به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق لرستان و بهسازی شبکه‌های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری گفت: با حمایت‌های وزارت نیرو دو سد کمندان و سد تاج امیر آماده آبگیری هستند. وی ضمن قدر دانی از اقدامات شرکت توزیع برق لرستان و شرکت برق […]



به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق لرستان و بهسازی شبکه‌های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری گفت: با حمایت‌های وزارت نیرو دو سد کمندان و سد تاج امیر آماده آبگیری هستند.

وی ضمن قدر دانی از اقدامات شرکت توزیع برق لرستان و شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: به همت این عزیزان نیازهای انرژی استان، کار حفظ و نگهداری شبکه موجود به خوبی انجام شده و هر جا نیاز به توسعه است در کنار مردم، کارآفرینان و صنعتگران بوده‌اند به طوری که هیچ مشکلی از این بابت در استان لرستان نداشته‌ایم و علاوه بر آن کار سخت و سنگین بازسازی خسارات ناشی از سیل را به خوبی انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار لرستان افزود: شروع طرح بازسازی شبکه‌های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری طرحی ارزشمند برای استان لرستان است زیرا هم پراکندگی روستایی و هم دارای مناطق عشایری بوده و قاعدتاً جز استان‌های هدف این طرح خواهد بود که بیشترین منافع را برای استان‌هایی مثل لرستان خواهد داشت.

خادمی به ضرورت برق رسانی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امروزه روستاییان به زعم گذشته فقط یک روشنایی معمولی را نمی‌خواهند بلکه برای کارهای اقتصادی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری نیازمند انرژی هستند بنابراین بحث بازسازی شبکه‌ها خیلی لازم و ضروری است.

وی عنوان کرد: در لرستان حدود هزار میلیارد پست در دست احداث داریم و از وزیر نیرو می‌خواهیم با عنایت به اینکه با تزریق اعتبارات امکان نتیجه دهی در همین دولت وجود دارد دستورات لازم را در این زمینه صادر کنند.

استاندار لرستان افزود: در سیل ۹۸ استان لرستان در زمینه تجهیزات به شدت دچار مشکل شده که ضرورت دارد شرکت برق استان از نظر خودرو، جرثقیل و سایر تجهیزات حمایت شود.

خادمی با اشاره به مشکلات سد سازی در لرستان گفت: این موضوع تا چندی پیش یکی از مسائل مهم استان بود که خوشبختانه دو سد در استان لرستان شامل سد کمندان و سد تاج امیر آماده آبگیری هستند و از وزیر نیرو تقاضا می‌کنم که یکی از برنامه‌های آینده پویش ((هر هفته الف)) را به این موضوع در استان لرستان اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: اگر این دو پروژه در لیست پروژه‌های افتتاحی قرار گیرد می‌توانیم یک سری اشکالات جزئی و نقدینگی آن را حل کرده و با تلاش همکاران وزارت نیرو این دو سد را تا خرداد یا تیر ماه به نتیجه برسانیم که آثار خیلی خوبی برای استان لرستان خواهد داشت.



Source link