مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی لرستان با بیان اینکه ما مصر هستیم از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنیم، بیان کرد: سال‌های گذشته با همکاری دادگستری و دادستان در استان بخش زیادی از ساخت و سازها را قلع و قمع کردیم، اما تا زمانی که مردم نخواهند، این موضوع همواره به عنوان یک چالش وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عباس شرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی  بر ساماندهی ورودی‌های خرم‌آباد توضیح داد: سال ۹۶ خروجی خرم‌آباد به سمت پل‌دختر کنار دیوار فرودگاه لجنزار بود از سمت پل‌دختر به خرم‌آباد نیز وضع بدی داشت، سال ۹۷ ساماندهی ورودی‌ها توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ی از سمت خرم‌آباد به پل‌دختر آغاز و به پایان رسید.

وی افزود: حدود نه کیلومتر از ورودی جنوب تعریض و ساماندهی شد همچنین در این مسیر جدول احداث کردیم، ساماندهی آب‌های ورودی به سمت فرودگاه و روستای بدرآباد نیز که سال‌ها مشکل داشت ساماندهی کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی لرستان با اشاره به اینکه نه کیلومتر روشنایی در ورودی خرم‌آباد پل‌دختر ایجاد و نیوجرسی گذاشتیم، بیان کرد: ظرف دو ماه آینده شاهد تحول در خروجی فرودگاه به سمت پل‌دختر خواهیم بود، اما یکی از نگرانی‌ها ساماندهی فرودگاه به سمت شهر است که منظره نامطلوبی دارد و درهیچ شهری چنین منظره‌ی مشاهده نمی‌شود.

استفاده از راهدارخانه‌های مجهز و استاندارد

شرفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طول مسیر راه‌های استان گفت: طول راه‌های استان اعم از بزرگراه، آزاد راه، راه اصلی، فرعی، روستایی، آسفالت و خاکی حدود هفت هزارو ۹۵۰ کیلومتر است  و حدود ۳۲ راهدارخانه نیز در استان داریم.

وی ادامه داد: در نظر داریم امسال  سه راهداری را در شهرستان پل‌دختر، کوهدشت و سلسله در صورت تامین اعتبار احداث کنیم، همچنین  اداره راهداری رومشکان که اجاره‌ی است  را احداث کنیم، نوسازی ساختمان راهداری کوهدشت نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی لرستان خاطرنشان کرد: یکی از اولویت و برنامه‌های ما این است که طی سال‌های آینده از راهدارخانه‌های  استاندارد و مجهز استفاده کنیم.

همچنین ببینید :
راه‌آهن دورود_خرم‌آباد ظرف یک‌سال ۱۲ درصد پیشرفت داشت

ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم جاده‌ها

شرفی در ادامه صحبت‌های خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم جاده‌ها گفت: حدود ۸ هزارکیلومتر جاده در استان وجود دارد که  ارزش نقطه به نقطه املاک در حریم این جاده‌ها بالا است و بسیاری تمایل دارند در این املاک اقدام به ساخت و ساز کنند ، بنابراین اگر تمام امکانات را هم بسیج کنیم موفق نمی‌شویم جلوی ساخت و ساز را بگیریم.

وی تصریح کرد: براساس ماده قانون ۱۷ ایمنی راه‌ها و راه‌آهن تا یک صد متری حریم راه هر گونه ساخت و ساز می‌بایست مجوز وزارات راه و شهرسازی یا ادارات راه و شهرسازی را داشته باشد، اما عده‌ی فرصت طلب و قانون گریز بر خلاف قانون ایمنی راه‌ها اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه ما مصر هستیم از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنیم، بیان کرد: سال‌های گذشته  با همکاری دادگستری و دادستان در استان بخش زیادی از ساخت و سازها را قلع و قمع کردیم، اما تا زمانی که مردم نخواهند این موضوع همواره به عنوان یک چالش وجود دارد.

شرفی به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی در خصوص اهمیت حریم راه‌ها اشاره کرد و گفت: مردم باید آگاه باشند که راه‌ها سرمایه ملی هستند و در آینده نیاز به ارتقا مشخصات، تعریض و بهسازی دارند بنابراین باید حرایم قانونی و تاسیساتی را رعایت کنند تا هم بشود راه را ارتقائ داد و هم تاسیسات آب، برق و گاز را از حریم تاسیساتی عبورداد.

وی در پایان عنوان کرد: پروژه‌هایی در بخش نگهداری راه‌ها، روکش آسفالت، حمل و نقل، راه‌های روستایی و مجتمع خدماتی در خرداد ماه  افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام/

/ عباس شرفی/ / / ساماندهی ورودیها/ /

پاسخبازارسال




Source link