به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی روز شنبه در سخنانی با بیان اینکه آخرین وضعیت تأیید صلاحیت شدگان شوراهای اسلامی از طرف هیئت نظارت استان اعلام شده است، گفت: در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان مانند خرم‌آباد و بروجرد، برای کاندیداهای تأیید صلاحیت نشده که شرایط قانونی را دارند یک فرصت اعتراض به […]



به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی روز شنبه در سخنانی با بیان اینکه آخرین وضعیت تأیید صلاحیت شدگان شوراهای اسلامی از طرف هیئت نظارت استان اعلام شده است، گفت: در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان مانند خرم‌آباد و بروجرد، برای کاندیداهای تأیید صلاحیت نشده که شرایط قانونی را دارند یک فرصت اعتراض به موضوع رد صلاحیت خود در هیئت مرکزی نظارت اختصاص یافته است.

وی در خصوص اعلام اسامی کاندیداها اظهار داشت: تا زمانی که به طور قطع این افراد مشخص نشوند اسامی نهایی تأیید یا رد صلاحیت شدگان معرفی نخواهند شد و در صورت اعلام قطعی، فهرست اسامی توسط فرمانداری‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری قبلاً به صورت مشترک انتخاب شده و فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند، افزود: به دنبال فراهم ساختن شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در یک شرایط مطلوب هستیم.

ثمینی با تاکید بر این موضوع که موعد تبلیغات کاندیداها هنوز شروع نشده و هر گونه تبلیغات به شکل رسمی تخلف محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا و وضعیت رنگ بندی شهرها، کاندیداها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: ایجاد هرگونه تجمع حتی در زمان قانونی تبلیغات توسط کاندیداها قطعاً ممنوع خواهد بود و در صورت وقوع تخلف احتمالی برخوردهای قانونی صورت می‌پذیرد.

ثمینی فضای مجازی را بهترین گزینه برای تبلیغات کاندیداها در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: کاندیداها فعالیت‌های سیاسی خود را برای برگزاری پرشور انتخابات و افزایش مشارکت مردم با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برنامه ریزی کنند.

وی در خصوص رأی اولی‌ها نیز گفت: پس از اعلام شرایط سنی برای رأی دهندگان، این موضوع برای حضور رأی اولی‌ها در انتخابات اطلاع رسانی خواهد شد.



Source link