به گزارش خبرگزاری مهر، میثم مرادی بیناباج در نشست با رئیس و کارکنان حوزه هنری لرستان به نقش و رسالت‌های خطیر حوزه هنری در تبیین هنر دینی، انقلابی، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و این مهم را از اولویت‌ها و اهداف حوزه هنری برشمرد. وی در ادامه نشست به تدوین نقشه تحول […]



به گزارش خبرگزاری مهر، میثم مرادی بیناباج در نشست با رئیس و کارکنان حوزه هنری لرستان به نقش و رسالت‌های خطیر حوزه هنری در تبیین هنر دینی، انقلابی، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و این مهم را از اولویت‌ها و اهداف حوزه هنری برشمرد.

وی در ادامه نشست به تدوین نقشه تحول در حوزه هنری در قالب هشت راهبرد اشاره کرد و افزود: در این سند سیاست‌ها و راهبردها بر اساس کنشگری انقلابی و مبتنی بر اولویت‌های هنر زیست بوم تدوین و مورد توجه قرار گرفته است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با بیان اینکه باید در راستای تحقق این سند ظرفیت سازی شود اظهار داشت: توجه به مسائل و ظرفیت‌های زیست بوم انقلاب اسلامی مسئله جدی و مهم سند تحول حوزه است.

مرادی بیناباج تصریح کرد: سند تحولی بر مبنای ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و هنری و معرفی چهره‌های هنر متعهد هر منطقه تدوین شده و دستور المعل ها و آئین نامه‌های آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای این برنامه ریزی، حوزه هنری مرکز رشد انقلاب خواهد شد لذا امروز بیش از گذشته مسئله مراکز استانی و تحول در مراکز استانی معنا و اهمیت پیدا کرده است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری همچنین به توجه و همکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس و اهمیت این مهم نیز اشاره کرد.

مرادی بیناباج در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی هنری لرستان اشاره کرد و افزود: استان از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است که درک و واکاوی و شناخت این ویژگی‌ها و مزیت‌ها ضرورت دارد.

وی به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی استان و وجود بزرگانی چون آیت الله بروجردی از مراجع بزرگ و شهید مسیح کردستانی و روحیه دلاوری و مجاهدت‌های رزمندگان استان اشاره کرد و افزود: ضروری است که در استان تمام این ویژگی‌های ممتاز و راهبردی مشخص و دنبال شود.

مرادی بیناباج به نقش آفرینی مردم استان در دوران دفاع مقدس و دومین استان خسارت دیده از جنگ اشاره کرد و افزود: تمام این ظرفیت‌ها و همچنین روایت انقلاب اسلامی از سال‌های اولیه انقلاب حتی قبل از سال ۵۷ همه می‌توانند محور تولید محتواهایی غنی در عرصه فرهنگ و هنر متعهد باشد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری تصریح کرد: ضروری است با برنامه ریزی های مناسب بستری فراهم شود تا روایت انقلاب اسلامی و برنامه‌هایی از این دست نه فقط در مراکز استان‌ها بلکه در بخش‌ها و روستاها و حتی دورترین مناطق هم اجرا شود.



Source link