به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در شورای اطلاع رسانی لرستان با اشاره به اینکه خشکسالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین کشور و استان است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی در فصل بهار و پایین بودن ذخایر آبی استان، پیش‌بینی می‌شود که در فصل گرم پیش رو با کمبود گسترده آب […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در شورای اطلاع رسانی لرستان با اشاره به اینکه خشکسالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین کشور و استان است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی در فصل بهار و پایین بودن ذخایر آبی استان، پیش‌بینی می‌شود که در فصل گرم پیش رو با کمبود گسترده آب و برق مواجه شویم و نیاز است صرفه جویی در مصرف آب از هم اکنون در استان مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: رسانه‌های استان و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌های خدمات رسان باید به موضوع بهره برداری و مصرف درست آب شرب و ذخایر آبی استان ورود کرده در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

معاون استاندار لرستان در ادامه به موضوع اعمال گسترده محدودیت‌های کرونایی در ایام تعطیلات عید سعید فطر و برخورد جدی با متخلفان پرداخت و بیان داشت: پس از تعطیلات نوروز و عدم رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها، شاهد گسترش شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن کشور و استان با موج چهارم این بیماری بودیم و انتظار می‌رود مردم استان در تعطیلات پیش رو نسبت به رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

ثمینی افزود: در این ایام مسافرت‌های بین شهری و بین استانی، حضور در تفرجگاه‌ها و برگزاری مراسم‌ها و دورهمی های گسترده ممنوع است و ورودی و خروجی‌های استان به صورت دقیق کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری طی هفته‌های آینده صورت پذیرفته و این امتحانات با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و خانواده‌های دانش آموزان عزیز در این زمینه نگران نباشند.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد: بر اساس قوانین، تبلیغات حضوری در انتخابات شوراهای شهر و روستا به طور کامل ممنوع است و باید از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغات استفاده شود.



Source link