مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان اظهار داشت: مردم از فعالیت شوراهای گذشته در استان رضایتی ندارند و اگر بنا باشد که بر اساس همان ملاک‌های قبلی در این دوره هم رأی بدهیم، سیکل و دور باطل گذشته همچنان […]



مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان اظهار داشت: مردم از فعالیت شوراهای گذشته در استان رضایتی ندارند و اگر بنا باشد که بر اساس همان ملاک‌های قبلی در این دوره هم رأی بدهیم، سیکل و دور باطل گذشته همچنان تکرار می‌شود.

کسانی را انتخاب کنیم که فرا طایفه‌ای فکر می‌کنند

وی با تاکید بر اینکه بافت لرستان، یک بافت سنتی و عشیره‌ای است و مردم بر اساس فامیلی رأی می‌دهند عنوان کرد: در این راستا به جای طایفه گرایی، کسانی را انتخاب کنیم که فرا طایفه‌ای فکر می‌کنند و بر اساس وظیفه و قانون عمل می‌کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این صورت به اهداف مدنظر خواهیم رسید، هم حق و حقوق فردی ما رعایت می‌شود و هم شهر رشد و توسعه پیدا می‌کند.

ویسکرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نگاه طایفه‌ای به شورای شهر و شهرداری یک ضرر خیلی بزرگ است و نمونه آن نیز وضعیت فعلی شهر خرم آباد است ادامه داد: بهتر است که این انتخاب غلط را اصلاح کنیم.

رأی خود را آگاهانه به صندوق بیاندازیم

وی با بیان اینکه انتخاب‌ها باید اصلاح شوند و به سمت انتخاب افرادی برویم که دارای دانش و تخصص هستند تصریح کرد: امروز حوزه شهرسازی و مسائل مرتبط به شهرداری خیلی عوض شده و نیازمند دانش است و اعضای شورای شهر و شهردار باید از این دانش برخوردار باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه شهری با مسائل مالی ارتباط دارد و چون امکان سو استفاده و رانت در آن نهفته است موضوع پاک دستی در انتخاب‌ها هم بسیار مهم است افزود: در این راستا افرادی که برای شوراها انتخاب می‌شوند هم باید دانش و تخصص داشته باشند و هم از مقوله پاک دستی برخوردار باشند و این دو هم باید با یکدیگر باشند.

ویسکرمی در ادامه سخنان خود بیان داشت: نباید یک تیر در تاریکی فقط بی اندازیم، بلکه باید رأی خود را آگاهانه و بر اساس شعور و آگاهی کامل به صندوق بی اندازیم.

ضرورت توجه به کار تیمی در بین اعضای شورای شهر

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کار تیمی در بین اعضای شورای شهر گفت: باید تیمی در شورا سر کار بیاید که بتوانند با هم کار کنند، تیمی که نتوانند با هم کار کنند، ولو اینکه به صورت فردی دارای تخصص باشند در شورای شهر موفق نخواهند شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شورای شهر توانایی جمعی خیلی مهم است بیان داشت: اگر می‌بینیم که شهری مشکل دارد اول به شورای شهر آن باید شک کرد و سپس به شهردار، چرا که انتخاب شهردار، نظارت بر کار شهرداری و… بر عهده اعضای شورای شهر است.



Source link