مدیرحوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: تشویق و ترغیب مردم با استفاده از ظرفیت موجود به مشارکت حداکثری در عرصه انتخابات از وظایف طلاب است.


به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حجت الاسلام روح الله مهدوی‌خواه روز شنبه در نشست با رییس، اساتید و طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران پل‌دختر اظهار کرد: شرکت در انتخابات پیش‌رو با توجه به رهنمو‌دهای مقام معظم رهبری ،یک تکلیف شرعی است که طلاب حوزه علمیه موظف به ترغیب و تشویق افراد به شرکت در انتخابات و تلاش در راستای حضور حداکثری پای صندوق‌های رای هستند.

وی وظیفه طلاب را تشویق به مشارکت حداکثری وانتخاب اصلح دانست و افزود: انتخاب فردی شایسته تکلیف شرعی ،گامی در توسعه همه جانبه و دخالت در تعیین سرنوشت کشور و ارج نهادن به خون شهدای والامقام است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان گفت: فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران پل‌دختر با توجه به پیگیری‌های انجام شده، از جهات مختلف و در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، کمک به سیل‌زدگان، نیازمندان و …، به ویژه در شرایط کرونا قابل تقدیر و تحسین است.

وی به حدیث معروف پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: به فرموده پیامبر اسلام (ص)علم را بیاموزید اگر چه در چین باشد و این بدان معنا است که طلب علم به مدرک و زمان و مکان نیست، بلکه انسان در هر مقطعی از زندگی می‌تواند به دنبال کسب علم و دانش باشد.

مهدوی‌خواه یکی از رسالت‌های طلاب را پاسخ دادن به شبهات دینی عنوان کرد و یادآور شد: طلاب حوزه علمیه باید در جامعه حضور فعال داشته باشند و بتوانند از علم و آموخته‌های دینی خود در ترویج ارزش‌های دینی، اخلاق اسلامی و به ویژه در پاسخ به سوالات و شبهات دینی استفاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران لرستان گفت: در هر کار نیت انسان باید برای خدا باشد و کار جهادی همان‌طور که از اسمش پیدا است یعنی فعالیت‌ها و خدماتی که با نیت خالص برای رضای خدا باشد و توقعی در آن نیست وخدمات طلبه باید دراین راستا باشد.

انتهای پیام/




Source link