رییس کمیته امداد پلدختر گفت :پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۹۰ میلیون تومان زکات فطره توسط پایگاه‌های این نهاد در این شهرستان جمع‌آوری شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، نبی‌الله ناظری ظهر امروز در جلسه هماهنگی شورای زکات این شهرستان اظهار کرد: ۵۲ هزار نفر جمعیت به عنوان ظرفیت پرداخت زکات فطره در شهرستان اعلام شده که پیش‌بینی می‌شود حداقل ۷۵ درصد پرداخت کنند.

وی بر همت همه اعضای جمع‌آوری زکات فطره در پلدختر تاکید کرد و افزود: جمع آوری زکات فطره کار بسیار سنگینی است و همت همه اعضا از جمله شورای زکات اداره بهزیستی و موسسات خیریه شهرستان را می‌طلبد.

رییس کمیته امداد پلدختر بر ترویج فرهنگ زکات توسط مبلغان دینی تاکید کرد و گفت: برای جمع‌آوری زکات فطره به طور حتم تنها ادارات و موسسه‌هایی می‌توانند به این کار اقدام کنند که مجوز داشته باشند که نهاد کمیته امداد مراکز وابسته و موسسه آبشار عاطفه ها از آن جمله هستند.

وی افزود :در رابطه با جلوگیری و ممانعت از فعالیت افراد بدون مجوز در زمینه جمع‌آوری زکات فطره نیاز به همکاری نیروی انتظامی شهرستان می باشد.

ناظری یادآور شد: جمع‌آوری زکات در شهرستان همکاری کلیه متولیان امر اداره‌های تبلیغات اسلامی و ارشاد ، کانون مساجد، پایگاه‌ها، حسینیه‌ها، میعادگاه‌های نماز، بهزیستی و کمیته امداد را می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای جمع‌آوری زکات فطره از فضای مجازی،کارت خوان و سامانه تلفن همراه مانند ستاره، ۸۸۸۷، ستاره، مربع ۶۶۱ مربع استفاده می‌شود و پرداخت از سایت کمیته امداد به آدرس amdad.ir  و تلفن گویای ۰۹۶ ۸۷۸ می‌باشد.

رییس کمیته امداد پلدختر گفت: هماهنگی شوراها ،دهیاری‌ها ،ناحیه مقاومت بسیج و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نه تنها در جمع آوری زکات فطر بلکه در پرداخت زکات واجب در برداشت محصولات کشاورزی نیز حائز اهمیت است.

ناظری افزود: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان زکات در شهرستان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/




Source link