روز گذشته خبری مبنی بر فوت یک مرد مسن از اهالی روستای مهکی در رومشکان در فضای مجازی منتشر شد، خانواده این فرد مدعی هستند که هنگام مراجعه به درمانگاه بهداشت پزشک و پرستار در درمانگاه حضور نداشتند، اما مسوولان علوم پزشکی لرستان همچنان در حال پیگیری ماجرا هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، روز گذشته خبری مبنی بر مرگ یک مرد مسن از اهالی روستای «مهکی» در رومشکان منتشر شد، خانواده این فرد مدعی هستند که هنگام مراجعه به درمانگاه بهداشت پزشک و پرستار در درمانگاه حضور نداشتند.

خانواده این فرد گفته‌اند: زمانی که به درمانگاه مراجعه کردیم پرستار و پزشکی در محل حضور نداشته و وی به دلیل انجام نشدن مراحل احیا فوت می‌کند.

پس از انتشار این خبر نارضایتی‌هایی از عملکرد درمانگاه بهداشت و درمانگاه رومشکان در فضای مجازی و رسانه‌ها انعکاس پیدا کرد.

اهالی رومشکان معتقد هستند: شبکه بهداشت و درمان مدیریت مطلوبی نداشته و همین امر سبب شده افراد زیادی به دلیل نبود پزشک و ارائه خدمات به موقع پزشکی فوت کنند.

 

قصوری در کار نبوده و در حال بررسی هستیم 

برای بررسی این موضوع چندین بار با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تماس گرفتیم.

مریم کوشکی پس از تماس‌ها و پیگیری‌های مکرر می‌گوید: تا کامل نشدن پرونده و بررسی کامل مصاحبه نمی‌کنم، اما تا جایی که اطلاع دارم قصور پزشکی نبوده، با این حال پیگیر هستیم تا موضوع دقیق بررسی شود.

بیمار علائم حیاتی نداشت

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اما در این باره می‌گوید: طبق بررسی و پیگیری‌هایی که انجام دادیم بیمار هنگام مراجعه به درمانگاه علائم حیاتی نداشته است.

علی فرهادی می‌افزاید: پرستار در درمانگاه حضور داشته و پزشک ظاهراً پس از چند دقیقه در درمانگاه حاضر می‌شود.

وی تاکید می‌کند: بدون شک در صورت تاخیر پزشک با وی برخورد می‌کنیم، اما موضوع این است که پرستار در درمانگاه حضور داشته و خانواده  بیمار نیز در جریان بوده که وی علائم حیاتی نداشته است.

در صورت قصور برخورد خواهیم کرد

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح می‌کند: اما گفته‌ایم گزارش کاملی در این زمینه آماده کنند و اگر قصوری از سوی پزشک و هر فرد دیگری انجام گرفته قطعا برخورد خواهیم کرد.

فرهادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دو مرکز در رومشکان فعالیت دارد، می‌گوید: یک درمانگاه شبانه‌ روزی فعالیت دارد که ۲۴ ساعته پزشک در آن مشغول فعالیت است، اما مرکزی که مورد نظر است  از ساعت ۸ صبح تا ۲ فعالیت دارد.

وی در پایان بیان می‌کند: درمانگاه‌های بهداشت هم توسط حوزه ستادی ما و هم از طریق شبکه گسترش مرتب رصد می‌شوند، مردم در صورت هر گونه انتقادی می‌توانند مراتب را به بازرسی دانشگاه اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی




Source link