به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز پنج شنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان بروجرد گفت: آموزش عوامل اجرایی انتخابات برای صیانت از آرای مردم موضوعی حائز اهمیت است و این افراد چه به روش دستی و چه به صورت الکترونیکی باید آموزش‌های لازم را ببینند. وی با اشاره به اینکه در ۲۴ استان کشور […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز پنج شنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان بروجرد گفت: آموزش عوامل اجرایی انتخابات برای صیانت از آرای مردم موضوعی حائز اهمیت است و این افراد چه به روش دستی و چه به صورت الکترونیکی باید آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ استان کشور و فقط در مراکز استان‌ها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: انتخابات خرداد ماه در شهرهای خرم آباد، کوهدشت و بروجرد نیز به صورت الکترونیکی و در سایر شهرستان‌های استان به روش دستی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا مقرر شد که شروع انتخابات در روز ۲۸ خرداد از ساعت ۷ صبح آغاز و تا ۲ بامداد روز شنبه ادامه داشته باشد.

ثمینی تصریح کرد: در بحث برگزاری انتخابات هر گونه مصوبه‌ای که ستاد ملی کرونا مقرر کند حکم قانون را داشته و می‌بایست اجرا شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات باید به گونه‌ای عمل کنیم که وجدان ما آسوده باشد و قانون را به درستی اجرا کنیم، ادامه داد: افزایش شعب اخذ رأی با هدف سهولت مردم در رأی دادن با توجه به شرایط کرونایی استان انجام می‌پذیرد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: در قانون، سقف مراجعه به شعبه اخذ رأی هزار نفر تعیین شده و اگر شعب اخذ رأی بیشتر از هزار نفر مراجعه کننده داشته باشد می‌بایست شعبه مذکور به دو شعبه تقسیم شود.

ثمینی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته وزارت کشور اجازه اضافه شدن ۱۵ درصد شعب را در انتخابات پیش رو به ستاد انتخابات صادر کرده است.



Source link