به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده حکایت از روند نزولی بیماری و افول پیک چهارم کرونا در کشور دارد و در لرستان نیز وضعیت به خوبی مدیریت می‌شود. وی اظهار داشت: تعداد بستری‌ها، مبتلایان و به تبع آن مرگ […]



به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده حکایت از روند نزولی بیماری و افول پیک چهارم کرونا در کشور دارد و در لرستان نیز وضعیت به خوبی مدیریت می‌شود.

وی اظهار داشت: تعداد بستری‌ها، مبتلایان و به تبع آن مرگ ناشی از کرونا در استان به خوبی کاهش پیدا کرده که البته جرقه‌هایی در برخی استان‌های جنوبی کشور از وجود ویروس جهش یافته جدید گزارش شده که به نوعی اعلام خطر به حساب می‌آید و نیازمند هوشیاری بیشتر است.

استاندار لرستان تصریح کرد: علیرغم روند مناسب بیماری باید در نظر داشت با توجه به سابقه صعودی و نزولی کرونا در گذشته، هر لحظه احتمال وقوع پیک جدیدی وجود دارد که برای جلوگیری از آن بهتر است با پرهیز از عادی انگاری شرایط، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، عدم ایجاد تجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سرلوحه امور باشد.

خادمی افزود: واکسیناسیون از اقدامات خوبی است که در لرستان متناظر با سایر نقاط کشور در حال انجام است و می‌تواند به نوعی در زمینه جلوگیری از رشد بیماری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۱ هزار واکسن وارد لرستان و با تلاش کادر درمان تاکنون حدود ۹۰ هزار واکسن به واجدین شرایط تزریق شده است، تاکید کرد: از افراد بالای ۷۰ سال می‌خواهیم در صورتی که تاکنون واکسن خود را تزریق نکرده اند نسبت به ثبت نام و مراجعه به مراکز درمانی تعیین شده برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند و در صورت وجود مشکل، مراتب را به استانداری و دانشگاه علوم پزشکی جهت رفع آن گزارش دهند.

استاندار لرستان عنوان کرد: در رابطه با تعطیلات هفته آتی با تصمیم ستاد ملی مقرر شد از چهارشنبه آینده تا روز دوشنبه بعد از آن هرگونه عبور و مرور به استان‌های دیگر ممنوع باشد و در صورت مشاهده، جرایم تعیین شده برای افراد خاطی اعمال خواهد شد.



Source link