به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان روز شنبه در جریان سفر به شهرستان پلدختر با حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این دیدار گفت: سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ خسارات فراوانی به زیرساخت‌های بخش کشاورزی لرستان […]



به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان روز شنبه در جریان سفر به شهرستان پلدختر با حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این دیدار گفت: سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ خسارات فراوانی به زیرساخت‌های بخش کشاورزی لرستان خصوصاً شهرستان پلدختر وارد کرد اما تاکنون کل خسارات سیل به زیرساخت‌ها پرداخت نشده است.

اسفندیار حسنی مقدم افزود: نشست‌های متعددی با نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی و مقام عالی وزارت در زمینه پرداخت خسارت زیرساخت‌ها برگزار شده است و به دنبال دریافت خسارات وارده به زیر ساخت‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بروز پدیده خشکسالی در کشور و از جمله استان لرستان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰۰ سال گذشته چنین پدیده‌ای در استان نداشتیم و طی برآوردهای انجام شده توسط ستاد خشکسالی که به این منظور تشکیل شده است قریب به ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی استان لرستان خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه پدیده خشکسالی اصلی‌ترین چالش بخش کشاورزی کشور و استان است، تصریح کرد: کشاورزان ذخیره سازی علوفه از پس چر مزارع را داشته باشند.

حسنی مقدم افزود: کشت محصولات آبدوست در مناطق بالادست محدود شده است تا آب به مناطق پایین دست برسد.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان عشایر خرید دام مازاد عشایر و ذخیره سازی گوشت آنها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: اصلی‌ترین رسالت وزارت جهاد کشاورزی تأمین امنیت و سلامت غذایی است لذا با توجه به خشکسالی خرید بذر مادری و تأمین نقدینگی خرید بذر از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان است و با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم باید از درون خود قوی باشیم تا بتوانیم از بحران تحریم‌ها عبور کنیم.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان پلدختر با اعلام اینکه پایه اقتصاد استان لرستان کشاورزی است و توجه به آن از طرف دولت ضروری است، تصریح کرد: بانک‌ها در اعطای تسهیلات به کشاورزان همکاری کنند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بر راه اندازی و بهره برداری هرچه سریع‌تر ایستگاه‌های پمپاژ آب خسارت دیده از سیل تاکید کرد.



Source link