کنیم.

پیگیری برای برقراری پرواز حجاج در فرودگاه خرم‌آباد

ویسکرمی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: این طرح پیشرفت خیلی خوبی داشته و در حال حاضر هواپیماهای نیمه سنگین می‌توانند در فرودگاه خرم آباد راحت بنشینند، مقداری جو روانی ناشی از سقوط هواپیما که در گذشته صورت گرفته هنوز حاکم است، تلاش کرده ایم و نامه زده ام که حتی پرواز حجاج از طریق فرودگاه خرم آباد انجام شود.

وی با بیان اینکه تا این حد جلو رفته ایم که هواپیماهای نیمه سنگین به مرور وارد فرودگاه شوند بیان داشت: در تلاش هستیم که پروازهای عتبات عالیات بعد از کرونا در فرودگاه خرم آباد برقرار شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما حتی نامه نگاری‌هایی را انجام داده ایم که پروازهای حجاج ما از شهر خرم آباد انجام شود.

ویسکرمی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم در بحث طرح توسعه عملکرد خوبی داشته و با پیگیری‌های صورت گرفته مطالبات قرارگاه نیز پرداخت شده است ادامه داد: الان قرارگاه به تعهدات خود عمل کرده و کار در حال تکمیل است.

پروژه راه آهن خرم‌آباد – اندیمشک چشم انتظار اعتبار

وی در ادامه سخنان خود به پروژه راه آهن خرم آباد – اندیمشک اشاره کرد و گفت: این پروژه چند هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد و با توجه به اختصاص اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان اقدامی در این رابطه انجام داد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد برای این پروژه اختصاص پیدا کرده است بیان داشت: این پروژه بین ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

ویسکرمی عنوان کرد: تونل‌ها اجرا شده، دنبال این بودیم که یک سرمایه گذار خارجی برای پروژه پیدا کنیم، سرمایه گذاران خارجی در حال حاضر انگیزه چندانی برای ورود ندارند و باید بتوانیم آنها را توجیه کنیم، هنوز ما به این امر دست پیدا نکرده ایم.

وی تاکید کرد: اگر این امر صورت نگیرد تکمیل پروژه سال‌ها طول می‌کشد، مگر اینکه وضعیت کشور بهتر و بتوان بودجه بیشتری برای این پروژه اختصاص داد، ما تلاش خود را می‌کنیم اما کار، کار آسانی نیست.



Source link