به گزارش خبرنگار مهر، محمد مراد سپهوند امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در سخنانی با اشاره به تلاش برای راه اندازی شبکه توزیع مطمئن کالاهای اساسی در لرستان اظهار داشت: در این راستا معاونت امور بازرگانی سازمان طی چند ماه گذشته برنامه ریزی هایی داشته است. وی با بیان اینکه با این […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمد مراد سپهوند امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در سخنانی با اشاره به تلاش برای راه اندازی شبکه توزیع مطمئن کالاهای اساسی در لرستان اظهار داشت: در این راستا معاونت امور بازرگانی سازمان طی چند ماه گذشته برنامه ریزی هایی داشته است.

وی با بیان اینکه با این اقدام کالاهای اساسی به صورت هوشمند و مبتنی بر اپلیکیشن‌های برنامه ریزی شده توزیع خواهند گفت: در این رابطه با یک شرکت فعال در این زمینه توانسته ایم که همکاری خود را آغاز کنیم و اپلیکیشن‌هایی را این شرکت آماده کرده تا در بحث توزیع درست کالاهای اساسی و جلوگیری از انحرافات احتمالی در بحث توزیع برنامه ریزی کنیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه با پیاده کردن این روش، می‌توانیم انحراف توزیع را به صفر نزدیک کنیم گفت: علاوه بر این روش که به صورت سیستمی انجام می‌شود، نظارت‌ها و بازرسی لازم به صورت رندمی در سطوح مختلف خرده فروشی، عمده فروشی، بنک دار و تولید کننده از سوی نیروهای انسانی صورت می‌گیرد.

سپهوند بیان داشت: این امر در بحث صرفه جویی در استفاده از نیروی انسانی، هزینه‌های نظارتی و همچنین در حصول اطمینان در رابطه با توزیع عادلانه کالاهای اساسی مؤثر خواهد بود و می‌توانیم مکانیزم ها و برنامه ریزی های توزیع کالا را بر اساس روش‌های هوشمند به شکلی طراحی کنیم که از صحت و سلامت کار توزیع کالاها اطمینان پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا در ستاد تنظیم بازار مصوب شده که تمام تولید کنندگان، عمده فروش‌ها، بنک دارها و خرده فروش‌ها در رابطه با کالاهای اساسی و همچنین بعد از آن سایر کالاها در بستر شبکه هوشمند توزیع شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: با این اقدام کار توزیع کالا از سبک و سیاق سنتی گذشته خارج و متناسب با شرایط روز برنامه ریزی ها و خرید خانوارها را داشته باشیم.



Source link