مدیرکل بنیاد شهید لرستان از برگزاری کمیسیون پزشکی ایثارگران خبر داد و گفت: در این کمیسیون پرونده ۲۵۰ ایثارگر لرستانی بررسی شد.


محمود زرین‌جویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد با بیان اینکه به دلیل شرایطی که کرونا در استان به وجود آورده بود کمیسیون پزشکی جانبازان و حق پرستاری آنان برگزار نشود، افزود: از بهمن سال ۹۸ تاکنون هیچ کمیسیونی در استان برگزار نشده و این مهم یکی از مطالبات به حق ایثارگران و جانبازان استان بود.

وی با اشاره به اینکه نیاز بود یک کمیسیون حضوری در استان برگزار شود، ادامه داد: در همین خصوص و با پیگیری‌های به عمل آمده، طی اسفند سال گذشته مجوز یک کمیسیون را به ما دادند اما با توجه به شرایط حاد و وضعیت قرمز کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

زرین‌جویی اضافه کرد: این کمیسیون طی روزهای ششم و هفتم خرداد ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و نظم و ترتیب برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، واجدین شرایط این کمیسیون را حدود ۲۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: پرونده این افراد طی دو روز با حضور پزشکان بررسی شد.

به گفته وی پرونده ۸۰۰ نفر نیز در حال غربال‌گری و مشاوره است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیر جاری بررسی شوند بنابراین شرایطی نیاز است که کمیسیون آتی برگزار شود.

زرین‌جویی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که مرداد و شهریور امسال یک کمیسیون دیگر برای واجدین شرایط برگزار و پرونده‌ها‌ی‌شان مورد بررسی، مشاوره و غربال‌گری قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با اشاره به سطح درآمد پایین و وضعیت معیشتی ایثارگران استان اظهار کرد: نیاز است که در کمیسیون حضوری مشکلات آنان بررسی شود و درصدد هستیم اگر مشکل کرونا حل شود، تا پایان سال مجوزهایی برای کمیسیون پزشکی داشته باشیم.

انتهای پیام/




Source link