حجت الاسلام محمد علی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی ما یکی از ویژگی‌های برجسته مؤمن بحث واژه بودن و شفافیت قول، فعل و عملکرد او بیان شده است اظهار داشت: نقطه مقابل این امر نیز یعنی عدم شفافیت از ویژگی‌های منافقین بیان شده […]



حجت الاسلام محمد علی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی ما یکی از ویژگی‌های برجسته مؤمن بحث واژه بودن و شفافیت قول، فعل و عملکرد او بیان شده است اظهار داشت: نقطه مقابل این امر نیز یعنی عدم شفافیت از ویژگی‌های منافقین بیان شده است.

عدم شفافیت کاندیداها جامعه را دچار چالش می‌کند

وی با بیان اینکه اصل نفاق مولود عدم شفافیت است عنوان کرد: عدم شفافیت موجب می‌شود که یک لایه نفاق شکل بگیرد و عملکرد خواسته و یا ناخواسته منافق گونه باشد و در مجموع انسان خدایی ناکرده مرتکب به این صفت بسیار رذیله شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد بیان داشت: شفافیت از ویژگی‌های مؤمنین است، در بعد مسائل اجتماعی اهمیت این امر چندین برابر مهم‌تر می‌شود، از این جهت اینکه وقتی کسی می‌خواهد امور قاطبه مسلمین را در دست بگیرد، اگر شفافیت نداشته باشد، موجب ضرر اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام علی نیا با تاکید بر اینکه در موضوع شفافیت در بحث مسائل سیاسی و اجتماعی اهمیت صد چندانی پیدا می‌کند تصریح کرد: کسی که خود را در معرض کاندیداتور و انتخاب برای یک عنوان و کرسی قرار می‌دهد اگر از همان ابتدا نخواهد از هر نظر شفاف برخورد کند، قطعاً جامعه را دچار چالش و مشکل می‌کند و جمعیت مخاطب را دچار اشتباه محاسباتی می‌کند.

کاندیداها خود را متعهد به شفافیت بدانند

وی با اشاره به اینکه لازم است که کاندیدا از لحاظ اخلاقی و دینی خود را متعهد به شفافیت بدانند افزود: همچنین ساز و کارهای قوی برای تحقق شفافیت باید در نظر گرفته شود تا کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم برای تصدی یک پست قرار می‌دهند مجبور به شفافیت و ارائه چهره شفاف، عملکرد و برنامه‌هایی از خود باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با تاکید بر اینکه شفافیت اثر مستقیم در آرا و قضاوت‌های مردم دارد گفت: اگر این شفافیت وجود نداشته باشد ممکن است شخص در میدان عمل و زمانی که آرا را اخذ کرد برخلاف جریان قبل خود حرکت کند.

حجت الاسلام علی نیا با اشاره به اینکه این امر آثار و پیامدهای مخربی را به دنبال دارد افزود: در این راستا بحث شفافیت برای یک انتخاب درست، دقیق، عمیق و در عین حال حرکت به سمت رشد و توسعه بسیار مهم است.

وی گفت: اگر این شفافیت وجود نداشته باشد واقعیت این است که دچار چالش خواهیم شد کما اینکه در ادوار مختلف این امر وجود داشته که کاندیدا در هنگام انتخابات حرف‌ها و ایده‌هایی را ارائه داده که بعد از انتخاب شدن، از آن حرف و ایده دو پهلو به نفع خودش استفاده کند و در اینجا جامعه متضرر می‌شود.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما «چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر» را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.



Source link