به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه شهرهای خرم آباد ۳۳۴ نفر داوطلب ثبت نامی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته‌ایم، اظهار داشت: از این تعداد ۳۷ نفر معادل ۱۲ درصد کل ثبت نامی ها را زنان تشکیل می‌دهند. وی یادآور شد: مشارکت […]



به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه شهرهای خرم آباد ۳۳۴ نفر داوطلب ثبت نامی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته‌ایم، اظهار داشت: از این تعداد ۳۷ نفر معادل ۱۲ درصد کل ثبت نامی ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: مشارکت داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی نسبت به دوره گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه کار بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت انجام و به هیئت نظارت استان ارجاع شد، تصریح کرد: هیئت نظارت استان در روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها را به فرمانداری خرم آباد اعلام کردند.

طولابی با اشاره به اینکه در نهایت ۲۱ نفر رد صلاحیت شده‌اند، یادآور شد: البته این افراد براساس قانون فرصت دیگری برای اعتراض دارند و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر افراد رد صلاحیت شده می‌توانند اعتراضات خود را به هیئت مرکزی مستقر در تهران اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که رد صلاحیت شده‌اند تا ۲۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند اعتراض خود را به هیئت مرکزی مستقر در تهران اعلام کنند.

فرماندار خرم آباد با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۹۴ نفر در صحنه انتخابات شوراهای اسلامی برای شهرهای خرم آباد، زاغه، سپیددشت و بیران شهر هستند، افزود: ۵۷ نفر مربوط به شهرهای سپیددشت، زاغه و بیران شهر است و مابقی مربوط به خرم آباد است.

طولابی با اشاره به اینکه با پیگیری‌هایی که انجام شده است و با موافقت ستاد انتخابات وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت، در شهر خرم آباد انتخابات شورای شهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: بسترهای لازم برای برگزاری الکترونیک انتخابات آماده است و مقدمات نیز فراهم شده است.



Source link