به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان گفت: یکی از تغییرات مهم رخ داده در بودجه امسال این است که اعتبارات مناسبی در حوزه رفع محرومیت از مناطق روستایی اختصاص داده شده است. وی اظهار داشت: در لرستان اعتباری نزدیک به هزار میلیارد تومان برای […]



به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان گفت: یکی از تغییرات مهم رخ داده در بودجه امسال این است که اعتبارات مناسبی در حوزه رفع محرومیت از مناطق روستایی اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: در لرستان اعتباری نزدیک به هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت از چهره مناطق محروم اختصاص داده شده و بسیج سازندگی به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم در زمینه محرومیت زدایی به کمک استان آمده است.

استاندار لرستان با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در رفع محرومیت‌ها، افزود: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد بسیج سازندگی هم در زمینه محرومیت زدایی به لرستان کمک کند و هم از سایر ردیف‌های متمرکز بودجه‌ای که در اختیار این نهاد قرار دارد، یاری گر استان باشد.

خادمی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری بسیج سازندگی برنامه محرومیت زدایی در استان را با سرعت و شتاب بیشتری ادامه دهیم و با تأمین نیازهای اساسی، در کاهش تعداد مناطق محروم استان موفق باشیم.

وی با بیان این نکته که برای پیشبرد برنامه‌ها می‌توان از تجارب سایر استان‌ها در زمینه رفع محرومیت از مناطق محروم بهره گیری و برنامه‌های خود را قبل از اجرا به خوبی اصلاح کرد، گفت: برای اجرای بهتر برنامه‌ها و رسیدن به نتایج مطلوب‌تر باید با اولویت بندی مناطق مد نظر و بهره گیری از طرح‌های مطالعاتی انجام شده، اهداف را اجرایی کرد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تهیه گزارش کار از اقدامات انجام شده در مناطق محروم در قالب یک کتابچه می‌تواند سند ملموسی برای استفاده در آینده باشد.

خادمی تاکید کرد: تعریف نیازها و دسته بندی آنها در کنار معرفی ساختارها و نهادهای اجرایی در دستور کار قرار گیرد و وظایف هر کدام مطابق با دستورالعمل ابلاغی مشخص شود.

وی منابع مالی ابلاغ شده به استان در زمینه محرومیت زدایی را کاملاً شفاف عنوان کرد و گفت: اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان در این زمینه به استان اختصاص یافته و انتظار آن می‌رود بسیج سازندگی با در نظر گرفتن وضعیت لرستان به لحاظ مناطق محروم، کمبودها، بیکاری و سایر موارد نسبت به احقاق حقوق مردم به عنوان یک خواسته اقدام کند.



Source link