رضا مریدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه برای رسانه‌ها در بحث انتخابات باید چهار محور اساسی در نظر بگیریم اظهار داشت: اگر رسانه‌ها بتوانند این چهار محور را به درستی پیاده کنند انتخابات پر شوری خواهیم داشت و فرد اصلح و شایسته انتخاب می‌شود. نقش مهم رسانه‌ها در امید […]



رضا مریدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه برای رسانه‌ها در بحث انتخابات باید چهار محور اساسی در نظر بگیریم اظهار داشت: اگر رسانه‌ها بتوانند این چهار محور را به درستی پیاده کنند انتخابات پر شوری خواهیم داشت و فرد اصلح و شایسته انتخاب می‌شود.

نقش مهم رسانه‌ها در امید آفرینی و دعوت به حضور در انتخابات

وی عنوان کرد: اولین مورد این است که رسانه‌ها یک موج امید آفرینی و دعوت حضور حداکثری مردم را بر عهده بگیرند.

رئیس سازمان بسیج رسانه لرستان با تاکید بر اینکه با حضور رسانه‌ها در این عرصه می‌توان انتظار داشت انتخابات امسال پر شور باشد گفت: نحوه دعوت مردم به حضور در انتخابات به پرامترهای زیادی بستگی دارد.

مریدی بیان داشت: با توجه به مشکلات معیشتی شاید دیدگاه برخی این باشد که انتخابات نتواند مشکلات را رفع کند در این راستا رسانه‌ها می‌توانند با مقایسه موفقیت‌های حوزه‌های مختلف طی سالیان مختلف، راهکارهای این مشکلات را برای مردم تشریح کنند، برخی مشکلات به بیرون از کشور مربوط است و بخشی هم مدیریت داخلی است که با انتخاب کاندیدای اصلح و شایسته می‌شود این مشکلات را رفع کرد.

ضرورت معرفی کاندیداها و برنامه‌های آنها

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید تلاش کنند مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند افزود: این حضور می‌تواند باعث تقویت قدرت سیاسی و دیپلماسی ایران در منطقه شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه لرستان با بیان اینکه در معرفی و تبیین شاخصه‌های انتخاب کاندیدای اصلح، رهبری در هشت بند این را توضیح دادند گفت: اینها باید تبیین شود و کاندیداها با این شاخص‌ها بررسی و مقایسه شوند.

مریدی ادامه داد: مورد دیگری که رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند، معرفی کاندیداها و بیان برنامه‌های آنها است، شاید خیلی از مردم آشنا نباشند که افراد دارای چه روزمه ای هستند یا برنامه او چیست؟ نیاز است مردم سابقه مدیریتی گذشته و برنامه‌های آینده را آنها را بدانند.

وی با تاکید بر اینکه مورد دیگر اینکه تمام رسانه‌ها باید هماهنگی و وحدت رویه برای جلوگیری از دو قطبی کردن انتخابات داشته باشند گفت: سال‌های گذشته این امر وجود داشت و مشکلاتی ایجاد کرد.

چالش شفافیت کاری بسیار خوب و خلاقانه است

رئیس سازمان بسیج رسانه لرستان با اشاره به راه اندازی چالش شفافیت از سوی خبرگزاری مهر بیان داشت: واقعاً اگر به خوبی اجرا شود می‌توان تمام موارد یاد شده را پیاده سازی کرد.

مریدی با تاکید بر اینکه نماینده‌ها بر اساس خواسته مردم برنامه ریزی کنند افزود: این اقدام خبرگزاری مهر، کار بسیار خلاقانه و خوبی است و می‌تواند در ایجاد فضای حضور حداکثری نقش مؤثری داشته باشد.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش «ازما» چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.



Source link