مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: سال گذشته ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حق بیمه تأمین اجتماعی ۳ هزار و ۹۸۳ مددجو تحت حمایت پرداخت‌ شده است.


جلال شیخ پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به برنامه‌های حمایتی کمیته امداد از مددجویان لرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حق بیمه تأمین اجتماعی ۳ هزار و ۹۸۳ مددجو تحت حمایت پرداخت‌ شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد برای توانمندسازی مددجویان، رسیدن به درآمد پایدار و خروج خدمت گیرندگان از نهادهای حمایتی و اتصال به چتر نظام بیمه‌ای، حق بیمه افراد را به صندوق تأمین اجتماعی واریز می‌نماید، افزود:  بیمه‌شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان استفاده نمایند.

 مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: از تعداد حق بیمه‌های پرداختی سال گذشته ۳ هزار و ۳۶۰ نفر زنان سرپرست خانوار و ۶۲۳ نفر مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی بوده‌اند.

شیخ پور گفت: زنان سرپرست خانوار ۴۵ سال به بالا و مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی مشمول پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند و زنان تا ۵۵ سال و آقایان تا ۶۵ سال در صورت پرداخت حداقل ۱۰ سال بیمه بازنشسته از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/




Source link