به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به پایان مرحله اول رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر، «جنبش ازما» با همکاری خبرگزاری مهر فرآیند معرفی داوطلبان شورای اسلامی شهر به مخاطبان و شهروندان را آغاز می‌کند. برای این منظور لازم است داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر در سایت به آدرس www.azmaa.net به […]



به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به پایان مرحله اول رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر، «جنبش ازما» با همکاری خبرگزاری مهر فرآیند معرفی داوطلبان شورای اسلامی شهر به مخاطبان و شهروندان را آغاز می‌کند.

برای این منظور لازم است داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر در سایت به آدرس www.azmaa.net به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت‌نام کنند و سپس از طریق پنل کاربری خود ضمن تکمیل اطلاعات شخصی، رزومه تخصصی و سوابق کاری و همچنین اظهارنامه شفافیت مالی، زمان مورد نظر را برای شرکت در فرآیند ارزیابی «جنبش ازما» تعیین کنند.

همچنین در این دوره از انتخابات، با همکاری خبرگزاری مهر، با داوطلبانی که در سایت جنبش ازما فرآیند سنجش شایستگی را تکمیل کرده‌اند، با محوریت مسائل شهری و محلی مصاحبه اختصاصی انجام شده و بر روی خروجی سایت خبرگزاری مهر به اطلاع عموم می‌رسد.

نامزدهای انتخابات شورای شهر با ثبت‌نام بر روی سایت جنبش ازما و تکمیل اطلاعات شخصی و کاری خود، دارای یک صفحه پروفایل شخصی برای نمایش سوابق خود به کاربران و شهروندان شده و همچنین از امکان انتشار مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری مهر بهره می‌برند و با شرکت در آزمون شایستگی جنبش ازما، مردم با ویژگی‌های آن‌ها بهتر آشنا خواهند شد.

فرمت اصلی آزمون‌های شایستگی به‌صورت حضوری در دو نوبت است، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، در این دوره از انتخابات مرحله اول آزمون‌ها به صورت مجازی و نسخه مقدماتی آن انجام می‌شود و آزمون مرحله دوم مختص برگزیدگان مرحله اول است.

در پایان به تمامی کاندیداهایی که در سایت www.azmaa.net ثبت‌نام کرده‌اند، با توجه به نتایج آزمون شایستگی، اطلاعات شفافیت مالی و سوابق، و امضای تعهدنامه پاسخ‌گویی، سه نشان شایستگی، شفافیت و پاسخ‌گویی با درجه‌بندی نقره‌ای و طلایی اعطا می‌شود که برای تمامی شهروندان بر روی سایت جنبش ازما قابل مشاهده و مقایسه است.

تکمیل اطلاعات در پنل کاربری پیش از شرکت در آزمون‌ها الزامی است و داوطلبان موظف هستند اصل یا کپی برابر اصل تمام مدارکی را که در رزومه ادعا کرده‌اند را در پنل کاربری خود بارگذاری کنند.

تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ داوطلب انتخابات شوراهای شهر از سراسر کشور در چالش شفافیت و شایستگی جنبش ازما شرکت کرده‌اند و روند ثبت‌نام صدها نفر از سایر کاندیداها امروز نیز در جریان است.

یا توجه به استقبال شهروندان از این فرآیند، خبرگزاری مهر اقدام به انتشار اسامی داوطلبانی می‌کند که در چالش شفافیت و شایستگی شرکت کرده‌اند و امید است با این اقدام کارشناسی و فراجناحی بتوانیم گامی در راستای اطلاع‌رسانی به مردم و انتخاب کاندیداهای اصلح برداریم.

هزینه‌های فرآیند ارزیابی، آزمون‌های سنجش شایستگی و مصاحبه اختصاصی پس از ثبت‌نام اولیه و تکمیل اطلاعات در پنل کاربری به اطلاع نامزدهای محترم خواهد رسید.

جنبش ازما فراجناحی است

جنبش ازما که در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف ترویج شایسته‌گزینی، شفافیت و پاسخ‌گویی شروع کرد، با ارزیابی شایستگی‌های نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در استان‌های مختلف، توانست خود را به‌عنوان یک جنبش نوآور در زمینه فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی و البته غیرجناحی به جامعه معرفی کند. ماحصل آن اقدامات آن بود که هشت نفر از نماینده‌های کنونی مجلس شورای اسلامی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (نماینده مردم مشهد و نایب رئیس اول مجلس)، الیاس نادران (نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه)، محمد رشیدی (نماینده مردم کرمانشاه)، عباس گلرو (نماینده مردم سمنان)، رمضان‌علی سنگدوینی و غلامرضا منتظری (نمایندگان مردم گرگان)، احمدحسین فلاحی (نماینده مردم همدان) و مجتبی رضاخواه (نماینده مردم تهران) افرادی هستند که فرآیند ارزیابی جنبش ازما را پیش انتخابات مجلس یازدهم گذراندند و در کنار دیگر کاندیداها برای مقایسه به مردم معرفی شدند.

بعد از انتخابات مجلس نیز، جنبش ازما با ادامه فعالیت خود با محوریت نظارت بر مجلس شورای اسلامی و با اقدامات نوینی خود از جمله پخش زنده مذاکرات صحن علنی مجلس، تهیه کارنامه عملکرد ۲۰۰ روزه نمایندگان، بررسی عملکرد ۹ ماهه هیئت رئیسه، تشکیل هسته‌های مردمی نظارت بر مجلس و… در راستای شفافیت و مطالبه پاسخگویی از نمایندگان مردم قدم برداشت.



Source link