مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ذهنیتی عده ای از مردم در مورد مضر بودن سایت های BTS تلفن همراه، فعالیت های همراه اول را برای توسعه پوشش تلفن همراه در برخی نقاط را محدود کرده است.

به گزارش خبرنگار قلم لر، نبی اله شمسی فر با بیان اینکه قبل از تکنولوژی های ۳g و ۴G، فناوری  ۲g را داشتیم، افزود: ذات تکنولوژی ۲G، سطح پوشش بالا و پهنای باند کم است.

وی ادامه داد: اما ارتقا آن به   ۳g و ۴G، افزایش پهنای باند را افزایش داده ولی سطح پوشش را محدود کرده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطر نشان کرد: امر طبیعی است که با توسعه تلفن همراه، بخشی از مناطق ممکن است پوشش ضعیفی داشته باشند و از دایره تکنولوژی عقب بمانند.

شمسی فر تصریح کرد: در آینده که تکنولوژی ۵G، وارد استان شود؛ با این معضل بیشتر برخورد خواهیم کرد و راه حل آن افزایش سایت های BTS است.

وی گفت: ذهنیتی عده ای از مردم در مورد مضر بودن سایت های BTS تلفن همراه، فعالیت های همراه اول را برای توسعه پوشش تلفن همراه در برخی نقاط را محدود کرده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با بیان اینکه پروژه هایی تحت عنوان بهینه سازی و کیفی سازی شبکه تلفن همراه بعد از هر مدل ارتقا داریم که در این زمینه ضعیف بودیم، افزود: این ضعف به دلیل اینکه پیمانکار کشوری دارد و متاسفانه فعالیت آن در لرستان ضعیف بوده است.

شمسی فر عنوان کرد: در این زمینه پیگیری های زیادی انجام داده ایم که خوشبختانه وضعیت پوشش تلفن همراه در چند منطقه مطلوب شده است.

 

همچنین ببینید :
پویش نذر خون شب‌های قدر در لرستان اجرا می‌شود
  • نویسنده : مصطفی باقری