به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش حسن‌نژاد شامگاه چهارشنبه در سخنانی اظهار کرد: دبی رودخانه خرم‌آباد در محل «دوآب ویسیان» حدود ۷.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۱ مترمکعب بر ثانیه) ۳۲ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۱۴ مترمکعب بر ثانیه) ۴۶ درصد کاهش داشته است. وی […]



به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش حسن‌نژاد شامگاه چهارشنبه در سخنانی اظهار کرد: دبی رودخانه خرم‌آباد در محل «دوآب ویسیان» حدود ۷.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۱ مترمکعب بر ثانیه) ۳۲ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۱۴ مترمکعب بر ثانیه) ۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: دبی رودخانه «کشکان» در محل «دوآب ویسیان» حدود ۹ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۶ مترمکعب بر ثانیه) ۴۴ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۴۷ مترمکعب بر ثانیه) ۸۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: دبی رودخانه «کشکان» در محل «افرینه» حدود ۱۸.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۳ مترمکعب بر ثانیه) ۴۴ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۷۴ مترمکعب بر ثانیه) ۷۵ درصد کاهش داشته است.

حسن نژاد بیان داشت: دبی رودخانه «چولهول» در محل «افرینه» حدود ۱.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲ مترمکعب بر ثانیه) ۲۵ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۶ مترمکعب بر ثانیه) ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: دبی رودخانه «مادیان رود» در محل «برافتاب» حدود ۰.۲۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۰.۶ مترمکعب بر ثانیه) ۵۸ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (دو مترمکعب بر ثانیه) ۸۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: دبی رودخانه «کشکان» در محل پلدختر حدود ۱۶.۵ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۵ مترمکعب بر ثانیه) ۵۳ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۸۶ مترمکعب بر ثانیه) ۸۱ درصد کاهش داشته است.

حسن نژاد اظهار کرد: دبی رودخانه «تیره» در محل «دورود» حدود پنج مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۸ مترمکعب بر ثانیه) ۳۸ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۲۷ مترمکعب بر ثانیه) ۸۱ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: دبی رودخانه «ماربره» در محل «دورود» حدود سه مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ مترمکعب بر ثانیه) ۶۷ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه بلندمدت (۱۴ مترمکعب بر ثانیه) ۷۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان یادآور شد: منابع آب زیرزمینی فروردین ماه امسال در لرستان نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط حدود یک متر معادل ۹۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.



Source link